پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آمادگی کامل پلیس راهور برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.

شعارسال: سردار تقی مهری در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 6 هزار جلد گواهینامه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به دلیل داشتن نمرات منفی بیش از 30 ضبط شدند، همچنین 24 هزار جلد گواهینامه نیز در آستانه توقیف و ضبط قرار دارد.

وی گفت: کمتر از یک‌هزار جلد گواهینامه از ابتدای تصویب قانون نمرات منفی تاکنون نیز توقیف شده است که این افراد مجددا باید برای اخذ گواهینامه اقدام کنند.

*آمادگی کامل پلیس راهور برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن

رئیس پلیس راهور از آمادگی کامل پلیس راهور برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و گفت: پلیس راهور با بکارگیری تمام توان خود در بخش نیروی انسانی و تجهیزات برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور برنامه ریزی کرده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد ۳۶۵ نفر در تصادفات رانندگی کمتر از سال گذشته کشته شده اند، گفت: ۲۲ درصد از متوفیان را عابران پیاده تشکیل می‌دادند، همچنین بیش از ۲۳ درصد از تعداد کشته شدگان در تصادفات راهنمایی و رانندگی را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده‌اند که این عدد رقم بزرگی است و باید فرهنگ سازی در موتورسیکلت سواران و استفاده از این وسیله نقلیه افزایش پیدا کند.

سردار مهری در ادامه بااشاره به این مطلب که خدمات رسانی نیز در کشور نسبت به سال گذشته قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه جدید به چرخه ترافیک اضافه شده اند، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افراد نوگواهی‌نامه به چرخه حمل و نقل و ترافیک اضافه شده و توانایی این را دارند که از این پس با استفاده از وسایل نقلیه تردد کنند. این آمار نشان می دهد شرایط نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کاربران ترافیکی افزایش پیدا کرده و خوشبختانه تعداد قابل توجهی نیز تلفات راهنمایی و رانندگی کاهش پیدا کرده است.

*افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی از نیمه دوم اسفندماه

سردار مهری با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۸ میلیون وسیله نقلیه و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور دارای پلاک هستند، گفت: بیش از ۲۵ میلیون گواهینامه فعال داریم که دارندگان آن اقدام به رانندگی می‌کنند. این افزایش نشان می‌دهد تعداد کاربران استفاده از وسایل حمل و نقل افزایش یافته و نیاز دارد قوانین بازدارنده تری را برای جلوگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی در نظر بگیریم.

وی با اشاره به ابلاغیه هیئت وزیران برای افزایش مبلغ ۴۰ کد تخلف راهنمایی و رانندگی گفت: از تعداد ۱۷۲ تخلف موجود، تعداد ۱۲ درصد از تخلفات با نظر مثبت هیئت وزیران شاهد ۱۰۰ درصد افزایش نرخ بوده و حدود ۲۸ مورد تخلف نیز افزایش ۵۰ درصدی داشته اند.

مهری افزود: این مصوبه به همه دستگاه ها از جمله پلیس از ۲۲ مهرماه امسال ابلاغ شد و بعد از تصویب در روزنامه رسمی نیز درج شده است. در حال حاضر پلیس از نظر فنی و زیرساختی در حال آماده سازی بستر است تا بتواند از نیمه دوم اسفندماه این مصوبه هیئت وزیران را عملیاتی کند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه افزایش نرخ جریمه ها بیشتر مخصوص به جریمه های حادثه ساز بوده اند، افزود: این افزایش باید در سال ۹۳ اجرائی می شد. برابر تصویب قانون، راهنمایی و رانندگی هر سه سال یکبار می تواند با توجه به افزایش نرخ تورم، تقاضای افزایش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی را داشته باشد. سال ۹۳، دولت این افزایش نرخ جریمه ها را اعمال نکرد و امسال با توجه به نظر هیئت وزیران این افزایش قیمت اعمال شد.

*رانندگان برای تعویض پلاک خودرو به مراکز تعویض پلاک خودروی راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند

فرمانده پلیس راهور ناجا در خاتمه با اعلام اینکه میزان دریافت جرایم راهنمایی و رانندگی نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: به رانندگانی که قصد تعویض پلاک خودرو و یا فروش آن را دارند، توصیه می کنم برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی حتماً برای تعویض پلاک خودرو به مراکز تعویض پلاک خودروی راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و حتی برای تعویض پلاک به دفترخانه نیز مراجعه نکنند. زیرا برابر گزارشاتی که داریم متاسفانه کسانی که به دفترخانه ها مراجعه کرده اند در اصالت خودرو دچار مشکل شده و بعضا برای تعویض پلاک به مشکل برخورد کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار خبر 17 بهمن 1394، کدمطلب: 131347، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین