پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
یک کارشناس برنامه‌ریزی روستایی گفت: بسیاری از روستاها به شهرک‌های خوابگاهی تبدیل شده‌اند به این مفهوم که روز را در شهرها کار می‌کنند و شب به روستا برمی‌گردند و همین افراد دیر یا زود به حاشیه‌ی شهرها کوچ می‌کنند.
شعارسال: یک کارشناس برنامه‌ریزی روستایی گفت: بسیاری از روستاها به شهرک‌های خوابگاهی تبدیل شده‌اند به این مفهوم که روز را در شهرها کار می‌کنند و شب به روستا برمی‌گردند و همین افراد دیر یا زود به حاشیه‌ی شهرها کوچ می‌کنند.

«رضا منصوری» ، اظهار کرد: هر چند اجرای طرح هادی در سال‌های اخیر آبادانی روستاها را بدنبال داشته، اما متاسفانه موجب تشدید فرهنگ مصرف و دوری گزیدن از تولید نیز شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از روستاییان در مواجه شدن با کوچه‌های آسفالت و خانه‌های شیک و برخی امکانات دیگر، امر تولید را فراموش کرده‌ و احساس می‌کنند شهرنشین شده‌اند، تصریح کرد: اگر کار بر همین این منوال پیش رود، روستاهای ما به "شهرک‌های خوابگاهی" تبدیل خواهند شد که اهالی آن برای کار به شهر مراجعه می‌کنند و عصر برمی‌گردند، هر چند متاسفانه این رویه هم‌اکنون در بسیاری ازروستاهای استان ملموس است.

وی فرهنگ‌سازی در این زمینه را نیازی ضروری دانست و گفت: یکی از برنامه‌هایی که ریاست محترم جمهور در سال‌های گذشته در همایش روز روستا بر روی آن تاکید داشته و دارند، موضوع احیاء روستاها است که برای تحقق آن باید گام‌های عملی برداشت و بخش‌های مختلف از جمله بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

این کارشناس برنامه‌ریزی روستایی، ارتقاء برخی دهستان‌ها به بخش و بخش‌ها به شهرستان را یکی از کارهایی دانست که متاسفانه که به ظرافت آن توجه چندانی نمی‌شود و تصریح کرد: ارتقاء یک منطقه روستایی به بخش مطمئنا پیامدهایی دارد که باید به آن توجه داشت، چرا که متاسفانه تجربه نشان داده است، آمدن برخی امکانات شهری بدون توجه به فرهنگ‌سازی، دور شدن روستاییان و حاشیه شهرها را از تولید بدنبال داشته و مسوولان همواره باید زیرساخت‌هایی را تقویت کنند که تولید را در روستاها حفظ و روستاییان را به این امر مهم تشویق کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 مهر 1396، کدخبر: 96071507442، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین