پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از جانمایی نامناسب دستگاه های سنجش آلودگی هوا در تهران انتقاد کرد و گفت: پیشگیری از آلودگی هوا همچنان در اولویت مسئولان نیست.

شعار سال: حسن لطفی خاموش کردندستگاه های سنجش آلودگی هوادر شرایط فعلی را اقدامی غیرمنطقی و نسنجیده دانست و گفت: متاسفانه عدم شفاف سازی در جامعه نهادینه شده و هنوز مباحث محرمانه از سیستم حذف نشده است و به نوعی به دلیل به خطر افتادن منافع برخی، برخی مباحث محرمانه تلقی شده و مردم از دانستن آن محروم می شوند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رابطه برخی مسئولان به ویژه مسئولان شهری با مردم صادق نیستند این در حالی است که شفافیت با مردم منجر به اتخاذ راهکارهای اصولی و منطقی برای مدیریت معضلاتی مانند آلودگی هوا می شود و عدم شفافیت به شایعات میان مردم دامن می زند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان امورآلودگی هوای پایتختقرار گیرند، تصریح کرد: نباید از ارائه آمارها در تمامی زمینه ها به ویژه آلایندگی هوا خودداری کرد و مسئولان باید در زمینه اقدامات انجام شده برای مدیریت این معضل به مردم گزارش دهند.

جانمایی دستگاه های سنجش آلایندگی هوا در پایتخت مناسب نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه جانمایی ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا در پایتخت مناسب نیست، گفت: انتظار می‌رود با همکاری و تعامل شورای شهر و شهرداری این دستگاه ها در محل مناسب نصب شده و وضعیت ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در پایتخت سامان و بهبود یابد تا اطلاعات صحیح آلایندگی هوا در اختیار مردم قرار گیرد.

لطفی بر لزوم منع فروش طرح ترافیک با توجه به شرایط بحرانی هوا در تهران تاکید کرد و یادآور شد: در شرایط اضطرار هوا فروش طرح های ترافیک باید در تهران ممنوع شود نه اینکه به جای توجه به جان انسان ها درآمدزایی در اولویت قرار گیرد.

فروش طرح ترافیک مغایر با موازین علمی است

نماینده مردم رزن در مجلس دهم، فروش طرح ترافیک را مغایر با موازین علمی دانست و گفت: دنیا بر اساس موازین علمی اداره می شود و در این رابطه کمتر به مباحث احساسی و حاشیه ای به ویژه در زیرساخت ها پرداخته می شود اما متاسفانه در ایران مباحث احساسی و غیرمنطقی معمولا بر مباحث علمی مقدم شمرده می شوند.

پیشگیری و جلوگیری از آلودگی هوا همچنان در اولویت مسئولان نیست/ راهکارهای مقطعی مانند تعطیلی مدارس در دستور کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه پیشگیری و جلوگیری از آلودگی هوا همچنان در اولویت مسئولان نیست، تصریح کرد: متولیان شهری به ویژه شهردار باید از راهکارهای علمی و دیدگاه های کارشناسان مطرح دنیا در حوزه شهرسازی، پیشگیری از جرائم و کاهش آلایندگی هوا بهره ببرند در این رابطه تصمیمات باید منطبق بر راهکارهای علمی باشد؛ به طور قطع اگر تصمیمات ضد و نقیض در امور شهری در دستور کار متولیان امر آلودگی هوا قرار نگیرد و به مقوله پیشگیری توجه شود به هیچ وجه تعطیلی مدارس در اولویت قرار نمی گیرد اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به مقوله پیشگیری تعطیلی مدارس همچنان مهمترین راهکار متولیان شهری پایتخت برای مقابله با آلایندگی هوا است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 30آذر 96، کدمطلب:361868، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین