پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرکنندگان مرکبات نسبت به صادرات مرکبات اقدام کنند و نگران دریافت یارانه صادراتی نباشند، گفت: ممکن است در پرداخت تاخیرهایی وجود داشته باشد اما یارانه صادراتی براساس توافق صورت گرفته پرداخت می‌شود.

شعارسال : علی‌محمد شاعری با اشاره به ممنوعیت واردات برنج با بیان اینکه 2 میلیون و 300 هزار تن تولید داخل داریم و از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار تن واردات برنج انجام شد، گفت: بر اساس میزان برنج تولید شده در داخل کشور و میزان برنج‌های وارد شده، در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 300 هزار تن برنج در داخل کشور داریم که می‌تواند نیاز یک‌ساله کشور را تامین می‌کند و بر این اساس ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آزاد شدن واردات برنج، بلافاصله کمیسیون کشاورزی نسبت به این موضوع اعتراض شدید کرده و وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون احضار شد، افزود: در این جلسه توضیحات وزیر نمایندگان مجلس را قانع نکرد و فرصتی مشخص شد تا از این تصمیم نا به جا جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: مراتب اعتراض نمایندگان مجلس و کشاورزان طی نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری اعلام شد گه در این نامه از ایشان درخواست کردیم تا دستور لغو واردات برنج را صادر کنند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی واردات برنج ممنوع است، ادامه داد: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط فعلی را درک کرده و اجازه ورود برنج به داخل کشور ندهند چراکه در غیر اینصورت مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

شاعری در ادامه با بیان اینکه 4.5 میلیون تن تولید مرکبات در داخل کشور داریم که حداقل 20 درصد تولید مازاد بر نیاز است و باید صادر شود، توضیح داد: برای صادرات توافقی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و دستور لازم داده شد تا به هر میزانی که مرکبات صادر شود به همان میزان صادرکنندگان یارانه صادراتی دریافت کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات و هماهنگی‌های لازم در خصوص یارانه صادراتی صادرکنندگان، با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، توضیح داد: در صورت صادر کردن مرکبات توسط صادرکنندگان و بر اساس تاییدیه‌هایی به وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌کنند، یارانه صادراتی باید طبق تعرفه‌های تعریف شده به صادرکنندگان پرداخت ‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرکنندگان مرکبات نسبت به صادرات مرکبات اقدام کنند و نگران دریافت یارانه صادراتی نباشند، ادامه داد: ممکن است در پرداخت تاخیرهایی وجود داشته باشد اما یارانه صادراتی براساس توافق صورت گرفته پرداخت می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 23آذر 1396 ، کدخبر: 314094،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین