پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: نام نویسی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نسبت به دوره گذشته سه برابر افزایش یافت.

شعار سال: محمدرحیم نوروزیان روز در حاشیه بازدید از ستاد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان ، گرمه و جاجرم اظهار کرد: 90 نامزد از آغاز نام نویسی برای حضور در این دوره انتخابات ثبت نام کرده اند.
وی افزود: از این تعداد 58 نفر مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، 9 نفر مربوط به شیروان و 22 نفر نیز از اسفراین نام نویسی کرده اند.
وی افزود: در دوره انتخابات گذشته 38 نامزد نام نویسی کرده بودند.
وی اظهار کرد: همچنین 31 نفر نیز در حوزه انتخابیه فاروج که با قوچان استان خراسان رضوی مشترک نماینده مشترک دارد، نفر ثبت نام کرده اند.
وی افزود: در این دوره از انتخابات پنج نفر زن نیز نام نویسی کرده اند که در دوره قبل تنها یک نفر زن برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده بود.
این مسئول اظهار کرد: از افراد ثبت نام شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی سه نفر با مدرک لیسانس، 69 نفر با مدرک فوق لیسانس و 15 نفر با مدرک دکترا و سه نفر با تحصیلات حوزوی است.
وی افزود: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در بین سنین 41 تا 45 سال هستند.
وی گفت: زمان ثبت نام در این دوره از انتخابات تا ساعت 21 امشب است.
استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.
خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته است.
حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای در انتخابات 94 هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا,تاریخ انتشار 4 دی 1394,کد مطلب: 81893964

www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین