پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
پروژه راه آهن یاسوج-اقلید پروژه ای مهم در استان است که گویا مردم این استان قرار نیست به این زودی صدای سوت قطار آن را بشنوند.

شعار سال: راه آهن اقلید یاسوج یکی از پروژه های مهم کهگیلویه و بویراحمد است که نویدی برای مردم این استان بود اما گویا قرار است همچون پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج همچنان مردم این استان را منتظر بگذرارند.

این پروژه یکی از پروژه های مهم استان است که در ابتدای آغاز با مخالفت هایی همراه بود با وجود اینکه راه های این استان یک مسیر ترانزیتی است و بودن راه آهن بسیار احساس می شود سال 84 بود که این پروژه پیشنهاد شد و سال 90 برای آن ردیف بودجه مشخص شد و اکنون سال 97 است و مردم استان همچنان در انتظار قطاری هستند که شاید این سال بیاید و شاید نیاید.

مجموع مسیر راه آهن یاسوج به اقلید 145 کیلومتر است طبق گفته مسئولان اکنون این پروژه باید بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما خبرها حاکی است که ممکن است این راه آهن مسیر دیگری را طی کند شاید مسئولان استان از خیر آن گذشته اند در حالی که یکی از مواردی است که نماینده بویراحمد و دنا زیاد به آن اشاره می کرد که چنین کاری در حال انجام است و به گونه ای یکی از شعارهای انتخاباتی وی نیز بود.

راه آهن یاسوج-اقلید می تواند نقش بسزایی در توسعه استان و حمل و نقل این استان داشته باشد شاید صادرات این استان نیز با راه آهن یاسوج اقلید جانی دوباره بگیرد و شاهد ارقام و اعداد قابل توجهی در رشد صادرات استان باشیم اما گویا قرار نیست که به این زودی ها مردم این استان صدای سوت قطار را بشنوند چرا که گویا مسکوت مانده است.

تکمیل پروژه یاسوج-اقلید بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر هر سه نماینده استان از جمله زارعی، هاشمی و تاجگردون همراهی و همکاری لازم را داشته باشند می توانند این بودجه را تامین و صدای سوت قطار را در استانشان به صدا دربیاورند. اما گویا گاهی به جای همراهی کردن نوعی تقابل با همدیگر را پیش گرفته اند.

کهگیلویه و بویراحمد اسم محرومیت را یدک می کشد در حالی که از همین استان افراد زیادی هستند که در مقامات عالی کشور مسئولیت دارند، اما اگر به جای تقابل همراهی باشد بدون شک شاهد توسعه یافتگی استان خواهیم بود در حالی که گاهی شاهد تنش میان نمایندگان استان هستیم. انتخابات نیز که در حال نزدیک تر شدن است این تنش ها نیز در حال افزایش یافتن است.

از طرفی اینکه گاهی گفته می شود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و گاهی می گویند 70 درصد نیز جای ابهام دارد اکنون مردم این استان منتظرند که صدای سوت قطار را به همین زودی ها بشنوند اما بررسی ها چیزی غیر از این را نشان می دهد شاید مسئولان قصد دارند که مسیر قطار را منحرف کنند و به استانی دیگر منتقل کنند که بدون شک این اقدامی نامناسب است.

مسکوت ماندن این پروژه اکنون ابهامات زیادی را ایجاد کرده است که باید به استاندار و آقای نماینده گفت که مردم منتظرند ببینند سوت این قطار کی بلند می شود؟

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 26 مرداد 97، کد مطلب: 109961، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
انقدر از این دست از پروژه ها مسکوت مونده که حد نداره واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
مثل اینک عادت ندارن کاراشونو تموم کنن :)) م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین