پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
از آنجا که زیرساخت‌های لازم برای کار و زندگی در مناطق روستایی بسیار پایین است، مهاجرت این قشر در آینده‌ای نزدیک به شهرها افزایش خواهد یافت.

شعارسال: از آنجا که زیرساخت‌های لازم برای کار و زندگی در مناطق روستایی بسیار پایین است، مهاجرت این قشر در آینده‌ای نزدیک به شهرها افزایش خواهد یافت.

استاد توسعه روستایی امروز از آهنگ سریع مهاجرت روستانشینان به سمت شهرها خبر داد و گفت: از آنجا که زیرساخت‌های روستایی مناسب نیست و زلزله‌های اخیر بیشترین آسیب را به مراکز فوق داشته است، روستاییان به فکر فروش اموال و مهاجرت به سمت شهرها افتاده‌اند.

اسماعیل شهبازی افزود: در شرایط بحرانی چون زلزله، هلال‌احمر و دولت برای اسکان مردم تلاش می‌کنند، اما دام‌ها و سایر ملزومات روستانشینان از بین رفته و در مجموع منبع درآمدشان نابود می‌شوند که این امر اشتیاق آن‌ها را برای هجرت بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تولید امکانات لازم را برای ملزومات کار روستاییان فراهم آورد؛ ازجمله آنکه استبل و آغل برای دام‌هایشان فراهم کند.

استاد توسعه روستایی ادامه داد: ضررهای مالی بسیاری به زلزله‌زدگان در شرایط حاضر وارد شده است، اما از آنجا که جان مردم ارجح‌تر است، دیگر کسی به فکر آینده آن‌ها نیست.

شهبازی عنوان کرد: طرح توسعه روستایی که قرار بود از محل پول نفت برای این بخش هزینه شود، متأسفانه مسکوت مانده است.

وی یادآور شد: لازم است مسئولان جامع‌نگری ویژه‌ای در بخش توسعه روستاها داشته باشند، زیرا اشتغال و ادوات مورد نیاز برای تولید امنیت غذایی را تأمین می‌کند و زندگی روستانشینان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

شهبازی در پایان تأکید کرد: فراموشی اشتغال و تولید در حوزه روستاها توسط مسئولان می‌تواند آهنگ مهاجرت آن‌ها به شهرها را سرعت ببخشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایانا ، تاریخ انتشار: 16 دی 1396 ، کدخبر: 50949 ، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین