پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در برنامه پنج ساله همواره به توسعه متوازن کشور توجه داشتیم که در عمل این مهم رخ نداده و همچنان یکی از علت های مهاجرت به پایتخت همین معضل است.

شعارسال: محسن سرخو در جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه آسیب ها نیز همگی معلول هستند که یکی از دلایل ایجاد آنان فقر است، تصریح کرد: کمیته امداد وظیفه اصلی‌اش پرداختن به علت های اصلی بروز فقر در جامعه است و دستگاه های دیگر بیشتر باید به معلول های فقرزا بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فقر را ریشه کن کنیم یا کاهش دهیم جلوی بسیاری از آسیب ها را می گیریم، ادامه داد: تامین اجتماعی فراگیر نیز که مانع توسعه فقر است، کمک های مادی و بودجه های دولتی می خواهد. ضمن آنکه توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد در رفع فقر اثرگذار است.

سرخو با بیان اینکه اگر کمیته امداد به توانمندسازی ها بپردازد بسیار موفق تر خواهد بود، گفت : بهتر است بودجه فروش ساختمان اشرافی کمیته امداد واقع در منطقه ۱ تهران به مناطق جنوبی منتقل شود.

* پیر هادی: پیوست های محرومیت زدایی ذیل پیوست های اجتماعی

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه گفت : موضوعی که باید در نظر گرفته شود این است که سهم محرومین باید در شهر مشخص شود.

وی ادامه داد به طور مشخص باید پیوست های محرومیت زدایی ذیل پیوست های اجتماعی دیده شود. تا از این طریق بدانیم محرومین چه سهمی در شهر دارند و از هر اقدام چه آسیی می بینند یا منتفع می شوند.

*سروری: راه نجات از فقر و محرومیت تحقق اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی است

در این جلسه ،رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت : دو موضوع مهمی که در مورد خانواده های تحت پوشش کمیته امدا امام (ره) مطرح است مسکن و اشتغال است.

وی ادامه داد : بهترین بستر برای کار آفرینی، تحقق شعار های اقتصاد مقاومتی است و کمیته امداد توانسته یکی از موفقترین نهاد ها در این امر باشد.

سروری افزود: با تحقق محور های اقتصاد مقاومتی یک خانواده از فقر و محرومیت نجات پیدا خواهد کرد.

*جدیدی : نقش کمیته امداد در پایین آوردن خط فقر چه بوده؟

معاون نظارت شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف نقش کمیته امداد در پایین آوردن خط فقر در جامعه شد و گفت: همان طور که ۸۰ درصد نگاه مردم به شهرداری تامین تمیزی شهر است، نگاه مردم به کمیته امداد نیز فقرزدایی است.

جدیدی در ادامه افزود : باید مشخص کنیم که نقش دولت در فقرزدایی و تخصیص بودجه به کمیته امداد در جهت پویا کردن کمیته امداد چه بوده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید تلاش کنند وظایف شان را به درستی انجام دهند. به طوری که کمیته امداد وظیفه اصلی اش رفع فقر است.

*شاکری: استفاده از مددجویان کمیته امداد به جای کارگران خارجی

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید از کمیته امداد نسبت به سیستم جمع آوری صدقات و نیز توانمند سازی خانواده ها تشکر به عمل آوریم.

وی در ادامه پیشنهاداتی را در زمینه خود اتکایی خانواده های تحت پوشش ارائه داد و گفت : برای این منظور بهتر است شهرداری در پروژه های عمرانی به جای کارگران خارجی از کارگران معرفی شده توسط کمیته امداد استفاده کند. همچنین ساماندهی سازمان های خیریه در کشور و نیز ایجاد روش های بهتری برای جمع آوری هدایای غیر نقدی مردم اقداماتی است که کمیته امداد می تواند انجام دهد.

*دانشور:حمایت از خانواده های زندانی و خانواده های بد سرپرست

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه در اساسنامه کمیته امداد حمایت از خانواده‌های بد سرپرست دیده نشده است و این افراد از حمایت کمیته امداد محروم هستند، گفت: یکی دیگر از مسائل عدم حمایت کمیته امداد(ره) از خانواده‌های زندانیان است و این در حالیست که عدم حمایت از خانواده زندانی یعنی ایجاد کارتون خواب بیشتر و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

رییس کمیته میراث فرهنگی شو. رای اسلامی شهر تهران در تذکری به رئیس کمیته امداد(ره) خواستار دستور وی برای توقف تخریب بناهای واجد ارزش میراثی که در اختیار کمیته امداد است شد و گفت: کمیته امداد(ره) یک نهاد و بنگاه اقتصادی نیست که بخواهد با هر استان درآمد خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه املاکی در اختیار کمیته امداد است که از لحاظ معماری دارای ارزش شناخته شده است، ادامه داد: از فتاح می‌خواهم که در همکاری با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری، احیاء این بناها را در دستور کار قرار دهد؛ چرا که در ماه های اخیر شاهد تخریب برخی از این بناها با رویکرد کسب منفعت اقتصادی بوده‌ایم.

* کاشانی: مدد جویان کمیته امداد باید به حداقل برسند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت در سخنان رهبری آمده که جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا است و جغرافیای ایران نیز یک دصرد جغرافیای دنیا اما منابع ایران ۸ درصد منابع دنیا است و این یعنی که ما می توانیم تا دو برابر جمعیت خود را مدیریت کنیم ولی وقتی این آمار را مشاهده می کنیم یعنی این منابع یک جای هدر می رود.

کاشانی تصریح کرد: اینکه کمیته امداد اعلام می کند آمار مددجویان آن ۴ میلیون در حلقه اول و ۲ میلیون در حالقه دوم است موفقیت نیست بلکه آمار موفقیت آکمیز آن است که تعداد مدد جویان هر ساکم شود و به حداقل برسد.

وی با انتقاد از بخشی از سخنان فتاح مبنی بر اینکه کمیته امداد در شهر تهران زیر نظر شهرداری اداره شود گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته امداد شهرداری را زیر پوشش بگیرد!

کاشانی تصریح کرد: نه دولت مطالبات شهرداری را می پردازد، نه سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی پرداخت می شود و نه نمایندگان مجلس در تخصیص اعتبارات به شهرداری کمک می کنند با این حال باید بگویم صدای دهل از دور خوش است و حالا پیشنهاد می‌شود که کمیته امداد(ره) و بهزیستی نیز زیر نظر شهرداری اداره شود!

غلامرضا انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز لزوم ایجاد سازمان ملی رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: حوزه اجتماعی کشور متولی واحد ندارد بنابراین ضروری است که دولت و نظام در خصوص ایجاد سازمانی ملی در جهت رفاه اجتماعی گام هایی را بردارند.

وی همچنین تاکید کرد: باید بر موضوعات اجتماعی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد پردازش علمی صورت گیرد و سازمان رفاه اجتماعی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

انصاری همچنین پیشنهاد ایجاد مدیریت واحد بین مراکزی که در حوزه کمک رسانی به محرومین جامعه فعالیت دارند را ارائه کرد و افزود: باید مسایل امداد و کمک علاوه بر معیشت به قادر سازی افراد تحت پوشش و اجرای بیمه های لازم منجر شود.

رضا تقی پور سخنگوی شورا نیز اظهار داشت: بسیاری از آسیب ها و ورودی های کمیته امداد محصول کار دیگر سازمانها و عدم تامین اجتماعی است. یکی از محل های درامد این مرکز از مالیات ها است. ماموریت های کمیته امداد مشخص است.

وی پیشنهاد داد تا با همکاری مدیریت شهری مدل مشخصی برای به اشتراک گذاشتن منابع مالی ایجاد شود.

مختاباد رییس کمیته هنری شورا نیز افزود: استفاده از امکانات تهران مطلبی است که استقبال خواهیم کرد ۸۰ درصد مشکلات تهران از مهاجرین است. باید بررسی کنیم که موضوعاتی مانند خشکسالی به چه میزان بر مهاجرت و فقر تاثیر گذار بوده است. باید برای چنین بحرانهایی فکر شود.

معصومه آباد نیز اظهار داشت: آسیب ها به دلیل پدیده های بهم پیوسته ایجاد می شوند که هرکدام را بررسی کنیم محصول یک اسیب دیگر است مانند پدیده طلاق که زن سرپرست خانوار و سپس اعتیاد به همراهش می آید.

وی در ادامه افزود: بیناد مستضعفان، سازمان بهزیسیت و کمیته امداد در مقوله فقر فعال هستند اما هر کدام به طور جداگانه کار می کنند. بهتر است این سازمانها در همپوشانی از هم فعالیت داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2شهریور1395، کدخبر: 3749983: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین