پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دکتر سیف به کار خود ادامه می دهد و هیچ تصمیمی نه در ریاست جمهوری و نه در جای دیگر برای تغییر رییس کل بانک مرکزی گرفته نشده است.

شعار سال: محمود واعظی ظهر چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تغییر رییس کل بانک مرکزی به شرایط خاص برخی مسئولیت ها در کشور اشاره کرد واظهارداشت: در حال حاضر اتفاقاتی افتاد که مقداری بر خلاف سیاست های دولت و تصمیمات رییس جمهوری بود و قیمت ارز از یک حدی بالاتر رفت.

وی ادامه داد: رییس کل بانک مرکزی هم از جامعه و هم از بخش های مختلف تحت فشار قرار گرفتند که این افزایش قیمت را تعدیل کنند و این کار نیازمند این است که دستگاه های مختلف، مردم و رسانه با ایشان همکاری کنند.
وی با تاکید بر این که اخباری که به آن دامن زده می شود خبر درستی نیست، گفت: آقای دکتر سیف کارشان را انجام می دهند و هیچ تصمیمی نه در ریاست جمهوری و نه در جای دیگر برای تغییر ایشان گرفته نشده و چنین بحثی امروز وجود ندارد.
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص پیشنهادهای ارائه شده برای کاهش آلودگی هوا و این که بخشی از افزایش قیمت حامل های ارنژی صرف حمل و نقل عمومی شود، یادآور شد:امروز در دولت یکی از موضوعاتی که درباره آن بسیاربحث شد آلودگی هوا بود و آقای رییس جمهوری برای محیط زیست تکالیفی را مقرر و اعلام کرد که در این زمینه شورایی را زودتر تشکیل دهند و در آن تصمیم گیری ها انجام شود.
وی با یادآوری تاکید رییس جمهوری برای پشتیبانی از تصمیمات اتخاذ شده ، گفت: رییس جمهوری دستور دادند که همه وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط برای کاهش آلودگی هوا همکاری کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد:ما باید حمایت جدیکنیم و وقتی دولت درآمد دارد یا از افزایش حامل های انرژی یا هر جای دیگر باید به حمل و نقل عمومی بیشتر بپردازیم و با اصل این ایده مخالفتی نیست.
واعظی همچنین با اشاره به تاکید موضوعاتی همچون اشتغال جوانان و محیط زیست در بودجه 97 اظهار کرد:در لایحه به موضوع اشتغال جوانان تاکید شده است. البته محیط زیست هم برای ما موضوع مهمی است ولی بحث اشتغال جوانان هم در رقابت های انتخاباتی ( آقای رییس جمهوری)به مردم قول دادند و هم جزو اولویت های اساسی شان است که به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد:همانطور که رییس جمهوری در اجلاس حقوق شهروندی اعلام کردن دولت تابع نظرات اکثریت مردم است. خوشبختانه بودجه در یک اتاق شیشه ای قرار گرفته و همه بررسی و تحلیل می کنند و نظر می دهند، ایشان سازمان برنامه و بودجه را مامور کردند که به نظرات مردم عنایت کند. اگر قرار بر این باشد و با هم فکری که با مجلس خواهیم داشت انشاء الله در این مسیر گام بر می داریم.
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درباره ادامه طرح سلامت در سال 97 خاطرنشان کرد: ما در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی برای طرح تحول سلامت گذاشتیم ؛ البته همزمان دستورالعملی را هم رییس جمهوری به آقای هاشمی ابلاغ کردند که بدون فشار به مردم نیازمندی که در طرح تحول سلامت جزو اهداف ما است،مقداری صرفه جویی کنند.
واعظی درباره کسری بودجه طرح تحول سلامت گفت: چیزی که در طرح تحول سلامت پیش بینی شده بود براساس آماری بود که مردم از پزشک و آزمایشگاه و دارو استفاده می کردند از وقتی که تعداد اینها زیاد شد و پرداخت ها بسیار پایین آمد به نوعی آن پیش بینی که از روز اول شده بود و آنچه که الان دارد اتفاق می افتاد قابل مقایسه نیست به طوری که یکباره مراجعات به پزشک خیلی و آزمایشگاه ها بالا رفته است بنابراین باید یک مقدار ساماندهی شود تا دولت هم تعهدی که کرده بتواند بپردازد.
وی همچنین درخصوص اجلاس روز گذشته حقوق شهروندی و انتقاد برخی از کارشناسان از قابل پیگیری نبودن برخی مصادیق اعلام شده از سوی رییس جمهوری اظهارداشت:بحث حقوق شهروندی حقی است که مردم دارند و تصمیم جدی دولت بر این است که آن را اجرا کند. البته این را قبول دارم که تا وقتی حقوق شهروندی در کشور به یک فرهنگ تبدیل نشود و در دستگاه های دولتی از یک کارشناس معمولی و رییس دستگاه باید باور داشته باشد. این که فقط وزیر یا معاون وزیر و رییس دستگاه باور داشته باشد و ابلاغ کند و مردم مراجعه کنند و در سطح پایین رعایت نشود حقوق شهروندی اجرا نشده است.
وی در عین حال گفت:از طرف دیگر مردم هم باید حقوق شهروندی خود را بشناسند و دیروز هم شنیدید که گزارش دادند برای آموزش حقوق شهروندی چقدر کلاس گذاشته شده است و رقم بسیار بالایی در دستگاه های مختلف ابلاغ شده است.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد:دولت مصمم است مساله حقوق شهروندی اجرا شود و به همین دلیل هم جلسه دیروز از همه جلسات دیگر متفاوت بود. ما جلسه سخنرانی نداشتیم جلسه ای داشتیم که تعدادی از وزیران و روسای دستگاه ها به مردم گزارش دادند و رییس جمهور در همان جلسه دستورات لازم را دادند و اعلام کردند که 6 ماه یک بار باید گزارش دهید و من هم سالی یک بار به مردم گزارش می دهم.
واعظی خاطرنشان کرد:دیروز همه مطالبی که مطرح شد نشان دهنده عزم دولت و رییس جمهوری برای اجرای حقوق شهروندی است امیدواریم که بتوانیم با کمک مردم این کار را انجام دهیم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استراتژی اعلام شده از سوی ترامپ گفت: این استراتژی که ترامپ پری شب اعلام کرد از نظر بنده که کار سیاست خارجی می دانم و مسائل را دنبال می کنم هیچ مطلب جدیدی در آن نبود. دنیا هم هیچ عکس العملی روی استراتژی جدید ایشان نشان نداد.
رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد:ما در منطقه خاورمیانه که این همه بحران ها و موضوعات مختلف بین المللی وجود دارد که اگر استراتژی ایشان چیز جدید داشت تحلیلها روی آن گذاشته می شد.
واعظی افزود: رابطه با برجام ، ایشان چه از دو ماه قبل و قبل از این که برجام را به کنگره ارجاع دهد چقدر روی آن تبلیغ کردند متاسفانه در داخل ایران هم برخی از افراد و رسانه ها خیلی دل خوش کرده بودند و آنها هم تبلیغ کردند.
وی اضافه کرد: دو ماه فرصت کنگره چند روز پیش تمام شده و هیچ اتفاقی هم نیفتاد الان همه چیز به دوماه قبل برگشته است یعنی اینکه رییس جمهور آمریکا و هر رییس جمهور دیگری می تواند از تصمیمات قبلی خود عقب نشینی کند و تصمیمات دیگری بگیرد.شرایط به دو تا سه ماه یا شش ماه قبل برگشته است .
رییس دفتر رییس جمهوری افزود:کار آقای ترامپ باعث برجام یک وحدت بین امضا کنندگان و حتی آنهایی هم که امضا کنندگان برجام نیستند ایجاد کند به طوری که یکی پس از دیگری حمایت (از برجام)می کنندبرای اینکه یک کار بزرگی انجام شده است.
واعظی با بیان این که چهارچوبی بین ما و اتحادیه اروپا و کشورهایی که حق وتو دارند ایجاد شده است، افزود: این انتخاب رییس جمهوری آمریکا است که آیا می خواهد در عرصه بین الملل به امضاها و تعهداتی که می کند وفادار می خواهد بماند یا می خواهد کشوری نشان دهد که متزلزل است.
وی تصریح کرد: نتیجه این اقدام عاید ما نمی شود عاید خودش می شود وقتی دنیا می بینید رییس جمهوری کشوری امروز توافقی را امضا می کند و رییس جمهور بعدی آن را لغو می کند باعث بی اعتباری خودشان می شود.
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت:شرایط امروز ما این است که با دنیا و با کشورهای اروپایی و منطقه در حال کار هستیم و این مسیر ادامه پیدا می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری ایران اکونومیست، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:۱۹۰۴۲۰، www.iraneconomist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین