پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس که از سال 70 تا کنون به مرحله اجرا نرسیده، با وجود پیگیری مسئولان و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلانی هنوز هم اسیر وعده‌های توخالی بوده و با وجود برگزاری جلسات هماهنگی متعدد، مردم شاهد آغاز عملیات اجرایی نیستند.

شعارسال: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس یکی از بحث‌های داغ سه سال اخیر اغلب جلسات اقتصادی فرمانداری بوده و هنوز با وجود وعده هایی از قبیل اینکه اواخر بهمن 91 کلنگ زنی می‌شود، زمین‌های منطقه وِیژه اقتصادی واگذار می‌شود، عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بزودی اغاز می‌شود، فاز اول منطقه ویژه اقتصادی در 120 هکتار اجرایی می شود و... در این منطقه عملیات اجرایی آغاز نشده و همچنان اسیر وعده ها و طرحی روی کاغذ است.

سابقه اولین وعده راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس به اواخر دهه 70 بر می‌گردد، موضوعی که طی سالها به دست فراموشی سپرده شد و در ادامه در سال 87 آغاز عملیات اجرایی این طرح مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت و از یک سال بعد توسط شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی مورد پیگیری قرار گرفت ولی هم اکنون بعد از گذشت 5 سال مدیر عامل این شرکت تنها از تخصیص 120 هکتار از اراضی ملی برای آغاز عملیات اجرایی طرح خبر داد می دهد.

این در حالی است که بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در تاریخ 26 اسفند 1386 قرار شد این منطقه در زمینی به وسعت یک هزار هکتار و در مجاورت شهرک صنعتی سلماس احداث شود، بطوریکه داودی معاون اول رئیس جمهور در جریان حضورش در سلماس (اسفند ماه 86) گفته بود: به زودی طرح نهایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس برای تصویب از سوی هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

*واگذاری 120 هکتار از اراضی ملی به اجرای طرح

در این راستا شامگاه پنجشنبه نیز جلسه‌ای در فرمانداری سلماس برگزار و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در آینده نزدیک خبر داد، وعده های که طی سالهای گذشته آشناترین وعده محقق نشده مسئولان برای مردم است.

صابر پرنیان با اشاره به واگذاری 120 هکتار از اراضی ملی برای اجرای این طرح به شرکت شهرکهای صنعتی و آمادگی این نهاد برای آغاز عملیات اجرایی این طرح، گفت: برای اجرای فاز اول طرح، 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که پیگیریهای لازم از سوی استانداری در جهت منظور کردن ردیف اعتباری خاص از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در دست اقدام است.

فرماندار سلماس اما در این نشست با وجود گذشت بیش از 2 دهه از کش و قوس‌های اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس تازه از انجام مطالعات زیست محیطی و جامع منطقه ویژه اقتصادی سلماس در 120 هکتار از اراضی واگذار شده به این منطقه تا پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

مرتضی نظری با بیان اینکه تمام زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس فراهم شده، افزود: بزودی شاهد کلنگ زنی نخستین سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس می شویم و از طریق رسانه ها از کلیه سرمایه گذاران کشور برای راه اندازی این منطقه دعوت به همکاری می کنیم.

منطقه ويژه اقتصادي سلماس به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم این شهرستان حتی منطقه به واسطه قرار گرفتن در مسير ارتباط زميني، ريلي و هوايي داراي ويژگي هاي منحصر بفردي است كه با راه اندازي و شروع به كار آن تحولات اقتصادي بزرگي در منطقه روي خواهد داد اما این تحولات درگیر غفلت و بی توجهی مسئولان دو دهه است که کلید نمی خورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9خرداد1393، کدخبر: 2301398: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین