شعار سال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی موردی پرونده متقاضیان تسهیلات کشاورزی در این استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی با اشاره به این که بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن برنامههای زیادی دارد اظهار کرد: به همین منظور مشکلات کشاورزان و باغداران استان را بررسی کرده و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته میشود.
وی بخشی از این کار را مربوط به پیگیری تسهیلات متقاضیان بخش کشاورزی دانست و گفت: پرونده متقاضیان پس از بررسی دقیق در کمیته بررسی و کارگروه استانی به بانکهای عامل فرستاده میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اولویتهای بخش کشاورزی افزود: همچنین طرحهایی که پیشرفت فیزیکی بالایی با ۶۰ درصد پیشرفت دارند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.
وی به تعداد ۱۸۱ واحد تولیدی این استان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این عده متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند که پس از بررسی به بانکهای عامل معرفی میشوند.
این مسؤول به یکی از مشکلاتی که متقاضیان تسهیلات کشاورزی با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: متقاضیان معتقدند که سود بالای ۱۸ درصدی بانکها به آنها اجازه دریافت تسهیلات را نمیدهد که این هم یکی از مشکلات پیش روی حوزه کشاورزی است.
گوهرگانی با بیان اینکه دولت برای این کار تمهیدی اندیشیده است افزود: در سفر دولت به استان یارانهای در حد ۱۴۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت تا مقداری از سود بانکی از این راه پرداخت شود و کشاورزان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری تسهیلات کشاورزی دریافت کنند.
*تصرف غیرقانونی منابع طبیعی برخورد حقوقی را در پی خواهد داشت
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با اشاره به تشدید
مراقبتهای یگان حفظ منابع طبیعی گفت: با هرگونه تصرف غیرقانونی در این
عرصه ها در کمترین زمان برخورد حقوقی میشود.
جواد رحیمیان اظهار کرد که در این راستا از تصرف یک فرسود جو در هفته جاری در حاشیه رودخانه بشار جلوگیری شد.
وی گفت: این فرد در سطح حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع اقدام به سنگ چینی و
برخی فعالیتها برای تملک غیرقانونی زمینهای منابع ملی کرده بود.
رحیمیان تصریح کرد که ۲ مورد شخم غیرمجاز در روزهای اخیر در حوالی یاسوج
صورت گرفت که شناسایی عاملان این اقدام و برخورد قانونی با آنها در حال
انجام است.
وی قطع درختان جنگلی، تهیه زغال و حمل چوب جنگلی را از تخلفهای حوزه منابع
طبیعی در شهرستان بویراحمد اعلام کرد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در امر
حفاظت از جنگلها شد.
* توقف تیم هندبال شهرداری ارومیه مقابل نفت و گاز گچساران
تیم هندبال شهرداری ارومیه در هفته دهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور
در خانه با کسب تساوی مقابل تیم صدرنشین نفت و گاز گچساران متوقف شد.
این دیدار در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست ارومیه برگزار شد و ۲ تیم موفق به زدن ۳۰ گل شدند.
سیدعلی حسینی و ابوالفضل دلاور قضاوت این دیدار را انجام دادند و مصطفی بابا ملکی به همراه منصور برقی نظارت آن را بر عهده داشتند.
هفته دهم رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور عصر سه شنبه با
برگزاری پنج دیدار در شهرهای ارومیه، سبزوار، اصفهان، اراک و مرودشت پیگیری
شد که چهار بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
تیم هندبال شهرداری ارومیه در هفته یازدهم این رقابت ها روز سه شنبه آینده میهمان تیم مس کرمان خواهد بود.
امسال تیم های نفت و گاز گچساران، مس کرمان، شهرداری کاشان، فولاد مبارکه
سپاهان، هپکو اراک، بیتا سبزوار، سنگ آهن بافق، شهرداری ارومیه، نیروی
زمینی تهران و کازرون فارس ۱۰ تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر کشور هستند.
*اختلال ۱۰ روزه در سرعت اینترنت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد
اینترنت ADSL شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰ روز است که با اختلال شدید در سرعت همراه شده است در حالی که مدیر عامل این شرکت صبر را تنها گزینه پیش روی مردم قرار میدهد.
شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد حدود دو سال پیش و هنگامی که گرایش مردم را به استفاده از اینترنت ثابت ADSL دید، تصمیم گرفت به تبعیت از شرکتهای مخابرات در سایر استانها، خود ارائه دهنده این نوع اینترنت در استان باشد.
برخی از کاربران اینترنت ثابت نیز هنگامی که مخابرات را رقیب سایر ارائه کنندگان اینترنت دیدند، به علت اعتمادی که از قبل مخابرات وجود داشت، ترجیح دادند که مشترک اینترنت شرکت مخابرات باشند تا اینگونه از شر بعضا کم فروشیها و عدم ارائه خدمات متناسب از سوی سایر اپراتورهای اینترنت نوع ADSL در امان بمانند.
شرکت مخابرات استان در ابتدای کار با چالشهای جدی مواجه شد، اولین چالش اثرگذار بر کیفیت ارائه خدمت برون سپاری بود، مخابراتی که خود ادعای خصوصی بودن داشت، ارائه اینترنت را به یک شرکت خصوصی دیگر واگذار کرد و اینگونه از قافله پاسخگویی مناسب، که مزیتی برای سایر رقبا محسوب میشد جا ماند.
تا اینکه در اواسط کار بود که مخابرات پی برد برای درآمدزایی ناچار به حفظ مشترکین و برای حفظ آنها ناگریز از پاسخگویی متین و منطقی است که هرچند در این زمینه تلاشهایی هم کرد اما به گرد پای سایر اپراتورهای اینترنت نرسید، تلفن گویایی که اغلب با مشترک ساز ناکوک میزد و پاسخگویی که هیچ پاسخ منطقی در مقابل سوالهای مشترک نداشت.
چالش دوم مخابرات هم در زمینه بستههای تشویقی و ترغیبی دیگر اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت بود، شرکتهای رقیب مخابرات بعضا بستهها و طرحهایی داشتند که رغبت هر کاربری را جلب و جذب میکرد اما مخابرات ماهها کار کرد تا بالاخره جایزهای برای ارائه اینترنت خود در نظر گرفت و یا طرحهایی مانند یاقوت را به اجرا گذاشت.
سرعت، چالش دیگری بود که مخابرات در این رقابت از دیگر رقبا باز میماند، برون سپاری موجب شده بود تا شرکت طرف قرارداد مخابرات چندان دل نسوازند و ساختار شبه دولتی مخابرات هم که میراث زمان دولتی بودن آن بود نیز سبب میشد تا به بحث مشتری مداری توجهی نشود.
علی رغم تمام این مشکلات اما مخابرات همچنان مشترکینی داشت و علت داشتن این مشترکین هم نام مخابرات بود که از گذشته در میان مردم مانده بود و کاربران اینترنت نیز ترجیح میدادند که به نام بزرگ مخابرات به جای شرکتهای کوچک اعتمائد کنند.
*اختلال ۴۸ ساعته، ۱۰ روزه شد
اینترنت ADSL پر حاشیه مخابرات استان در چند روز گذشته اما کاربرانش را زمینگیر کرده است، ظاهرا شرکت مخابرات شرکت طرف قرارداد خود را تغییر داده و این تغییر همزمان با آغاز قطعیها و کاهش سرعت شده است.
پورتال شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با انتشار اطلاعیهای در دی ماه سالجاری اعلام کرد که به علت بروز رسانی ممکن است اینترنت مشترکان این شرکت از ۱۹ دی ماه به مدت ۴۸ ساعت با اختلال مواجه شود در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به تغییر CRM مشترکین ADSL مخابرات استان به CRM پارتاک متمرکز در شرکت مخابرات ایران ُ از تاریخ ۱۹ دی به مدت ۴۸ ساعت احتمال اختلال در ارتباط مشترکین ADSL پیش بینی می گردد».
اما این ۴۸ ساعت به گفته مشترکین اینترنت شرکت مخابرات تا به امروز و حدود ۱۰ روز ادامه داشته است. رضا صادقیزاده یکی از استفاده کنندگان از اینترنت ADSL مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد است که میگوید: بیشتر از ۱۰ روز است که سرعت اینترنت مخابرات استان لاک پشتی شده و بیشتر مواقع اینترنت قطع است وقتی هم با تلفن ۲۰۲۰ تماس میگیریم پاسخ قانع کنندهای نمیدهند و در نهایت میگویند که همین است.
وی میافزاید: بیشتر از یک نصف روز هم اینترنت بصورت کامل قطع بود و پاسخ اپراتور هم این بود که این قطعی سراسری است و علت آن نامشخص است ما هم از طریق مخابرات پیگیریم که چرا اینترنت را قطع کرده است.
این مشترک اینترنت مخابرات استان عنوان میکند: شرکت ارائه دهنده اینترنت مخابرات پاسخگو نیست و تنها شماره تلفن را میگیرد و با جمله «بررسی میکنیم» مشترکان را دست به سر میکند و نمی دانیم که باید به کجا شکایت کنیم. خود این شرکت هم به جای پاسخگویی مشکل را به گردن کابلهای تلفن میاندازد و میگوید که به هر جا میتوانید بروید شکایت کنید، اینترنت شما همین است.
بازرسی شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد نیز میگوید تغییر پنل کاربری را عامل اختلال اینترنت ADSL مخابرات استان میداند و میگوید: مشترکان تا هفته آینده صبر کنند تا ببینیم خدا چه میخواهد.
وی میافزاید: به علت تغییر پنل کاربری اینترنت ADSL مخابرات برخی اختلالات طبیعی است و پنل جدید امکانات خوبی دارد اما مشترکان باید تا رفع مشکل صبر کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تایید وجود اختلال در اینترنت ADSL مخابرات استان تغییر ورژن نرمافزار را عامل آن میداند و میگوید: به علت تغییر ورژنی که در نرمافزار اینترنت مخابرات ایجاد شده است یکسری مشکلات پیش آمده که انتظار داریم در همین هفته رفع شوند.
عبدالحسین افتخاری وجود نوسان در سرعت اینترنت مخابرات را تایید میکند و میافزاید: شرکت مخابرات ایران نرم افزار جدید را عمومی کرده و این نرمافزار امکانات ویژهای دارد که با توجه به امکانات آن حرکت خوبی در راستای ارائه اینترنت بهتر و مطلوب تر است.
به نظر میرسد که در عصر فعلی که ارتباطات اهمیت ویژهای پیدا کرده است و اینترنت زیربنای این ارتباطات شده است، قطعی، اختلال و نوسان سرعت معنایی ندارد و شرکت مخابرات استان اگر به همین شیوه پیش برود و مشترکان خود را نادیده بگیرد و داروی صبر برای آنها تجویز کند، در قافله رقابت در ارائه اینترنت قافیه را میبازد.
چرا که مردم با توجه به تنوعی که در ارائه اینترنت ایجاد شده است، شرکتی را بر میگزینند که پاسخگویی بهتری به آنها داشته باشد. قطع اینترنت و نوسان آن در دهکده جهانی امروز آن هم به مدت ۱۰ روز که با احتساب یک هفته وعده داده شده دیگر، قطعا از مرز دو هفته میگذرد، میطلبد که مسوولان و شرکت ارائه دهنده اینترنت مخابرات رسما از مشترکان خود عذرخواهی کنند.
شاید مخابراتیها نمیدانند که قطع و نوسان در اینترنت چه ضررهایی را در دنیای امروز به بسیاری از فعالیتها که امروز یک سرشان به دنیای مجازی گره خورده است وارد میکند.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی قلم، تاریخ انتشار 29 دی 1395، کد مطلب:223683 : www.kebnanews.ir