پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
وزیر اقتصاد، قاچاق پنچ هزار کانتینر کالا را یک شوخی دانست وگفت که وزارت اطلاعات در نامه ای رسما اعلام کرد که خبر کشف هزار و 128 کانتینر قاچاق اشتباه بوده. این ادعای کرباسیان در حالی است که بیانیه رسمی وزارت اطلاعات هنوز بر روی سایت رسمی آن قرار دارد و هیچ اصلاحیه ای در این زمینه منتشر نشد.

شعارسال : «ورود هزاران کانتینر قاچاق از مبادی رسمی و گمرگات به داخل کشور»، «قاچاق هفت میلیارد دلاری از مبادی رسمی با وجود انکار کرباسیان»، « قاچاق از مبادی رسمی واقعیتی است که انکار می شود»،«قاچاق رسمی همچنان وجود دارد»، «از بین رفتن 700 هزار شغل در هر سال به دلیل قاچاق»، «90 درصد قاچاق رسمی و از مبادی گمرک وارد می‌شود، «30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرگ؟»، تیتر خبرهایی است که نمایندگان مجلس و کارشناسان در رسانه ها بیان کردند و با یک جستجو ساده یافت می شود.

اما وزیر اقتصاد در مقابل همه این اظهار نظر نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقد است؛ «قاچاق از مبادی رسمی نداریم».

آقای کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی که تا مرداد امسال  در سمت ریاست گمرگ کشور مسئولیت مستقیم در جلوگیری از قاچاق از طریق گمرگات را داشته  روز شنبه 20 آبان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کند که ما قاچاق از مبادی رسمی به داخل کشور نداریم. اما وزارت اطلاعات سه روز بعد یعنی سه شنبه 23 آبان ماه با صدور بیانیه رسمی از کشف هزار و 128 کانتینر کالای قاچاق در بندر عباس توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

در این بیانیه به صراحت ذکر شده که بدنبال اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگی دستگاه قضایی، یک باند سازمان یافته قاچاق کالا شناسایی و منهدم گردید که 23 نفر از اعضای آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وزارت اطلاعات اعلام کرد که در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده تعداد هزار و 128 کانتینر شامل لوازم اداری، خانگی، ورزشی، ساختمانی و هتلداری طی سال های 94 تا اوایل 96 توسط این عده اثبات گردیده است. در این تحقیقات مشخص شد متهمین با استفاده از اسناد مجعول و اظهار خلاف واقع و همچنین تبانی با برخی از کارکنان دستگاه‌های مختلف، اقدام به خروج غیرقانونی این میزان کالا از گمرک نموده‌اند.

اما وزیر اقتصاد سه شنبه 13 آذر در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص کشف هزار 128 کانتینر قاچاق از وی پرسید، گفت: این قاچاق وجود خارجی نداشته و آن مرجعی که این خبر را اعلام کرده، خودش رسما نامه نوشته که اشتباه کردم. بنده اگر می توانستم باید از آن دستگاه شکایت می کردم.

وزیر اقتصاد در این برنامه در چهار دقیقه بیش از چهار بار اعلام کرد که وزارت اطلاعات رسما نامه نوشته که من اشتباه کردم و همچنین چندین بار اعلام کرد که خبر کشف هزار 128 کانتینر قاچاق اصلا درست نیست. البته مجری برنامه وقتی به وی گفت که قاچاق پنچ هزار کانتینر را هم شنیدم، در جواب گفت: شوخی کردند.

ادعای کرباسیان در خصوص نادرست بودن خبر کشف هزار و 128 کانتینر قاچاق و نامه وزارت اطلاعات مبنی بر اشتباه در این زمینه، در حالی است که بیانیه رسمی وزارت اطلاعات هنوز بر خروجی سایت رسمی این وزارتخانه قرار دارد. ضمن اینکه وزارت اطلاعات از روز 23 آبان که این خبر را اعلام کرد، تا کنون نه خبر خود را تکذیب کرده و نه از نامه به وزیر اقتصاد و پذیرش اشتباه در این زمینه مطلبی منتشر کرد.

حال سوال این است که در زمینه قاچاق کالا به داخل کشور کارشناسان، نمایندگان مجلس و وزارت اطلاعات درست می گویند یا کرباسیان وزیر اقتصاد امروز و رئیس کل گمرگ دیروز؟.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار :20 آذر 96، کد خبر: 3960919271،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین