پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
خیرالله خادمی معاونت توسعه و ساخت راه های کشور، عزیزفیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و جمعی از مسئولان از محور پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.

شعار سال: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از محور پاتاوه دهدشت، اظهار داشت: این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور است و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند.

خادمی بیان کرد: این محور بخشی از کریدور شمال به جنوب است در قسمت مرکزی کشور واقع شده است و از اصفهان به سمت شهرضا، از شهرضا به سه راهی پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان و به بندرامام طراحی شده است. وی عنوان کرد: خوشبختانه قسمت اعظم محور به اجرا رفته است و الان زیر ترافیک است ولی اکثر کارکرد این محور در حال حاضر به صورت منطقه‌ای استفاده می شود.

خادمی افزود: محدوده که اکنون بازدید شده به طول 127 کیلومتر است و در حدفاصل سه راهی پاتاوه تا دهدشت قرار دارد که از این میزان حدود 90 کیلومتر زیر ترافیک رفته است و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است. وی با بیان اینکه امید است مردم این استان از این محور با ایمنی بالا استفاده کنند، اظهار داشت: حدود 40 کیلومتر از این محور باقی است که باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و تعدد تونل و ابنیه آن اتمام این محدوده نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار دارد.

خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در یک برنامه زمان بندی مناسبی بتوانیم تا پایان سال 97 عملیات اجرایی این 40 کیلومتر را نیز به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت دستگاه تونل در این محدوده وجود دارد، افزود: طول هر یک از تونل های در دست احداث حدود پنج کیلومتر است و در گذشته پنج دستگاه تونل مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون وزیرراه و شهرسازی بیان کرد: این تونل ها در قطعه یک و دو  این محور هر کدام به طول ۲.۵ کیلومتر در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری رسید.

خادمی عنوان کرد: در مجموع این محور۱۲۷ کیلومتری دارای بیش از ۹کیلومتر تونل است که امیدواریم با اتمام این تونل ها و پل های بزرگی که در این مسیر هستند حداکثر تا سال آینده بهره برداری از این محور را آغاز کنیم.

وی در خصوص وضعیت آزاد راه استان، گفت: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند که مسیر آزادراه جدید اصفهان شیراز که در نزدیکی حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند را مورد بررسی قرار دهیم.

خادمی افزود: فاصله یاسوج تا این آزادراه در نزدیک‌ترین حالت حدود 40 کیلومتر است که اگر بتوانیم این را به صورت آزادراه یا بزرگ‌راه مناسبی در بیاریم اتصال محور آزادراه سراسری به شهر یاسوج برقرار می شود و مردم یاسوج به راحتی دسترسی بهتری به این مسیر داشته باشند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: در تلاش هستیم که این تردد به صورت آزادراهی باشد و در صورت عدم تحقق سعی می کنیم به روش های دیگری این تردد را ایجاد کنیم تا مردم به آزادراه بزرگی که در دست احداث است به راحتی دسترسی پیدا کنند.

بدهی دولت به پیمانکاران از 12 هزار میلیارد تومان گذشت/ یک هزار و 130 کیلومتر آزادراه در دست ساخت قرار دارد

خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه 2هزار و 460 کیلومتر آزادراه در کشور زیر ترافیک رفته است که در حال بهره برداری است، اظهار داشت: یک هزار و 130 کیلومتر آزاد راه جدید در قالب 16 پروژه در 10محور کشور نیز در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بخشی از این آزادراه ها همچون آزاد راه شمال، کنارگذر جنوبی تهران و آزاد راه اصفهان شیراز که از نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند جز آزاد راه های بزرگ کشور هستند و به عنوان ابرپروژه برای ما مطرح هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده قطعات این آزاد راه بزرگ به بهره برداری برسد و بتوانیم در سال 97 عملکرد مطلوبی در راستای رضایتمندی مردم در این زمینه داشته باشیم.

خادمی در پاسخ به سوالی در زمینه میزان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران، عنوان کرد: آزادراه ها بیشتر به صورت مشارکتی انجام می شود و قسمت زیادی از آن را بخش خصوصی انجام می دهد و بین 50تا 70 درصد اعتبارات و نیاز احداث توسط بخش خصوصی از محل برداشت عوارض تامین می شود و حدود 30 تا 50 درصد را نیز دولت به عنوان مشارکت کمک می کند.

وی میزان مطالبات وزارت راه به پیمانکاران در این بخش را نزدیک به یک هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امید است از طریق اوراق مشارکت تا پایان سال بتوانیم این میزان بدهی ها را تسویه کنیم.

خادمی افزود: اما در زمینه‌های دیگر مثل بزرگ‌راه، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی مطالبات بسیار زیادی در حوزه های مختلف وزارت خانه وجود دارد که براساس آمار غیررسمی حدود 12 هزار میلیارد تومان مطالبات در سیستم وزارت راه ثبت شده است.

وی اظهار داشت: حدود شش هزار میلیارد تومان از این مطالبات در بخش شرکت ساخت و توسعه زیبربنایی حمل و نقل کشور وجود دارد که بخشی از این مطالبات مربوط به حوزه راه روستایی و بخشی مربوط به راه‌های اصلی و بزرگ‌راه‌ها است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 29 آذر 96، کد مطلب: 104742، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین