پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری به عنوان نهادی مستقل، عمومی و مستقل غیر دولتی است و شهرداری ها را نباید به دولت وصل کرد، اظهار کرد: غیر دولتی بودن ظرفیت انعطاف و مانور در این حوزه را بیشتر می کند.

شعارسال: مهدی جمالی نژاد که روز جمعه 25 آبان در نشست شهرداران و دهیاران استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می گفت، با تاکید بر توسعه و درآمد زایی پایدار توسط شهرداری ها بیان کرد: نباید در این حوزه به مردم فشار بیاوریم و واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد رقابت در بین بخش خصوصی گام مهمی در توسعه مناطق مختلف است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه بر هدفگذاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توسعه شهری و روستایی تاکید کرد.

جمالی نژاد در ادامه گفت: بیش از ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اولویت گذاری برای تکمیل پروژه ها مورد تاکید است و نباید با کلنگ زنی پروژه های موازی، هدررفت اعتبارات را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات محدود دولتی جوابگوی مشکلات شهری و دهیاری‌ها نیست، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های طبیعی باید منابع درآمدزا را افزایش دهد.

جمالی نژاد تصریح کرد: این استان ظرفیت های مختلف برای جهش دارد و باید از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده شود.

وی از ایجاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن خبر داد و گفت: پوشش بخش زیادی از مشکلات دهیاری ها در قالب این تفاهم نامه را خواهیم داشت.

جمالی نژاد با تاکید بر اهمیت موضوع پسماند، هدفگذاری برای توسعه ظرفیت های مدیریت پسماند در کشور را ضروری دانست و گفت: در شهرهای شمالی کشور و در چنین استان هایی نیز مشکلات مدیریت پسماند وجود دارد که برنامه ریزی برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور توزیع قیر رایگان را یک ظرفیت مناسب برای استان ها دانست و گفت: پوشش شهرها با جمعیت های مختلف در قالب این مورد انجام خواهد شد.

همچنین علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در نظر گرفتن شاخص ها در توزیع اعتبارات در بین شهرها مورد تاکید است.

وی افزود: زمانی وضعیت شهرها مناسب تر می شود که نظام توزیع اعتبارات ضابطه مند باشد.

احمدی با بیان اینکه آنچه که ما رصد کردیم این است که باید شاخص ها محور نظام توزیع اعتبارات قرار بگیرد، اظهار کرد: این فرایند مبتنی بر چانه زنی است و باعث می شود کسانی که لابی ندارند، حقشان نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به مشکلات قوانین شهری، تلاش برای بازنگری در قوانین و مقررات شهری را ضروری دانست و ابراز داشت: با در نظر گرفتن جمعیت روستایی و خدمات رسانی به شهرها و روستاها، قوانین به شکل جامع پاسخ نمی دهد و باید بازنگری در این حوزه با توجه به شرایط انجام شود.

احمدی توجه به توسعه تجهیزاتی و ابعاد محیط زیستی در حوزه شهری را لازم دانست و بیان کرد: مدیریت پسماند و بازیافت از مواردی است که مشکلات جدی در آن وجود دارد و باید چاره اندیشی شود.

وی افزود: به شکل بیرحمانه ای ثروتی که باید برای آیندگان حفظ شود را نابود می کنیم و باید توجه بیشتری به محیط زیست و منابع استان شود.

احمدی با تاکید بر یکپارچه سازی سیما و منظر شهری با توجه به توپوگرافی و فرهنگ جوامع، گفت: در استان هایی که واحد تولیدی بزرگ ندارند، عوارض آلودگی نمی گیرند و فضای کسب و کار و اتکای مبتنی بر ظرفیت های محلی است، رکود ساخت و سازها شهرداری ها را تحت تاثیر قرار داده و باید به این مهم توجه اساسی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار توجه اصولی و مناسب به مدیریت روستایی شد و گفت: باید مدیریت روستاها که ۴۰ درصد جیت استان را شامل می شود، مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین معاون وزیر کشور در این سفر از آبشار یاسوج و پروژه پل چهارم بشار بازدید کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت کشور، تاریخ انتشار: 25آبان1397 ، کدخبر: 556421: www.moi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین