پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
معلول‌هایی که خواستن را به توانستن تبدیل کردند هم‌چنان چشم انتظار وعده‌های مسئولان درباره راه‌اندازی کانون جامعه توان‌جویان در این شهرستان هستند که هنوز این وعده توسط مسئولان مراغه عملی نشده است. ...

شعار سال:معلولیت در بین برخی از افراد به‌ عنوان عقب‌ماندگی یاد می‌شود و این در حالی است که معلولان در عمل نشان داده‌اند که می‌توانند خواسته‌هایشان را به عمل تبدیل کنند.

هر معلولی که در این جامعه به دنیا می‌آید، متعلق به این جامعه است و باید دیگر مردم جامعه به حقوق این افراد احترام بگذارند که متأسفانه در بیرون از جامعه بی‌احترامی برخی از مردم به این قشر از جامعه باعث شده تا غمی در این افراد ایجاد شود و ضروری است فرهنگ‌سازی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

در حال حاضر برخی از افراد در جامعه دید خوبی نسبت به معلولان در جامعه ندارند و در برخی موارد شاهد توهین به این قشر هستیم که باید از طریق رسانه‌ها و کتاب‌های درسی فرهنگ احترام به حقوق معلولان را در جامعه مطرح ساخت.

۱۲آذر مصادف بود با روز جهانی معلولان و این روز بهانه ای شد تا به‌پای درد و دول افرادی بنشینم که گفته‌ها بر زبان داشتند.

*حمایت از معلولان در جامعه ضروری است

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در این زمینه با اشاره به اینکه حمایت از معلولان در جامعه ضروری است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های معلولان از مسئولان حمایت است و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات معلولان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است، گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه ششم را تدوین می‌کنند که ضروری است نخبگان جامعه در راستای حل مشکلات معلولان طرح‌های پیشنهادی خود را به نمایندگان جهت تدوین در برنامه ششم ارائه کنند.

*ضرورت اجرای قانون حمایت از توان‌جویان و معلولان در کشور

دواتگری با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات توان‌جویان و معلولان با قانون حمایت از معلولان امکان‌پذیر است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند با تصویب قوانینی نسبت به برطرف کردن مشکلات توان‌جویان و معلولان قدم بردارند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مسئولان در این مقابل کوتاهی می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان در اجرای قانون حمایت از توان‌جویان و معلولان کم‌کاری می‌کنند که ضروری است مسئولان و نمایندگان مجلس توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

*احداث کانون جامعه توان‌جویان در مراغه

دواتگری در ادامه هم‌چنین از احداث کانون جامعه توان‌جویان در مراغه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه احداث کانون جامعه توان‌جویان بنا بر دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور انجام خواهد شد، اظهار داشت: بنابر دستور و تأکید رئیس سازمان بهزیستی کشور با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهرستان کانون جامعه توان‌جویان در این شهرستان احداث می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه احداث این کانون نیازمند همکاری مسئولان شهری است، اظهار داشت: شهرداری شهرستان باید زمینی را در جهت احداث این کانون در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد تا هرچه سریع‌تر شاهد احداث این کانون در مراغه باشیم.

*محدودیت‌هایی که مانع از شکوفایی استعداد معلولان شده است

مرتضی باستانی عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به اینکه برخی از محدودیت‌ها مانع از رشد استعدادهای معلولان شده است، اظهار داشت: برخی از محدودیت‌هایی که توسط مسئولان در مقابل معلولان قرار گرفته، مانع از شکوفایی و رشد استعدادهای این قشر از جامعه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید محدودیت‌های موجود در مقابل معلولان حذف شود، اظهار داشت: برخی از محدودیت‌هایی که توسط مسئولان در مقابل معلولان قرار گرفته است باید با پیگیری‌های انجمن حمایت از معلولان و نمایندگان مجلس حذف شود تا بلکه یکی از مشکل‌های اصلی معلولان برطرف شود.

*معلولان خواستن را به توانستن تبدیل کردند

باستانی با اشاره به اینکه معلولان و توان‌جویان امروزه نشان داده‌اند که می‌توانند در صحنه باشند، تصریح کرد: معلولان از قدرت بالایی برخوردار هستند که این موجب شده تا خواسته‌هایشان را به توانستن محقق کنند.

عضو شورای اسلامی مراغه و شورای حمایت خیران از توان‌جویان گفت: قدرت فعالیت این‌گونه افراد در برخی مواقع بیشتر از افراد معمولی بوده ولی برخی محدودیت‌ها موجب کم شدن قدرت و توانایی آنان شده است.

باستانی افزود: بهزیستی تمامی توان خود را برای حمایت از این‌گونه افراد اعمال می‌کند ولی برای توانمندسازی آن‌ها باید خیران وارد این عرصه شوند.

*فعالیت۷۷۰معلول و توان‌جو در مراغه

محمد طهماسبی رئیس هیئت انجمن از توان‌جویان این شهرستان ، گفت: در حال حاضر بیش از۷۷۰معلول عضو انجمن حمایت از معلولان و توان‌جویان مراغه هستند و به‌ صورت فعال با این انجمن همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در سال۱۳۷۷در این شهرستان تأسیس شده است، اظهار داشت: انجمن حمایت از معلولان و توان‌جویان با اخذ مجوز لازم از سازمان بهزیستی کشور فعالیت خود را در مراغه آغاز کرد و خوشبختانه تا به امروز فعالیت‌های خوبی در این انجمن صورت گرفته است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن حمایت از توان‌جویان با اشاره به اینکه این انجمن نیازمند حمایت مسئولان و خیران است، گفت: انجمن حمایت از معلولان جهت ادامه به فعالیت خود نیازمند حمایت مسئولان است که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

*مسئولان به معلولان توجه ویژه‌ای داشته باشند

مادر معلولی با اشاره به اینکه متأسفانه مسئولان نسبت به معلولان بی‌توجه هستند، گفت: برخی از مسئولان نسبت به معلولان بی‌توجهی می‌کنند این در حالی است که معلولان در برخی موارد استعداد زیادی برای انجام آن دارند که ضروری است توجه مسئولان نسبت به معلولان در کشور تغییر یابد.

*فرزندانمان خواستن را به توانستن تبدیل کردند

لیلا محمدی نیا، یکی دیگر از مادرانی بود که در همایش روز ملی معلولان شرکت کرده بود ، گفت: معلولان و فرزندان ما توانسته‌اند خواستن را به توانستن تبدیل کنند ولی با این‌همه مسئولان حمایت‌های لازم را با معلولان ندارد و باید قوانینی در این خصوص تدوین شود تا بلکه از تعداد مشکلات معلولان کاهش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شبستر خبر، تاریخ انتشارجمعه 14 آذر1394، کد مطلب: 75489:www.shabestarnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
واقعا مردم وحتی معلولین خودشون دست به کار شدن با این همه تلاشی که دارن طبق معمول هنوز هم مسئولین کاری انجام نمیدن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین