پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
پارک بانوان یاسوج که جز طرح های افتتاحی دقیقه نودی است وضعیت مناسبی ندارد و اکنون نمی دانیم اسمش را پارک بانوان باید گذاشت یا پارک آقایان.

شعارسال: وقتی در چند سال گذشته حرف از احداث پارک بانوان مطرح شد بانوان این شهر امیدوار شدند که می توانند در فضایی سبز چند دقیقه ای از نگاه های سنگین برخی در آمان باشند و با ارامش و راحتی ورزش کنند و یا هم لحظاتی را با دوستان خود سرکنند اما بعد از افتتاح این پارک همه متوجه شدند که این پارک استانداردهایی که بتوان اسم بانوان را برروی آن گذاشت را ندارد.

پارک بانوان یاسوج بهمن ماه سال 95 با حضور معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور افتتاح شد از سال 94 که کلنگ این پارک بر زمین زده شد یک موضوع مهم مد نظر همه بود اما به آن توجهی نشد و اکنون همان موضوع به یک معضل در پارک بانوان تبدیل شده است.

تپه‌های مشرف به این پارک و در معرض دید افراد قرار گرفتن یکی از موضوعاتی است که همواره مورد اعتراض بود اما به رغم همه این بحث‌ها بنای پارک گذاشته شد و در آئین افتتاحیه همین تپه‌ها یکی از مسائلی بود که در بین جمعیت درباره آن صحبت می‌شد و اینکه با وجود این تپه‌ها این پارک نیز مانند سایر فضاهای شهر عمومی می‌شود

پارک بانوان یا پارک کودک

در روز کلنگ زنی پارک حرف های خوبی زده می شد از جمله اینکه بهترین و مجهزترین امکانات ورزشی برای بانوان در این پارک قرار می گیرد و از احداث بوتیک، کافی شاپ، یست و سایر مورادی که وعده داده بودند و انتظار می رفت در پارک موجود باشد خبری نیست.

اینکه یک محل نخاله اکنون به یک پارک سه هکتاری تبدیل شده است جای تعجب دارد مسئولان در خصوص مشکلات این پارک قول بر ساماندهی آن داده اند اما تپه مشرف به پارک را چگونه ساماندهی می کنند آیا تپه را بر می دارند؟!

سمت دیگر این پارک و در ارتفاعی بیشتر پارک ولایت قرار دارد به گونه ای که اگر از پارک ولایت به داخل پارک بانوان نگاه کنید به کل این منطقه اشراف دارید و هر جنبده ای در آن بجنبد قابل مشاهده است.

قرار گرفتن پارک بانوان در یک دره

اینکه محل احداث پارک بانوان چرا باید یک دره باشد کمی جای تامل دارد دره ای که از دو طرف محصور است از یک طرف در دید پارک ولایت و از طرف دیگر در زیر دست تپه دانشگاه یاسوج قرار گرفته است.

احداث پارک بانوان در این مکان با مخالفت هایی رو به رو شد اما به هیچ کدام از این مخالفت ها توجهی نشد و پارکی با کوله باری از مشکلات برای بانوان افتتاح شد اما شرایط یک پارک برای بانوان را ندارد مکان‌هایی محصور و مجهز با امنیت بالا که زنان و دختران جوان می‌توانند با لباس‌های راحت و مناسب به ورزش و تفریح بپردازند را عنوان بانوان روی آن می گذارند که در این مکان چنین چیزی ندیدیم.

دیوراهای شکسته، وجود دو تپه در دو طرف این پارک گویای این ادعاست این پارک تفاوتی با سایر پارک ها ندارد تنها یک نگهبان اجازه ورود اقایان را نمی دهد که آقایان نیز با وجود این دو تپه نیازی به حضور در پارک را ندارند می توانند همه جای آن را ببینند.

استفاده از ورقه های پلاستیکی به جای دیوار

در پارک بانوان یاسوج به جای اینکه از سازه های بتنی برای ساخت دیوار های آن استفاده شود از ورقه های پلاستیکی استفاده شده است ورقه هایی که با چند ضربه از جا کنده می شوند و یا راحت سوراخ می شوند ورقه هایی که برخی از آنها از جا کنده شده اند چهره ای زشت به این پارک داده اند.

بوی فاضلاب و خطر سقوط کودکان در این سیل بند

از ابتدا تا انتهای پارک بانوان یک سیل بند جریان دارد سیل بندی که وقتی نور خورشید به ان می رسد بوی ناخوش آیندی را ایجاد می کند این بو یکی از دیگر از مشکلاتی است که باعث نارضایتی بانوان شده است خطر سقوط کودکان نیز به این سیل بند وجود دارد.

با وجود دو میلیارد تومان هزینه برای این پارک اما مشکلات موجود در آن باعث ایجاد نارضایتی های زیادی شده است احداث پارک بانوان کاری شایسته بود اما انتظار می رود مشکلات موجود نیز بر طرف شوند تا بانوان شهر یاسوج جایی برای امنیت و استراحت را داشته باشند نه اینکه در پارک خودشان نیز کاملا پوشیده باشند.

هدر رفت بیت المال در افتتاح های دقیقه نودی

افتتاح های دقیقه نودی چنین پارکی هایی در حقیقت هدر رفت بیت المال است وقتی چنین پارکی اینگونه افتتاح می شود بنابراین نمی توان انتظار استقبال از مردم را داشت ساماندهی دوباره چنین پروژه هایی کمی سخت است حال باید دید با توجه به اینکه بانوان همچون سال های گذشته نماینده ای در شورای شهر ندارند آیا این پارک ساماندهی می شود.

با توجه به اینکه شهردار جدید قول هایی برای سرو سامان دادن پار ک های سطح شهر داده است باید دید آیا پارک بانوان یاسوج سروسامانی پیدا می کند و به مکانی امن برای بانوان تبدیل می شود.

گزارش: زهرا داوودی

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 17مهر1396 ، کدخبر: 102748: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین