پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از کراسنودار واقع در جنوب غربی روسیه به‌عنوان یکی از مناطق پرپتانسیل در تجارت با این کشور نام برد که می‌تواند مقصد جدیدی برای تجار و بازرگانان ایرانی باشد.

شعار سال: هادی تیزهوش‌تابان افزود: در سال‌های گذشته بندر آستراخان به‌عنوان نقطه ثقل تجاری جمهوری اسلامی ایران با فدراتیو روسیه و صدور کالای ایرانی از این بندر به سایر نقاط این کشور مطرح بوده، اما با بررسی‌های انجام شده، کراسنودار واقع در جنوب غرب این کشور نیز می‌تواند به‌عنوان مقصد بعدی تجارت ایرانیان با روس‌ها مطرح باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: استان کراسنودار که شهر مهم «سوچی» هم در آن واقع شده، دارای قابلیت‌های مختلفی برای تجار کشورمان به‌ویژه در مباحث صنعتی و ساختمانی، همچنین کشاورزی است. وی همچنین به نیاز واردات عمده مواد غذایی از سوی روس‌ها اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی آن یخبندان و سردی هوا در اکثر روزهای سال در این کشور است و در صورت بازاریابی مناسب، امکان مناسبی برای صادرات مرکبات، صیفی‌جات و برخی موادغذایی تولیدی کشورمان به کراسنودار وجود دارد.

تیزهوش‌تابان اظهار کرد: خط راه‌آهن جمهوری آذربایجان که اینک به خطوط حمل‌ونقل ریلی کشورمان اتصال یافته، پتانسیل دیگری برای صادرات کالاها و محصولات ایرانی به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان است که صادرات را با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتری میسر می‌سازد؛ البته تحقق این مهم منوط به تکمیل این راه‌آهن تا رشت و سپس قزوین است. تیزهوش‌تابان از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت کراسنودار در روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیرماه امسال در این شهر خبر داد و افزود: حمایت از کالای ایرانی فقط در مصرف این کالاها خلاصه نمی‌شود و باید توجه جدی به موضوع صادرات داشته باشیم. در همین راستا با بررسی‌های متعدد انجام شده در سال‌های گذشته، کراسنودار می‌تواند مقصد مناسبی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی باشد.

همچنین برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی صنعت کراسنودار نیز در گفت‌وگویی تصریح کرد: بخشودگی ۲۵ درصدی صدور کالای ایرانی به روسیه و روابط مستحکم سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، از جمله دلایلی است که بازرگانان کشورمان می‌توانند به سرمایه‌گذاری و تجارت با این کشور به‌ویژه در مناطق جنوب غربی آن دلگرم باشند. حسن مرتجی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد پتانسیل بالایی برای فعالان اقتصادی ایرانی به‌ویژه در گروه‌های ساختمان، رنگ و رزین، سرویس‌های بهداشتی، کاشی، سیمان، گچ، در و پنجره، شیشه‌های ساختمانی، برخی مواد غذایی ایرانی نظیر رب، کیوی، انار و میوه‌های خشک، همچنین خدمات فنی و مهندسی (به‌ویژه جاده‌سازی و راهسازی) و کشت فراسرزمینی در این منطقه از روسیه وجود دارد. مرتجی تصریح کرد: وسعت بالای روسیه سبب شده تا توسعه خطوط ریلی و سپس هوایی در اولویت این کشور باشد، اما شاهد توسعه جاده‌های ترانزیتی به‌دلیل پرهزینه بودن نیستیم؛ با این وجود، توسعه خطوط جاده‌ای در کراسنودار توجیه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 21 خرداد 97، شماره: 3398892


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین