پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست فدراسیون بوکس، حاشیه‌ها و اتفاقات زیادی گریبان این رشته پرطرفدار را گرفته است.

شعار سالمرداد ماه بود که احمد ناطق نوری از ریاست 27 ساله خود در فدراسیون بوکس دست کشید و استعفا کرد. بلافاصله افشین داوری از سویوزارت ورزش و جوانانبه عنوان سرپرست انتخاب شد. حضور داوری از همان ابتدا حاشیه هایی را در فدراسیون بوکس به وجود آورد. او قبل از آغاز ثبت نام از کاندیداها درمصاحبه هایی اعلام کرد برای حضور در انتخابات برنامه ای ندارد اما درنهایت او هم ثبت نام کرد.

در مدت کوتاه سرپرستی داوری خمینز سرمربی کوبایی تیم ملی از این تیم جدا شد. اظهارات ضد و نقیضی دراین باره به گوش می رسید. داوری ادعا کرد پدرخیمنزسرطان گرفته است و او باید برای نگهداری از پدرش به کشورش بازگردد. این در حالی بود که این ادعا از سوی خمینز تکذیب شد. خیمنز با اشاره به عدم توافق با فدراسیون داوری یادآور شد در صورت انتخاب داوری به عنوان رئیس فدراسیون دیگر به ایران بازنمی گردد. حالا در آستانه انتخابات شاهد اتفاقات غیرمنتظره ای در بوکس هستیم.

مهدی هاشمی عضو سابق تیم ملی بوکسدرباره این اتفاقات گفت: فرآیند احراز صلاحیت کاندیداها بسیار طولانی شده است. این روزها ماندن یا رفتن داوری برای خانواده بوکس مهم شده است. قبل از حضور داوری تیم های ملی در آرامش کار خود را انجام می دادند اما حالا همه چیز به حد انفجار رسیده اند. پیشکسوتان و ورزشکاران نیز چند ماهی است که در التهاب به سرمی برند.

هاشمی با اشاره به تعطیلی اردوهای تیم ملی اظهار کرد: مدتی قبل داوری جلسه ای با حضور مربیان و پیشکسوتان تشکیل داد و از آن ها خواست درباره ادامه کار تیم ملی و یا تعطیلی آن نظر بدهند. در آن جلسه تصمیم بر آن شد که اردوها یک تا دو هفته تعطیل شود، نه 4 ماه! به علاوه این که هیچ کس با رفتن خیمنز موافقت نکرد. داوری ادعا می کند اعضای آن جلسه به رفتن خیمنز رای دادند که من این موضوع را تکذیب می کنم.

او افزود: من به همراه چند نفر از پیشکسوتان و مربیان تیم ملی اعتراضی را از شرایط نابرابر انتخابات برایداورزنیارسال کردیم و او هم قول پیگیری داد. حالا ما از او انتظار داریم تا به موضوعات رسیدگی کند. او باید پاسخ دهد که چرا در هفته های اخیر چندین رئیس هیئت استانی تغییر کرده اند. از گوشه و کنار به گوش می رسد که داوری در فدراسیون یارگیری کرده است و با تهیه نامه ای در حمایت از خود، از پیشکسوتان و بزرگان بوکس امضا گرفته است. چطور ممکن است در مدت دو یا سه ماه متوجه شد فردی صلاحیت مدیریت دارد یا خیر.

ملی پوش سابق بوکس تصریح کرد: داوری در ابتدای ورودش اعلام کرد برای برگزاری انتخابات آمده است اما در ادامه تصمیم گرفت در انتخابات ثبت نام کند. ما بعد از رفتن ناطق نوری از کسی نخواستیم شخصی را برای سرپرستی فدراسیون بوکس بفرستند. حتی در این شرایط تمایلی به رفتنناطق نوریهم نداشتیم.

او در واکنش به اظهارات داوری که گفته بود خمینز برخی ازبازیکنان را خانه نشین کرده است بیان کرد: ورزشکاران مدنظر داوری چندی پیش با تمایل شخصی از تیم ملی جدا شده بودند. برخی از این ورزشکاران به دلیل تامین نشدن و حقوق پائین ترجیح دادند بوکس را کنار بگذارند و به دنبال زندگی خود بروند.

هاشمی در پایان در واکنش به اظهارات احدی که اعلام کرده بود فدراسیون بوکس هر زمان که با بی پولی برخورد می کند یاد من می افتد و زمانی که به پول می رسد من را کنار می گذارد خاطر نشان کرد: مربیان بوکس نباید نمک نشناس باشند. ناطق نوری برای مسابقات دوحه قطر تیم را به چند رقابت تدارکاتی فرستاد و بهترین شرایط را برای آن ها فراهم کرد. احدی نیز در بهترین زمان مربیگری تیم را بر عهده گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 30آذر 96، کدمطلب:۶۳۶۵۵۶۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین