پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: نماز سرمایه بزرگی است که هم بازدارنده و هم کمک‌کننده در فضای واقعی و مجازی است.

شعارسال:آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس اظهار کرد: : ملتی که از سرمایه خود استفاده کامل نبرد باید خود را زیر سؤال ببرد.

وی از نماز به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که جلوی مفاسد را می‌گیرد یاد کرد و افزود: مشکلاتتان را با استعانت از نماز حل کنید زیرا نماز جلوی منکرات اقتصادی و فحشاها را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها چه میزان از نماز استفاده کرده‌اند، اظهار کرد:آموزش‌وپرورش که نقش مهمی در پرورش انسان‌ها دارد تا چه میزان در کتب درسی از نماز و اهمیت آن استفاده کرده است و تا چه میزان بر طبق فهم مخاطب آن را تفسیر کرده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه نویسندگان، شعرا و مسئولان چه میزان از نماز گفته و نوشته‌اند اضافه کرد: شهدا برای اسلام و نماز شهید شدند نه آنکه مسئولی وزیر شود یا بنده تفنگ به دست بگیرم و خطبه بگویم پس باید برای توسعه گسترش نماز در جامعه تلاش کنیم و فرهنگ آن را در جامعه تعمیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را از فضای مجازی که هم خوبی دارد و هم بدی از شر معایبش رها کنیم، نماز و پرداختن به آن است، عنوان کرد: نماز را باید در فضای حقیقی و مجازی گسترش دهیم گرچه امروز فضای مجازی از فضای حقیقی پیشی گرفته است و انسان‌ها خود را در فضای مجازی مشغول کرده‌اند.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: باید از این فرصت استفاده کرد زیرا فضای مجازی هم حرکت دهنده است و هم بازدارنده پس می‌توان با استفاده از آن به سمت تقویت فرهنگ نماز در کشور ببریم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان گفت: مفتخریم که هرمزگان به‌عنوان آغاز باب جدیدی در توسعه نماز آن‌هم از طریق فضای مجازی مطرح‌شده است و امروز بیست‌وششمین اجلاس با شعار "نماز و فضای مجازی" آغاز به کارکرده و باید فضای مجازی را از نماز پرکنیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: اقیانوس بیکران نماز از چنان ژرفایی برخوردار است که افراد مختلف را همچون غواصان به جستجو در این اقیانوس فرامی‌خواند تا به گوهر بی‌نظیر این اقیانوس دست یابند.

وی اظهار کرد: هرمزگان با جمعیت یک‌میلیون و هشت‌صد هزار نفر و با بیش از دو هزار کیلومتر ساحل دارای چهارده جزیره به‌عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می‌شود.تمامی استان‌های ایران در هرمزگان حضور داشته و مشغول به فعالیت و کسب‌ و کار بوده و مردم هرمزگان آن‌ها را با آغوش باز پذیرفته و وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز اهل تشیع و تسنن از ویژگی‌های بارز استان هرمزگان است. بنادر و صنایع بزرگ کشور و چندین فرودگاه بین‌المللی، منابع عظیم نفت و گاز، محصولات کشاورزی، شیلات و جاذبه‌های گردشگری از ظرفیت‌های این استان است و ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از این استان استراتژیک انجام می‌شود.

همتی با اشاره به امر مقدس و مبارک نماز، گفت: یکی از مهم‌ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده، نماز است و در قرآن به هیچ عبادتی به‌اندازه نماز اهمیت داده نشده و آیات بسیاری در مورد نماز و مسائل مربوط به آن نازل‌شده است.

وی بیان کرد: اقیانوس بیکران نماز از چنان ژرفایی برخوردار است که افراد مختلف را همچون غواصان به جستجو در این اقیانوس فرامی‌خواند تا به گوهر بی‌نظیر این اقیانوس دست یابند و نماز وسیله‌ای برای تداوم ارتباط با خالق هستی و غرق نشدن در منجلاب بدی‌هاست.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اجلاس سراسری نماز از رویدادهای فرهنگی بسیار مهم در کشور است که هرساله با پیام حکیمانه مقام معظم رهبری در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و دولت تدبیر و امید افتخار دارد با بسیج امکانات طی سال‌های اخیر اجلاس نماز را با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار کرده است.

همتی خاطرنشان کرد: در سایه گسترش فریضه نماز جامعه در مسیر اصلاح و سعادت قرار می‌گیرد و زندگی طیبه در جامعه برجسته و فراگیر می‌شود و می‌تواند اساس زندگی مسلمانان را ارتقا دهد.

وی در پایان گفت: صداقت، کمک به همنوعان، انجام‌وظیفه به‌درستی، پرکاری، برچیدن معضلات اجتماعی، توسعه امر ازدواج، تلاش برای کسب علم و فناوری، تقویت بنیان خانواده، تامین حقوق شهروندی، قانون‌گرایی، امانت‌داری، سخاوت و پرهیز از کم‌فروشی از ویژگی‌هایی است که با ترویج امر نماز در جامعه نمود پیدا می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار30آذر 96، کدخبر: 96093016989،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین