پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کابینه مورد نظر ما هم نبود، وقتی آقای روحانی انتخاب شد یک چرخشی کرد که محسوس بود که فکر می‌کنم ایشان می‌خواستند مخالفان را آرام کنند. نتیجه اینکه ایشان از قبل لیست وزرا را می‌برد تا نظر موافق همه را به دست بیاورد، همین می‌شود. در همین انتخاب وزیر علوم نفر بیست و یکم انتخاب شد که البته وزیر فعلی خوش فکر و اصلاح‌طلب است ولی این خوب نیست.

شعارسال:کابینه مورد نظر ما هم نبود، وقتی آقای روحانی انتخاب شد یک چرخشی کرد که محسوس بود که فکر می‌کنم ایشان می‌خواستند مخالفان را آرام کنند. نتیجه اینکه ایشان از قبل لیست وزرا را می‌برد تا نظر موافق همه را به دست بیاورد، همین می‌شود. در همین انتخاب وزیر علوم نفر بیست و یکم انتخاب شد که البته وزیر فعلی خوش فکر و اصلاح‌طلب است ولی این خوب نیست.

نماینده تهران گفت: وقتی آقای روحانی انتخاب شد یک چرخشی کرد که محسوس بود که فکر می‌کنم ایشان می‌خواستند مخالفان را آرام کنند. نتیجه اینکه ایشان از قبل لیست وزرا را می‌برد تا نظر موافق همه را به دست بیاورد، همین می‌شود.

علی مطهری در برنامه روز دانشجو با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به دانشجویان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما همه چیز داشت ما می‌گوییم آزادی بیان، حقوق بشر و عدالت و غیره که بسیار مهم است. ما باید مفاهیم را درست تعریف کنیم تا یک پاسخ بدهیم.

وی افزود: بحث دیگر استقلال است که شهید مطهری می‌فرماید استعمار سیاسی و اقتصادی زمانی معنی پیدا می کند که استعمار فرهنگی شکوفا شود. ایشان می‌فرماید گاهی بعضی ملت‌ها در بحث فرهنگی در برابر ملت استسباع فرهنگی دارند یعنی فرهنگ خود را پائین‌تر می‌دانند. ما در بعضی دوره‌ها خوب بودیم و در بعضی از دوره‌ها بد بودیم که این‌ها جای بررسی دارد.

نماینده تهران تاکید کرد:‌ بحث التزام به جمهوری اسلامی در ملتی که اعتقادی به اسلام ندارند معنا دارد نه در کشور ما که مردم اهل اسلام هستند. دموکراسی که در غرب ملاک است در کشور ما ملاک نیست چون هر ملت فرهنگ و اعتقاداتی دارند و آن دموکراسی به معنای مطلق قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مجلس یکی از ارکان مهم دموکراسی شناخته می‌شود، گفت: مجلس ما قدرت خوبی دارد ، مجلس در ایران در راس امور است. فصل اول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، فصل دوم دمکراسی است و فصل سوم حقوق شهروندی است که متاسفانه به خوبی به آن پرداخته نشده است.

مطهری با اشاره به اینکه فصل هشتم قانون اساسی ولایت فقیه است که طبق قانون، مجلس خبرگان انتخاب رهبری را بر عهده دارد، گفت: با همه این قوانینی که وجود دارد اما، روز به روز اختیارات مجلس در حال محدود شدن است. ما باید کاری کنیم که مجلس به نقش واقعی خود بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس در مبارزه با فساد چه کاری کرده است، عنوان کرد: مجلس ناظر بر این اعمال است، سوال و تحقیق و تفحص می‌کند. مثلا در فساد سازمان تأمین اجتماعی تحقیق و تفحص کرد و همان‌ها را در دادگاه مرتضوی به عنوان مدرک داد. اما مبارزه با فساد فقط بر عهده مجلس نیست.

مطهری در پاسخ به این سوال که برای برداشتن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها چه می‌کنید، گفت: این کار احتیاج به قانون ندارد برخی از این اقدامات غیرقانونی است باید قانون اصلاح شود.

وی با اشاره به عملکرد مجلس دهم یادآور شد: مجلس کارهای خوبی در زمینه کمک به محرومین انجام داده‌ است، مثلا مستمری بگیران امروز از افزایش مستمری خود خشنود هستند اما این را در نظر بگیرید که وضعیت کشور خوب نیست ما از سال ۹۲ با یک کاهش قیمت نفت روبه‌رو شدیم و روی کار آمدن ترامپ و ترساندن او از ایران مزید بر علت است.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که چرا به کابینه‌ای رای دادید که مورد نظر مردم نبود، گفت: کابینه مورد نظر ما هم نبود، وقتی آقای روحانی انتخاب شد یک چرخشی کرد که محسوس بود که فکر می‌کنم ایشان می‌خواستند مخالفان را آرام کنند. نتیجه اینکه ایشان از قبل لیست وزرا را می‌برد تا نظر موافق همه را به دست بیاورد، همین می‌شود. در همین انتخاب وزیر علوم نفر بیست و یکم انتخاب شد که البته وزیر فعلی خوش فکر و اصلاح‌طلب است ولی این خوب نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس در مورد مینو خالقی کاری نکرد، گفت: ما برای خانم خالقی کارهایی را انجام دادیم چهار بار این موضوع را به شورای نگهبان فرستادیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت اعتدال، تاریخ انتشار22آذر 96،کدخبر: 192106، www.etedaal.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
*ایا وحدت مد نظر رهبری اینست که این روزها در دولت ومجلس گفته میشود ویا باز با تحریف مواجه هستیم* وحدت یعنی پنهان شدن دزد پشت صاحبخانه ---وحدت یعتی به مصلحت تبودن شفافیت وزیر ملیاردی --- وحدت یعنی پنهان شدن سیر پشت گرسنه--- وحدت یعنی لابی مجلس برای حمایت از دولت نه مردم --وحدت یعنی پنهان شدن رانت خوار پشت افتابه دزد--- وحدت یعنی فراموش کردن 6 سال نا کارامدی ---وحدت یعنی فراموشی ان 6 سال تا دوباره از همان سوراخ گزیده شویم و شاید گذر با عافیت دولت در2/5 سال اینده --- وحدت یعنی ندیدن باخته های ملت در برد-برد ---وحدت یعنی ندیدن دشمن داخلی به بهانه دشمن روبرو --- وحدت یعنی ماست مالی دانه درشت ها ---وحدت یعنی اطلاح طلب شدن اصولگرا ---وحدت یعنی اصولگرا شدن اصلاح طلب --- وحدت یعنی دیگر اب و هوای ما به کدخدا وصل نبوده و نیست ---وحدت یعنی چرخش قهرمانانه بر علیه کدخدا --- وحدت یعنی سئوال نکردن از ریس جمهور در مجلس- وحدت یعنی زندانی شدن چند ساله برای مهریه و زندانی شدن 5 ساله جاسوس مدال گرفته تیم هسته ای --- وحدت یعنی فراموشی قهقه ها ی قبل ودیدن بگو و مگوهای قهرمانانه در توئیت سیاسی دو دولت--- وحدت یعنی فراموشی جابجایی دلار یک کلام 4200 جهانگیری با دلار9 هزارتومنی مقصر امریکایی --- وحدت یعنی گرسنگی عده ای در تورم 8درصد-- -وحدت یعنی کوچکتر شدن خانه اجاره نشین --- وحدت یعنی اینکه نپرسی خانه چند ده ملیاردی ریس جمهور از کجا امده --- وحدت یعنی اینکه ملت از خواسته های بحق خود صرف نظر کند تا سو استفاده نشود --- پس ملت بچسبید به این وحدت چون دشمن داخلی پشت سرما مشغول کار خودش و ما سرگرم دشمن روبرو هستیم -- دست دشمن پشت سر ماست تا از پشت سر در امان نباشیم بر دشمن روبرو پیروز نخواهیم شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین