پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
استاندار خراسان شمالی گفت: وعده های کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات مجلس در خصوص تقسیمات کشوری، اشتغال و اعتبارات، هیچ نقشی ندارد.

شعار سال، سید علی اکبر پرویزی در نشست صمیمی با اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران شهرستان شیروان با اشاره به اینکه تعدادی از کاندیداهای انتخابات مجلس وعده هایی در خصوص ایجاد اشتغال به مردم می دهند، تاکید کرد: این صحبت ها فقط در حد وعده و وعید است و آن ها نمی توانند نقشی در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت ایجاد اشتغال و کار در سیستم اداری دولت وجود ندارد، افزود: 650هزار نفر در دولت گذشته وارد سیستم اداری شده اند و هم اکنون وبال دولت هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در آموزش و پرورش خیلی از شهرستان ها مازاد نیرو وجود دارد این درحالیست که در آنجا کلاس درسی وجود ندارد و معلمان نیز حقوق خود را دریافت می کنند.

وی با تاکید براینکه یکی از راهکارهای مهم برون رفت از مشکل بیکاری سرمایه گذاری است، اظهار کرد: اگر سرمایه گذاری در منطقه ای به خوبی صورت گیرد مشکل اشتغال نیز مرتفع خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این استان احساس امنیت کند.

پرویزی با بیان اینکه دکتر روحانی در شرایط سختی دولت را در دست گرفت، توضیح داد: تاکنون تعداد زیادی از مشکلات همچون تورم کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی انجام شده تا حدود زیادی به دلیل منابع آزاد شده از درآمدهای نفتی بلوکه شده است، گفت: چیزی در خزانه نبوده هر چیزی که هزینه شده از محل دریافتی ها بوده است.

وی تصریح کرد: ما درگیر مشکلات متعددی هستیم ، چندین هزار پروژه نیمه تمام باقی مانده است و نمی توانیم به مردم نیز دروغ بگوییم و تا آن مقدار از ما انتظار داشته باشید که توانایی انجام آن ها را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان دوباره با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: دهیاران روستاها کمک کنند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم و کاندیداها نیز از دادن وعده و وعیدهای دروغ خودداری کنند.

وی با اشاره به شهرستان شیروان ادامه داد: با اطمینان می گوییم که کمک های انجام شده طی دو سال اخیر بیش از10 سال گذشته بوده است اما ما هنوز به مردم این شهرستان مدیون هستیم و به طور قطع آن ها انتظاراتی دارند که باید آن ها نیز محقق شوند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات گفته می شود که پول ها را به کجا اختصاص دادند و به کجا نداند، توضیح داد: اعتبارات در استان توسط شورای برنامه ریزی و در شهرستان ها توسط فرماندار توزیع می شود و تنها یک نماینده مجلس موفق شد تا برای شهر خود اعتبارات خوبی دریافت کند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: مرز تلقی شدن بخشی از مناطق این شهرستان و همچنین موضوع انتقال خطوط نیز برای اجرای سیستم های نوین آبیاری پی گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: شوراها طی این دو سال اخیر شاهد بودند 200میلیارد تومان در اختیار آن ها و دهیاری ها قرار گرفته است و البته اختصاص این اعتبارات طی سه چهار ماه اخیر کاهش اما دوباره افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: باید نظارت شوراها بر عملکرد دهیاران و شهرداران افزایش یابد و اگر می خواهید شوراها جایگاه خود را پیدا کند باید از خود شروع کنید و اگر اینکار انجام شد شوراها ماندگار خواهند شد.

پرویزی در خصوص تکمیل کتابخانه این شهر گفت: کمک خواهیم کرد تا این پروژه به زودی تکمیل شود.

وی در ارتباط با طلب شهرداری های این شهرستان از سایر سازمان ها اظهار کرد: آن بدهی که شوراها طی یک شب نوشته اند را قبول ندارم اما بدهی واقعی را ارسال کنید تا نسبت به آن اقدام شود.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در این استان بیان کرد: باید جاذبه و زیرساخت های لازم برای مسافران ایجاد تا آن ها بتوانند مستقر شوند و اگر این اتفاق نیفتد کار مثبتی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید فرهنگ سازی های لازم نیز در این خصوص صورت گیرد و برخی از رفتارها نیز عوض شود.

استاندار خراسان شمالی در خصوص توزیع اعتبارات استانی تاکید کرد: گاهی اوقات توزیع اعتبارات بیش از شاخص های جمعیتی صورت گرفته و تاکنون به این شهرستان نیز کمک های خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما هنوز این شهرستان نسبت به راز و جرگلان از لحاظ برخورداری از راه های روستایی عقب تر است.

وی با اشاره به کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در برخی از روستاهای این استان گفت: برای حل این مشکل 20آمبولانس درخواست داده شده است تا در مناطق محروم و دوردست مستقر شوند که تعدادی از این آمبولانس ها در حال جذب است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار 26 آبان 1394 ، کد خبر 948-2290-5 www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین