پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵
احمد ناطق‌نوری هنوز هم حاضر نیست فدراسیون بوکس را ترک کند. او که هفت ماه پیش به دلیل مشکلات شخصی بعد از ٢٨ سال تصمیم به کناره‌گیری از ریاست این فدراسیون گرفت، ظاهرا همچنان خود را صاحب اصلی بوکس ایران می‌داند.

شعارسال: احمد ناطق‌نوری هنوز هم حاضر نیست فدراسیون بوکس را ترک کند. او که هفت ماه پیش به دلیل مشکلات شخصی بعد از ٢٨ سال تصمیم به کناره‌گیری از ریاست این فدراسیون گرفت، ظاهرا همچنان خود را صاحب اصلی بوکس ایران می‌داند.

مردی که معتقد است او بوده که با گرفتن مجوز از مراجع دینی این رشته را بعد از انقلاب در کشور راه‌اندازی کرده است. مهم‌تر اینکه می‌گوید با هزینه خودش ساختمان فدراسیون بوکس را در مجموعه ورزشی شیرودی تهران ساخته است.

درحالی‌که ماه‌هاست از استعفای این مدیر پا به سن گذاشته می‌گذرد، اما گفته می‌شود او تاکنون اتاق ریاست فدراسیون را تحویل رئیس جدید نداده است. حتی بعد از استعفایش هم که فدراسیون مدتی با سرپرست اداره شد تا مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شود هم حاضر نشده از این مجموعه خداحافظی کند. استعفای ناطق در شرایطی از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، پذیرفته شد که او در حکمی این پیش‌کسوت ورزشی را به سمت رئیس افتخاری فدراسیون بوکس منصوب کرد.

بااین‌حال مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بوکس پنجم دی سال جاری برگزار شد و حسین ثوری به‌طور قانونی به‌عنوان دومین رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شد. از آن زمان تا‌کنون گفته می‌شود ثوری اجازه این را پیدا نکرده که به اتاق ریاست راه پیدا کند؛ چراکه ناطق مدعی است این فدراسیون خانه اوست و هیچ پدری خانه‌اش را ترک نمی‌کند! ثوری دراین‌باره می‌گوید: «ناطق‌نوری سالیان سال برای بوکس ایران زحمت کشیده است و من نمی‌توانم این موضوع را نادیده بگیرم. همچنین او از طرف آقای مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، حکمی با عنوان رئیس افتخاری فدراسیون بوکس دارد. من با اینکه ناطق‌نوری در اتاق ریاست باشد، مشکلی ندارم و مطمئنم در گذر زمان خود او تدبیر مناسبی برای این موضوع می‌اندیشد».

شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه بر احمد ناطق‌نوری، تیم مدیریتی او نیز کماکان از بودجه فدراسیون ارتزاق می‌کنند که این موضوع جنجال زیادی به‌پا کرده است. رئیس فدراسیون بوکس در واکنش به این موضوع ادامه می‌دهد: «قرارداد این چند کارمند که برای حاج احمد ناطق‌نوری کار می‌کنند یک‌ساله است و آخر اسفند ۱۳۹۶ به پایان می‌رسد.

مطمئن باشید برای سال بعد بنده بشخصه این موضوع را پیگیری می‌کنم تا این مسئله ادامه‌دار نباشد. ناطق‌نوری تا هر وقت که بخواهد در این فدراسیون است اما درباره حقوق کارمندان تدابیر لازم را برای سال جدید می‌اندیشیم تا از ابتدای سال جدید این حقوق‌ها قطع شود».

اما جنجال بزرگ‌تر حاشیه‌های به‌وجود‌آمده بر سر دوربین‌های مدار بسته فدراسیون است که گفته می‌شود آنها نیز تحت کنترل ناطق هستند. عیسی گل‌محمدی، مربی سابق تیم ملی نوجوانان، در چند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس انتقاد شدیدی از ریاست سابق فدراسیون کرد و مدعی شد که ناطق‌نوری کنترل دوربین مدار بسته فدراسیون را در اختیار دارد و حاضر نیست دفتر مدیریت فدراسیون بوکس را به رئیس جدید تحویل دهد. گل‌محمدی همچنین ادعا کرد حتی همچنان حقوق کارمندان ناطق‌نوری از بودجه بیت‌المال پرداخت می‌شود و این دور از انصاف است.

بازتاب این خبر در چند روز گذشته عجیب به قدری زیاد بوده که شنیده می‌شود، مسئولان سازمان بازرسی کل کشور و حراست وزارت ورزش و جوانان هم به آن ورود کرده‌اند. این دو نهاد با نامه‌نگاری به رئیس فدراسیون جدید خواستار هرچه زودتر مشخص‌شدن این ماجرا شده‌اند. به‌هرحال اگرچه ناطق معتقد است که این فدراسیون را شخصا تأسیس کرده اما وزارت ورزش و جوانان این ساختمان این فدراسیون را جزء املاک خود می‌داند. ناطق در گذشته به این موضوع بارها اشاره کرده بود که با وجود اینکه با هزینه شخصی خود و یکی از دوستان فدراسیون را ساخته است، اما باید ماهانه به وزارت ورزش اجاره بدهد. احمد ناطق‌نوری و وابستگان او تا کنون هیچ واکنشی به حواشی اخیر نشان نداده‌اند و در مقابل مسئولان وزارت ورزش نیز رفتاری متقابل داشته‌اند.

اما هرچه هست طبق دستورات سازمان بازرسی کل کشور و مالکیت وزارت ورزش بر فدراسیون بوکس که جزء اموال بیت‌المال است، به صورت غیرقانونی در اختیار ناطق‌نوری قرار دارد چراکه او رسما سمتی در بوکس کشور ندارد.

اهالی بوکس در طول ٢٨ سال ریاست طولانی احمد ناطق‌نوری بر فدراسیون بوکس همواره انتقادهای منفی زیادی از این مدیر ورزشی می‌کردند و او را حتی به سوءمدیریت هم متهم می‌کردند. ناطق‌نوری در آخرین دوره ریاستش در فدراسیون به گفته منتقدان به‌طور غیرقانونی در انتخابات شرکت کرد. با وجود اینکه محمود گودرزی، وزیر وقت وزیر به دلیل بازنشسته‌بودن ممنوعیت حضور او را در این مجمع اعلام کرده بود، اما او مقابل وزیر ایستاد و گفت چون جزء مقامات هستم مانعی برای ریاست فدراسیون ندارم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: ۹ اسفند 1396 ، کدخبر: 350706 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
آخه مراجع دینی چرا باید مجوز تاسیس یک همچین ورزشی رو بدن؟؟؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
ببینین چه درامدی دارن کسب می کنن که دل نمی کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین