پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
روستایی با ۸۰۰ نفر جمعیت حتی یک متر از کوچه‌ها و معابرش آسفالت نشده، این گوشه‌ای از مشکلات روستای کنده‌ای شهرستان کازرون است.

شعار سال: روستایی با 800 نفر جمعیت حتی یک متر از کوچه‌ها و معابرش آسفالت نشده و این امر در زمستآن ها هنگام بارش‌ برف و باران رفت‌وآمد را برای مردم با مشکل مواجه می‌کند، این گوشه‌ای از مشکلات روستای کنده‌ای در شهرستان کازرون است. نداشتن آب لوله‌کشی و نداشتن گاز مشکلات دیگری است که مردم این روستا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

محرومیت کنده‌ای از امکانات اولیه

به گفته محمدتقی رئیسی، دهیار روستا، کنده‌ای از محروم‌ترین روستاهای کازرون است که با وجود داشتن طرح هادی تاکنون حتی یک متر هم از معابر و کوچه‌های آن آسفالت و بهسازی نشده است.

رئیسی از پیگیری‌های مکرر برای حل مشکلات روستا سخن می‌گوید که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است. وی به مراجعات خود به بنیاد مسکن کازرون اشاره می‌کند که هر بار با دلیل کمبود اعتبار مواجه شده و بهسازی روستا همچنان به تعویق افتاده است.

سعید عباس‌نیا، رئیس بنیاد مسکن شهرستان کازرون با اشاره به 300 روستای این شهرستان از آماده شدن طرح هادی تمامی روستاهای بالای خانوار سخن می‌گوید و در گفت‌وگو با تسنیم از انجام طرح بهسازی در 80 روستا خبر می‌دهد که بخشی کامل و بخشی در حال انجام است.

وی نیز با تائید صحبت‌های دهیار «کنده‌ای» علت اصلی تعویق بهسازی روستاهایی نظیر کنده‌ای را کمبود اعتبار اعلام می‌کند و معتقد است در صورت تامین اعتبار مشکل روستای مردم کنده‌ای برطرف می‌شود.

تامین اعتبار پیش شرط تکمیل بهسازی روستاها

عباس‌نیا دلیل کمبود اعتبارات را منع شروع پروژه جدید می‌داند که از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و معتقد است با این وجود هر سال بخشی از روستاها بهسازی می‌شود که امسال نیز بناست هشت روستای کازرون بهسازی و اجرای طرح در آن ها صورت گیرد.

رئیس بنیاد مسکن کازرون روستای کنده‌ای را از روستاهای در اولویت می‌داند و هزینه اجرای طرح بهسازی در این روستا را 500 میلیون تومان تخمین می‌زند که در سه تا چهار سال انجام می‌شود.

به گفته وی روستائیان نیز می‌توانند برای سرعت‌بخشی به پروژه‌ها به صورت خودیاری مشارکت کنند که سهم سرمایه خودیاری بسته به حجم پروژه‌ها متفاوت است به طور مثال در پیاده‌روسازی این سهم 50 -50 است اما در آسفالت معابر 30 درصد با مردم و 70 درصد با بنیاد مسکن است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی در تاریخ 19 مهرماه مشکل آب این روستا را پیگیری کرد و براساس صحبت‌های رئیس آبفای روستایی کازرون پروژه آبرسانی از بخش ارژن شیراز می‌تواند این مشکل را حل کند. این پروژه آبرسانی از منطقه بن‌رود زنگنه، بخشی از شهرستان شیراز، برای روستای دوسیران و کنده‌ای کازرون انجام می‌شود.

ابوذر رضایی، رئیس آبفای روستایی کازرون، از بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از این پروژه و قول مساعد برای تأمین اعتبار انجام آن سخن می‌گوید و براساس این وعده قرار است از اعتبارات امسال برای انجام این پروژه مبالغی اختصاص یابد.

رئیسی، دهیار روستای کنده‌ای از نبود گاز در روستا گلایه دارد که سبب شده محرومیت این روستا بیشتر خودنمایی کند. به گفته وی مردم برای تامین سوخت مردم نیاز خود به جنگل‌های اطراف رفته و از چوب درختان استفاده می‌کنند. تلاش خبرنگار برای تماس با فرماندار کازرون و پیگیری این مشکل اهالی روستای کنده‌ای بی‌نتیجه ماند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 30 مهر 96، کد مطلب: 1552743 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین