پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵
پروژه های مهم راه و شهرسازی شهرستان بهمئی همچنان به یک شرکت نوپا واگذار شده می شود در حالی که پیمانکار آن تاکنون به تعهدات قبلی خود در این شهرستان عمل نکرده و کارنامه درخشانی ندارد.

شعارسال: پروژه های مهم راه و شهرسازی شهرستان بهمئی همچنان به یک شرکت نوپا واگذار شده می شود در حالی که پیمانکار آن تاکنون به تعهدات قبلی خود در این شهرستان عمل نکرده و کارنامه درخشانی ندارد.

 به نقل از آوای ماغر؛در دهه فجر سال 95 بود که عملیات بهسازی و آسفالت راه ارتباطی 22 روستای شهرستان بهمئی با حضور معاون استاندار و نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

علی خوبی نژادیان، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی در این مراسم میزان اعبتارات پروژه را 7میلیارد تومان از محل اعتبارات مناطق نفت خیز و زمان بهره برداری پروژه را 12ماه اعلام کرد.

علی اکبر فرهنگی نسب، فرماندار وقت بهمئی در همان مراسم ، گفت: با توجه به اهمیت پروژه و لزوم توجه جدی به وضعیت راه روستایی، نظر ما این بود که برای این اعتبارات 4 پروژه همزمان تعریف کنیم اما با توجه به انتخاب یک پیمانکار معتبر توصیه می شود که همزمان پروژه در چهار نقطه روستایی فعال باشد تا در زمان کمتری مردم روستایی ما از نعمت راه ارتباطی مناسب بهره مند شوند.

اکنون عمر این پروژه که به قول فرماندار وقت باید از 4 نقطه همزمان و توسط یک پیمانکار معتبر شروع می شد، به سال سوم کشید و هنوز هم به بهره برداری نرسید.

این پروژه که اولین اقدام جدی دولت برای رسیدگی به راه های روستایی شهرستان بهمئی بود، به یک پیمانکار(مهندس علی فضیل پور) واگذار شد و با توجه به اینکه اعتبار پروژه از محل اعتبارات نفت تامین شده بود، قرار شد این پروژه کمتر از یکسال به بهره برداری برسد اما روستاهایی از این پروژه هست که هنوز پیمانکار از نزدیک هم ندیده است، چه رسد به عملیاتی کردن پروژه در این روستاها.

شرکت نوپای شیک سازان بام پادنا سال گذشته هم مناقصه پروژه بهسازی و آسفالت روستای بلوط حصار از توابع منطقه کفشکنان شهرستان بهمئی را برنده شد اما تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده است.

دو پروژه تکمیل ابنیه های فنی بنه پیر رودتلخ ممبی به سمت منطقه محروم پهنوک و بهسازی جاده ارتباطی دو راهی تنگ ماغر به طرف روستای الهی آباد در مرحله مناقصه هستند و منابع موثق از حضور شرکت شیک سازان بام پادنا با این همه کم کاری و بی مسئولیتی در اجرای پروژه های راه و شهرسازی شهرستان بهمئی، در مناقصه و احتمال برنده شدن این شرکت خبر می دهند.

حکمت اله سنایی،فرماندار بهمئی در نامه ای خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بی مسئولیتی پیمانکار این شرکت در اجرای پروژه های راه و شهرسازی شهرستان بهمئی هشدار داد و خواهان عدم واگذاری پروژه های بیشتر به وی شد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت مشخص شد که این شرکت قدمتی کمتر از 5 سال دارد و برای تنویر افکار عمومی نتیجه این جستجو که حاوی اعضای هیئت مدیره شرکت هم هستند، در تصویر زیر آمده است.

حال باید مسئولان اداره کل راه و شهرسازی پاسخگو باشند که چگونه اسناد پیمانکاری را که سابقه این همه کم کاری دارد، در مناقصه های جدید تحویل می گیرند و چرا تاکنون اقدامی در راستای فشار به پیمانکار برای عمل به تعهدات خود در شهرستان بهمئی انجام ندادند؟

آیا دست هایی پشت پرده در مرکز استان از این پیمانکار قاصر حمایت می کنند که به گفته جعفری، عضو شورای اسلامی شهرستان بهمئی حتی یک تراکتور هم از خود ندارد و با وجود گذشت بیش از دو سال از حضور در شهرستان بهمئی، هنوز به هیچ تعهدی از تعهداتش عمل نکرده است؟


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 11 تیر 98، کد خبر: 132380، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین