پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
وزیر اقتصاد با بیان اینکه بازار روسیه برای ایرانی ها از دست رفت، گفت: کریدور سبز از سوی روسیه به ایران داده شد، اما از سوی ایران مورد استفاده قرار نگرفت، تنها یک شرکت ایرانی از کریدور سبز استفاده کرده است.

شعار سالمسعود کرباسیان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، درباره مبادلات تجاری بین ایران و روسیه اظهارداشت: سیاست بانک مرکزی استفاده از پول ملی دو کشور است و در سفر اخیر هیات ایرانی به سوچی نیز این موضوع مطرح شد.

وی افزود: باید به سمت پیمان‌های پولی حرکت کنیم، چرا که توازن تجاری داریم و نیاز به پول سوم در مبادلات نداریم. وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا از ایران به روسیه گفت: اکنون هزینه حمل و نقل گران تمام می‌شود، اما تا 2 هفته دیگر اتصال خط ‌آهن ایران به آسیای مرکزی و روسیه انجام می شود که مناسب ترین راه برای حمل و نقل کالا است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایرانی‌ها از کریدور سبز در تجارت با روسیه استفاده نکردند، گفت: تخفیف 25 درصدی برای سندهای صادراتی ایران در نظر گرفته شده؛ اما تنها دو شرکت از آن استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: مذاکرات عضویت ایران در اوراسیا تقریبا نهایی شده و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. کرباسیان خاطرنشان کرد: کریدور سبز از سوی روسیه به ایران داده شد، اما از سوی ایران مورد استفاده قرار نگرفت، تنها یک شرکت ایرانی از کریدور سبز استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تخفیف 25 درصدی برای هر سند صادراتی در حوزه تعرفه صادرات به روسیه، از سوی این کشور داده شده است. وی افزود: همچنین اگزیم بانک روسیه خط اعتباری در اختیار صادرکنندگان قرار داده که باید از آن استفاده کرد.

کرباسیان با بیان اینکه بازار روسیه برای ایرانی ها از دست رفت، گفت: روسیه و ترکیه مشکلاتشان را حل کردند و ترکیه بازار را در دست گرفته است. وزیر اقتصاد در خصوص هلدینگ های صادراتی گفت: سال 74 قرار بود اولین مرکز تجاری در روسیه توسط اتاق بازرگانی راه اندازی شود که هنوز انجام نشده است.

وی در خصوص تشکل های صادراتی گفت: راهبرد اتاق ها برای سال آینده باید مشخص شود، دولت هم آیین نامه تصویب کرده و مجلس هم بودجه تخصیص داده است. کرباسیان با تاکید بر اینکه مشکلات صادرات تابع نرخ ارز نیست، گفت: تجربه نشان داده که با رشد نرخ ارز، صادرات افزایش نیافته و نباید به دنبال افزایش نرخ ارز به منظور رشد صادرات بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 28آذر 96، کدمطلب:1605919، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین