پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
این رقابت انتلگرامی حساس ترین روزهای خود را سپری می کند و حتی داوطلبانی که پیشتر چندان اعتقادی به فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام نداشتند، با بالا گرفتن تب حضور فعالانه داوطلبان انتخابات هفتم اسفندماه در این شبکه ها، برای باز نماندن از قافله دست به کار شدند و فلفور کانال ها و گروه های خود را راه اندازی کردند.

شعار سال: هر چند که داوطلبان احراز صلاحیت شده و نشده، مرحله جدیدتر و سخت تر شورای نگهبان را نیز باید طی کنند اما خیلی پیشتر از ۷ اسفندماه و حتی قبل از احراز صلاحیت ها، رقابت های انتخاباتی در شبکه های مجازی آغاز شده و همچنان که پیشتر نیز اکسیر نو در این باره گزارشی رفت، داوطلبان انتخابات مجلس دهم در ارومیه، با راه اندازی کانال ها و گروه های متعدد سعی در همسو کردن افکار عمومی با خود هستند تا شاید میزان رای سبد آرای خود را افزایش دهند.

این رقابت انتلگرامی حساس ترین روزهای خود را سپری می کند و حتی داوطلبانی که پیشتر چندان اعتقادی به فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام نداشتند، با بالا گرفتن تب حضور فعالانه داوطلبان انتخابات هفتم اسفندماه در این شبکه ها، برای باز نماندن از قافله دست به کار شدند و فلفور کانال ها و گروه های خود را راه اندازی کردند.

در این رقابت انتلگرامی آنچه که پیداست تعدد گروه ها و کانال ها وابسته به هر کدام از داوطلبان است. بر همین اساس، طبق تعداد دنبال کننده ها (تعداد اعضا) هر گروه و کانال، اکسیر نو پیش بینی ای از وضع موجود داوطلبان و رتبه آنها در فضای مجازی داشته است که در زیر می خوانید. هر چند که این پیش بینی براساس آنچه که در فضای مجازی می گذرد رخ داده و به طور مسلم شرایط فضای حقیقی مغایر با این وضع می تواند باشد.

۱- در میان داوطلبان، وضع «روح الله حضرت پور» بهتر از دیگران است. حامیان او دارای چند سوپر گروه هستند تحت عنوان «کمپین حامیان آقای روح الله حضرت پور» که در ۴ گروه مجزا فعالیت دارند. کمپین شماره یک این حامیان، ۹۵۷ نفره است و دیگر گروه های حامی او به ترتیب ۸۸۰، ۸۷۶ و ۲۴۱ نفر عضو دارند. با این حال، تعداد اعضای گروه های او هر لحظه کم و زیاد می شود و ثباتی در شمارگان اعضای آن برقرار نیست. حامیان روح الله در اینستاگرام نیز فعال هستند.

۲- پدیده داوطلبان انتخابات مجلس دهم کسی نیست جز «آرمان سیمیتکو». شکاکی ها بشدت حمایت اش می کنند اما مخالفان اش هم کم نیستند و صحبت ها درباره احراز صلاحیت اش ضدونقیض است. با این حال، حامیان او کانالی تحت عنوان «کمپین حامیان آرمان سیمیتکو» راه اندازی کرده اند که توانسته ۸۶۶ نفر را به خود ملحق کند.

۳- «جعفرصادق فیضی» هم وضع مطلوبی دارد. حامیان او علاوه بر کانال «همراهان مدیر» که ۴۶۴ نفر عضو دارد، به تازگی گروهی تحت عنوان «فرهیختگان» را نیز راه اندازی کردند که ۸۰۷ نفر عضو دارد. فیضی که اصلاح طلبان حمایت اش می کنند، تاکنون توانسته در رقابت های انتلگرامی روزهای خوبی را سپری کند.

۴- «صلاح خان احمدزاده» دیگر داوطلبی است که به نظر می رسد برخلاف تصور اوضاع خوبی دارد. او دارای یک کانال ۲۲۹ نفره با نام «حامیان دکتر صلاح خان احمدزاده» است. البته این گروه تازه تشکیل شده اوست که وضع اش را مطلوب تر کرده به طوری که این گروه تحت عنوان «حامیان دکتر صلاح خان احمدزاده ۲» ۷۳۳ نفر عضو است و هر لحظه تعداد اعضای آن کم و زیاد می شوند.

۵- حامیان حاج «نادر قاضی پور» او را در فضای مجازی نیز تنها نگذاشته اند. حامیان دانشجوی نادرخان یک کانال با کمتر از ۲۰۰ نفر عضو راه اندازی کرده اند اما در آن سو، دیگر حامیان اش توانسته اند کانال دیگری را مدیریت کنند با نام «Nader Ghazipour» که ۶۳۴ نفر عضو دارد. همچنان که در دنیای حقیقی قاضی پور اوضاع خوبی دارد، در فضای مجازی نیز وضع اش بدک نیست.

۶- «هادی بهادری» این روزها کم سر و صداست اما می گویند آس هایی در فضای مجازی دارد که در آینده رو خواهد کرد. او پشتوانه خوبی در تلگرام دارد اما هنوز علنی نکرده است. فعلا کانالی به نام خودش دارد که ۶۰۷ نفر عضو پیگیر ان هستند با این حال صحبت از کانال های حامی اوست که دنبال کننده های هزاران نفری دارد.

۷- «جواد جهانگیرزاده» با آن که ۳ دوره پیاپی توانسته آرای ارومیه ای ها را جلب کرده و راهی مجلس شود این روزها حضور چندان فعالی در عرصه مجازی ندارد اما با این حال کانالی با نام «ارومیه ۱۴۰۰» دارد که ۵۰۹ دنبال کننده را تاکنون جذب کرده است. کانال جهانگیرزاده با سرعتی لاک پشتی تعداد اعضای خود را افزایش می دهد.

۸- «گودرز صادقی» نیز با این که کمتر شناخته شده است اما توانسته طیف جوان اصلاح طلب را همراه خود سازد. گروه تلگرامی او با عنوان «دوستداران دکتر صادقی، ما ۲۰۰ هزار نفریم» ۳۳۹ عضو دارد و کانال اش با نام «گودرز صادقی» توانسته ۴۶۳ نفر را با خود همراه سازد.

۹- «مصطفی فروزان» ابتدا و از چند ماه قبل کانالی داشت به نام خودش که در حال حاضر ۴۹۲ نفر دنبال کننده دارد. ورزشکاران ارومیه ای نیز یک کانال تحت عنوان «ورزشکاران حامی دکتر فروزان» راه اندازی کرده اند که تعداد اعضای اش به ۳۸۳ نفر می رسد.

۱۰- «وحید جلال زاده» که حاشیه دارترین داوطلب انتخابات هفتم اسفند را تاکنون به نام خود گره زده است، دارای کانال به نام خودش است که ۴۴۰ عضو دارد. هر چند آنانی که به تازگی از ستاد او منفک شده اند، می گویند تعدادی قابل توجهی از اعضای کانال او شماره هایی هستن که صرفا در دست یک عده خیلی محدود است و هر شماره به منزله بودن یک فرد حقیقی مشخص در کانال جلال زاده نیست.

۱۱- مرد اصلاحات نیز به دلیل جوانان زیادی که در اطراف اش دارد از قافله فعالان مجازی دور نمانده است. «عباس خورشیدی» ۲ کانال وابسته به خود دارد. اولی با نام «حامیان عباس خورشیدی» با ۳۶۸ نفر و دومی به نام خود وی با ۲۲۶ نفر دنبال کننده فعالیت می کنند که البته در راه اندازی و ادامه فعالیت این کانال ها رد پای پسر جوان او مشهود است. عباس خورشیدی از فعالیت در اینستاگرام هم باز نمانده است.

۱۲- «ابراهیم بازیان» هم یک کانال ۳۴۲ نفره دارد. بازیان که در انتخابات دوره نهم در جایگاه چهارم ایستاده بود، انتظار می رفت تعداد زیادی از ارومیه ای ها را همراه خود سازد اما تا کنون در عرصه مجازی چندان توفیقی نداشته است.

۱۳- حجت الاسلام «سیدسلمان ذاکر» هم برخلاف تصور با کانال «مهر خوبان سید ذاکر» توانسته تنها ۳۲۴ نفر را به عنوان دنبال کننده به خود جذب کند. این تعداد برای ذاکری که در میان مردم محبوبیت دارد، دور از تصور است.

14- «سیدفتاح حسینی» نیز دارای یک کانال ۲۶۷ نفره به اسم خودش است. تعدادی اعضای کانال او نیز چندان رشدی در هفته های گذشته نداشته است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از سايت خبري تحليلي اكسير نو، تاریخ انتشار: 26 دی 1394، کد مطلب: 94103399:www. exireno.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین