پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۹۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
نخست وزیر روسیه توافق ایجاد منطقه آزاد تجاری برای یک بازه زمانی ۴ ساله میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد- توافقی که اجرای آن نیازمند مقدمه‎چینی‎های قانونی است.
شعارسال: به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد.

این توافق موقت که برای یک بازه زمانی ۴ ساله اعتبار دارد زمینه ایجاد منطقه‌ آزاد تجاری برای کالاهای محدود را فراهم می‌کند.

طبق اعلام وبسایت دولت مسکو، با اتکا به این توافق، اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ۵۰۲ کالای هماهنگ شده و کدگذاری شده امتیازات تجاری و کاهش تعرفه قائل خواهد شد.

گفتنی است نسخه پیش‌نویس این توافق پیشتر در راستای نهایی کردن تصمیم اتخاذ شده در جلسه شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورخ  ۲۶ دسامبر  ۲۰۱۶ مبنی بر آغاز مذاکره با ایران در این زمینه تهیه شد و در جلسه ۷ مارس ۲۰۱۷ این اتحادیه مورد حمایت قرار گرفت.

البته طبق بیانیه دولت روسیه، این توافق بعد از امضا نیازمند تصویب مراجع قانونگذاری است چراکه مشمول قواعدی است که پیشتر در قوانین روسیه گنجانده نشده است.

گفتنی است در ماه مارس، «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه به خبرگزاری تاس گفته بود مذاکره برای ایجاد این منطقه تجاری آزاد رو به اتمام است.

این درحالی است که مذاکره برای حصول این توافق که امضای آن مکرراً به تعویق افتاد، از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران، تاریخ انتشار:4 اردیبهشت 97، کدخبر:  1181673،www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
همین یعنی اینکه باید ر کنار تولیدات ملی به ارتباطات جهانی خودمون هم بها بدیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
اگه این اتفاق بیوفته که عالی میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین