پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
نماینده مردم تهران گفت: مسئولان تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازند و هیچ کس مسئولیت شرایط کنونی که نوعی مرگ تدریجی کلان شهر‌هاست را به عهده نمی‌گیرد؟

شعارسال: عبدالرضا هاشم زایی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به معضل آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر دیگر اظهار داشت: معضل آلودگی هوا سال هاست که مورد بحث است و در حالی که برای حل آن به یک عزم ملی در کشور احتیاج داریم اما متاسفانه امروز این عزم ملی وجود ندارد.

وی افزود: همواره مسئولان تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند و هیچ کس مسئولیت شرایط کنونی که نوعی مرگ تدریجی کلان شهر‌ها محسوب می‌شود را به عهده نمی‌گیرد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: در ۱۰، ۱۲ ساله گذشته به علت مخالفت های دولت با شهرداری مصوبه مجلس مبنی بر کمک به حمل و نقل عمومی پرداخت نمی شد و در حال حاضر نیز به نظر نمی رسد که تمامی بندهای پیش بینی شده بودجه قابل تخصیص باشد چرا که بودجه پیش بینی شده با درآمدهای دولت جور درنمی آید.

وی با تاکید بر اینکه باید برخی از سیاست‌های بین المللی مان را اصلاح کنیم، بیان داشت: در خصوص گسترش شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مطابق با قوانین بین المللی عمل نمی‌کنیم که باید در این رابطه تجدیدنظر صورت گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به عدم تخصیص بودجه عمرانی 96 به صورت کامل به این حوزه، گفت: در حالی که سال گذشته برای بودجه عمرانی ۶۰ هزار میلیارد پیش بینی شده بود و براساس بودجه باید ۳۰ هزار میلیارد تحقق می‌یافت اما براساس آخرین آمار در شش ماه گذشته تنها ۶۰۰۰ میلیارد تحقق یافته است.

وی در پایان با بیان اینکه بودجه سال آینده وضعیت بهتری از بودجه سال ۹۶ ندارد. خاطرنشان کرد: معتقدم بسیاری از آماری که در بودجه اعلام می‌شود صوری بوده و قابل تحقق نیست چراکه لازمه تخصیص بودجه ها درآمدهای دولت است که اگر این درآمدها تحقق نیابد، بودجه های پیش بینی شده نمی تواند تخصیص پیدا کند. حتی در جایی که باید به این ارقام کنترل و نظارت داشته باشیم گا‌ها پیش می‌آید که ما نمایندگان این اعداد را افزایش می‌دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 30 آذر 96، کد خبر:654118 ، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین