پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: رسانه ها، نامزدهای پرخرج، پروعده، تخریب چی و ... را معرفی تا مردم بهتر در باره آن ها قضاوت کنند.

شعارسال : محمدرحیم نوروزیان صبح ديروز سه شنبه در نشست خبری که در آستانه شروع ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد،گفت:برگزاری انتخابات در فضای آرام هزینه کمتری به کشور تحمیل خواهد کرد.وی از رسانه ها خواست تا در ایام برگزاری دو انتخابات مهم، نقش و اهمیت حضور و مشارکت مردم را درجامعه در تعیین سرنوشت کشور و جمهوری اسلامی را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه احزاب و گروه های فعال در استان کم فروغ است گفت: رسانه ها بار احزاب را به دوش می کشند و وظیفه تبیین انتخابات در جامعه بر دوش خبرنگاران و رسانه ها است.وی افزود: رسانه ها باید شیوه های درست تبلیغات انتخابات را تبیین کنند و اگر فرهنگ غلطی باب شده است باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از جامعه حذف شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود 900 شعبه در این استان برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.نوروزیان افزود: در انتخابات خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه خواهیم داشت.وی بر آموزش نیروهای ستادی تاکید کرد و افزود: برای اولین بار در کشور امسال برای فرمانداران و بخشداران آزمون برگزار شد و آنان با تمامی قوانین در این خصوص آشنا شدند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: طبق برآورد کمتر از 40 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد که از مجموع این تعداد 18 نفر در بجنورد و مابقی در سایر شهرستان ها هستند.نوروزیان افزود: طبق آمار رسمی و سرشماری جمعیت این استان 860 هزار نفر و طبق آخرین آمار ثبت احوال 900 هزار نفر است که 60 درصد این جمعیت می توانند در انتخابات شرکت کنند.وی با بیان اینکه تاکنون تمامی انتخابات ما سالم بوده است و هیچ انتخابات ناسالمی نداشته ایم گفت: اما در این دولت سعی شده است که شفافیت بیشتری در اجرای مد نظر باشد و دقت ها و نظارت ها بیشتر و اشکالات نیز رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بر ایجاد فضای رقابتی و شور انتخاباتی تاکید کرد و گفت: این امر نیز مستلزم تحرکات نامزدها در جلسه های خانگی و تبلیغات است اما نباید به طور رسمی پوستر چاپ و در فضاهای عمومی با اسم و رسم برنامه برگزار کنند.وی بحث اقوام را نیز از دیگر خط قرمز ها عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی استانی با قومیت های مختلف است بنابراین باید نامزدهای انتخاباتی در بین اقوام حساسیت ایجاد نکنند.خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده در مجلس دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار سه شنبه 24 آذر 1394 ، کد مطلب : 81879059 (5048295) : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین