پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مشاور پوتین: آمریکا به پایان دوره یکجانبه گرایی رسیده و تلاش هایش در منطقه غرب آسیا به نتیجه نخواهد رسید.
شعارسال:مشاور پوتین: آمریکا به پایان دوره یکجانبه گرایی رسیده و تلاش هایش در منطقه غرب آسیا به نتیجه نخواهد رسید.

الکساندر دوگین نظریه پرداز کرملین و مشاور پوتین گفت: آمریکا به پایان دوره یکجانبه گرایی رسیده و تلاشهایش در منطقه غرب آسیا به نتیجه نخواهد رسید.

دوگین که در برنامه این هفته بدون مرز شرکت کرد، افزود: اتحاد ایران، ترکیه و روسیه در سوریه گامی مهم در بر قراری صلح در منطقه و سوریه است به گونه ای که این اتحاد و همکاری اجرای طرح های توطئه آمیز آمریکا در سوریه و منطقه را عقیم کرده است.

پرفسور دوگین تشکیل اتحادیه اوراسیا را مهندسی جدید استرتژیک برای خاورمیانه دانست و افزود: این اتحادیه آینده جهان را تغییر خواهد داد زیرا با اجرای موفق طرح اور اسیا جامعه بین المللی از یک نظام تک قطبی به چند قطبی مبدل خواهد شد و نفوذ آمریکا در منطقه افول خواهد کرد.


وی با اشاره به نقش استراتژیک ایران در منطقه گفت: ایران شریک روسیه در جهان چندقطبی است، منافع استرات‍یک ما در آسیای مرکزی و به طور کلی حوزه منطقه‌ای همپوشانی دارد و در اتحادیه اوراسیا تهران نزدیکترین شریک مسکو خواهد بود.

نظریه پرداز کرملین همچنین به نقش مهم مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: ما اکنون از پتانسیل نظامی پنج ارتش روسیه، ایران، سوریه، عراق و حزب الله برخورداریم و این امر باعث شده است در نبرد با وهابی های افراطی مورد حمایت سعودی و آمریکا به پیروزی برسیم.

الکساندر دوگین در ادامه با اشاره به نقش حزب الله در منطقه و سوریه گفت: حزب الله اکنون در لبنان از موقعیت خوبی برخوردار است و انتخابات اخیر لبنان جایگاه حزب الله را بیشتر نمایان کرد زیرا مردم لبنان دریافته اند که حفظ تمایت ارضی لبنان به حفظ هویت حزب الله وابسته است.


دوگین حضور ایران را در سازمان همکاری های شانگهای گامی بسیار مهم دانست و گفت: ایران و دیگر اعضای شانگهای می توانند یک قطب اقتصادی مهم تشکیل دهند.

وی تشدید تحریمهای آمریکا علیه ایران و روسیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایران و روسیه باید بدانند که در این شرایط بدون همکاری با یکدیگر نمی توانند در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا مقاومت کنند، بنابر این برای مقابله با دشمن مشترک باید در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار17تیر 97، کدخبر: 2171720، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین