پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود 50 درصد راه‌های این استان خبر داد. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

شعار سال: «محمد حسین نصیری‌راد» امروز چهارشنبه، 29 خرداد ماه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از 50 درصد راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند.

وی اظهارکرد: 6080 کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 189 کیلومتر بزرگراه، 506 کیلومتر راه اصلی، 1093 کیلومتر راه فرعی و 4292 کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.

نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راه‌های کشور در این استان است، تصریح کرد: 103 نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان و 311 نقطه کم هزینه زودبازده از سال 92 تا 97رفع شده است.

وی ادامه داد: طی امسال 67نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راه های استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود 100میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راه‌های استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از 1000کیلومتر راه استان، 1000ابنیه فنی، تخریب 10 دستگاه پل و 10 مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی 210 روستای استان و بیش از 70 دهنه پل بازگشایی و پنج میلیارد ریال ماشین‌آلات راهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.

نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد: در سال 97 نسبت به سال 96 تصادفات فوتی استان در جاه های 1.3 درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش شش درصدی تصادفات فوتی مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با هشت کشته در محور "یاسوج- چرام"سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود.

نصیری راد گفت: محور "یاسوج- چرام" بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد.

وی افزود: 1026 دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر 11.11 سال، 72 دستگاه اتوبوس با میانگین عمری 7.96 سال، 92 دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمری 22.47 سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام می‌دهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 710 دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر 10.13 سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان از میانگین کشور بالاتر است.

نصیری‌راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشین‌آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 30 سال است و در خرید لاستیک ماشین‌آلات راهداری استان مشکل داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 خرداد 98، کد مطلب: 98032914405:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین