پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
مردم مرند برای برخورداری از امکانات بیمارستانی مجبور به طی کیلومترها مسافت تا مرکز استان هستند و این در حالیست که بیمارستان تازه تاسیس این شهرستان ‌با وجود افتتاح به علت عدم تجهیز، هنوز قادر به سرویس‌دهی به مردم‌ نیست.

شعار سال: بیمارستان تازه تاسیس مرند اردیبهشت سال ۹۲ با حضور معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید اما روز بعد درهای آن به روی مردم بسته شد و تا به امروز هر مسئولی به این شهرستان سفر می‌کند وعده افتتاح این بیمارستان را می‌دهد این در حالیست که وعده افتتاح این بیمارستان در اوآخر سال ۹۱ از سوی مسئولان عملی نشد.

محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان مرند که به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی انجام شد با اشاره به استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان مرند در توسعه اقتصادی و صنعتی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: مردم متدین و خونگرم منطقه، استحقاق بیشتر از این را دارند تا از خدمات نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.

وی افزود: شهرستان مرند به دلیل قرار گرفتن در جاده ترانزیتی بین‌المللی اروپا و آسیا و همجواری با منطقه آزاد ارس می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مهم صنعت، سرامیک و کشاورزی گام مهمی در رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه داشته باشد که باید بیشتر از این مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

پورمهدی افزود: با توجه به اینکه در گذشته اقدامات موثری در توسعه و عمران شهری با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند با همدلی بین مسئولان ادارات انجام شده و مردم این امر را به خوبی احساس می‌کنند ولی این کافینبوده و مردم متدین و شریف مرند بیشتر از این مستحق بهره‌مندی از خدمات دولت را دارند.

وی افزود: مشکل عدم پذیرش بیمار در بیمارستان جدید مرند فاضلاب بود که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات بدون استفاده مانده است که این موضوع در جلسه با مدیران کل استان و دستگاه‌های ذی‌ربط در محل فرمانداری ویژه مرند برگزار و مقرر شد که مسئولان آب و فاضلاب و محیط زیست در کمترین زمان ممکن برای راه‌اندازی این بیمارستان که در تجهیز و احداث آن بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده و در شمال‌غرب کشور هم بی‌نظیر است با پیگیری‌های فرماندار ویژه مرند شاهد بهره‌برداری از این مرکز بهداشتی مهم باشیم .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی دربارهشهرک مسکونی میلاد مرند که ۱۵ سال است شهروندان و متقاضیان مسکن در این شهرک منتظر مسکن‌دار شدن هستند، گفت: نه اینکه در این شهرک اقداماتی صورت نگرفته باشد، بلکه هر کدام از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در حد خودشان فعالیت‌های را انجام دادند ولی تاکنون به علت مشکل فاضلاب و انتقال آن به خط اصلی و در سال‌های اخیر نیز مسکن مهر در این شهرک مشکلاتی را برای متقاضیان به وجود آورده است.

پورمهدی اظهار امیدواری کرد، با تامین اعتبارات از برخی منابع محلی شاهد بهره‌مند شدن از خدمات مسکن در این شهر باشیم.

*حل مشکل نهایی معارض ورزشگاه ۵ هزار نفری مرند

وی همچنین از حل مشکل نهایی معارض ورزشگاه ۵ هزار نفری مرند نیز خبر داد و افزود: با راه حل‌های قانونی شاهد آغاز به کار پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه هستیم.

پورمهدی با اشاره به پیشرفت کند عملیات اجرایی بزرگراه مرندـ بازرگان و مرندـ جلفا گفت: شهرستان مرند با قرار گرفتن در مسیر شاهرگ ترانزیتی و تردد خودروهای باری و سواری روزانه در این محورها و وجود منطقه آزاد تجاری ارس تکمیل و تسریع در اجرای این طرح‌هارا ضروری کرده است.

وی افزود: کمبود اعتبارات لازم تاکنون باعث شده برخی از طرح‌ها در سطح استان از جمله در شهرستان مرندنیمه تمام و یا راکد بمانند اما در بازدید امروز مقرر شد تا هفته دولت مسیر ۱۵ کیلومتر از مرند تا کشکسرای چهار بانده و تا هفته دولت۴۵ کیلومتر به بزرگراه‌های استان در این شهرستان افزوده شود.

*داستان و سریال افتتاح بیمارستان مرند

محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سفر احمدی‌نژاد در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در بازدیدی که از بیمارستان جدید ۱۰۰ تختخوابی مرند داشت به علت تجهیز نشدن این بیمارستان به امکانات پزشکی از افتتاح آن پس از هفت سال خودداری کرد که بعد از آن هر ۱۵ روز یک بار وعده افتتاح آن داده شد تا اینکه پنجم مرداد امسال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور وقت از بیمارستان مرند پس از هفت سال افتتاح شد اما روز بعد درهای آن به روی مردم بسته و پس از آن تا به امروز این بیمارستان به دلیل نبود تجهیزات بیمارستانی تعطیل و به روی مردم بسته است.

*افتتاح بیمارستان مرند شبیه سریال‌های تلویزیونی شده است

مشکل بیمارستان مرند و عدم افتتاح آن با توجه به وعده‌های داده شده در میان مردم تبدیل به یک سریال‌ تلویزیونی شده است.

با این وجودمحمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در بازدید آذر ماه سال گذشته از افتتاح و بهره‌برداری این بیمارستان تاپایان سال ۹۲ خبر داد که این وعده نیز تحقق نیافت.

بیش از ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان مرند از تنها بیمارستان مرند با قدمت بیش از ۶۰ سال خدمات می‌گیرند که امکانات کم آن قادر به پاسخگوی اهالی و مراجعه‌‌کنندگان از سایر نقاط و شهرهای همجوار همچنین کشورهای همسایه از جمله نخجوان و ترکیه نیست.

این امر باعث اعتراض مردم و حساسیت برای تکمیل بیمارستان جدید این شهرستان شده که وعده افتتاح آن در اواخر سال ۹۱ از سوی مسئولان عملی نشد.

تنها بیمارستان قدیمی و ۶۰ ساله شهرستان مرند به علت قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا و تردد روزانه بیش از ۱۵ هزار مسافر خارجی و داخلی قادر به پاسخگویی اهالی شهرستان و شهرهای همجوار و حتی از جمهوری نخجوان نیست و این امر برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مردم شهرستان مرند برای تامین سلامتی و درمان خود و خانواده‌شان مسافت ۷۰ کیلومتری را تا مرکز استان طی می‌کنند.

آیا این‌بار هم وعده مسئولان مبنی بر افتتاح بیمارستان جدید مرند تا پایان امسال وعده سر خرمن خواهد بود و یا امسال خواب و رؤیاهای اهالی تعبیر خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مرند، تاریخ انتشار جمعه17 اردیبهشت 1394، کد مطلب: 14839: www. maranddailynews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
خب چه فایده داره قبل اینکه افتتاح کنید فکر تجهیزشم بکنید خب الان چه فایده ای برای مردم داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین