پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
وعده افتتاح خط آهن مراغه به ارومیه و رسیدن قطار به مرکز استان آذربایجان غربی امسال ۱۴ ساله شد.

شعارسال: در سال ۸۰ وقتی کار احداث خط آهن مراغه به ارومیه آغاز شد بدبین‌ترین پیش‌بینی کنندگان تصور نمی‌کردند این پروژه حتی ۱۴ سال بعد به بهره برداری نرسد.

در این سالها آنچه به مردم داده شده تنها وعده هایی است که مثلاً تا پایان امسال قطار به ارومیه می رسد یا سوت قطار تا انتهای امسال در ارومیه شنیده می شود اما دریغ از درستی این وعده که هر سال تکرار شد اما هیچ واگنی از قطار به ارومیه نرسید که نرسید.

استانداران مختلف آذربایجان غربی در سه دوره پی در پی وعده های جذاب رساندن قطار به مرکز این استان را تا سال آینده یا پایان امسال تکرار کرده‌اند اما وقتی زمان تحقق وعده فرا می‌رسید فقدان اعتبار و نرسیدن بودجه و هزار و یک دلیل را ردیف می‌کردند که نیاز بوده انجام شود تا قطار به ارومیه برسد.

به هر حال در این سالها آنچه از دست رفته اعتماد افکار عمومی به حداقل یک وعده دولتمردان درباره قطار ارومیه مراغه است که تکرار همیشگی آن دیگر رنگی را به حنای مسئولین باقی نگذاشته است.

*افتتاح ایستگاه‌های میانی

در سالهای گذشته ایستگاه‌های میاندوآب با حضور علی نیکزاد وزیر راه و ترابری دولت دهم افتتاح شد و ایستگاه مهاباد نیز چندی بعد با حضور معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید اما ایستگاه نقده و ارومیه همچنان در پیچ و خم وعده های دولتمردان و پیمانکاران پاس کاری می شود.

نادر قاضی پور یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی می گوید: عملیات اجرایی و کلنگ زنی راه آهن شیراز- اصفهان و مراغه ارومیه در یک تاریخ و به صورت همزمان آغاز شده اما با وجود اینکه طول مسیر راه آهن مراغه- ارومیه یک سوم راه آهن شیراز اصفهان است، به دلیل توزیع ناعادلانه اعتبارات و نبود مسئول وظیفه شناس در وزارت راه و شهرسازی راه آهن آذربایجان غربی هنوز تکمیل نشده است.

به عقیده وی تخصیص ندادن به موقع اعتبارات مورد نیاز موجب اختلال در کار احداث خط آهن شده و هزینه‌های بهره برداری از این پروژه را چندین برابر کرده است.

*اول دریاچه, دوم راه آهن

عابد فتاحی دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است اولویت ها آذربایجان غربی بعد از دریاچه ارومیه، اتمام پروژه راه آهن ارومیه است بنابراین این مهم باید در بودجه سال ۹۴ دولت مورد پیش بینی جدی واقع شود.

در این میان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به عنوان متولی مستقیم پروژه راه آهن مراغه به ارومیه می‌گوید: این پروژه هم اینک به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد رسیده و تا مهاباد تمام شده و از ایستگاه مهاباد تا نقده نیز در حدود ۷۲ درصد پیشرفت ساختمانی (ایستگاه) و در حدود ۴۳ درصد هم پیشرفت خطی دارد.

خلیل محبت خواه افزود: این پروژه از ایستگاه نقده تا ارومیه نیز از ۳۸ درصد پیشرفت خطی و ۶۱ درصد پیشرفت ایستگاهی برخوردار است و برای اتمام آن منتظر اعتبارات این پروژه هستیم چرا که اعتبار کلانی لازم دارد.

*قطار سال ۹۴ به ارومیه می‌رسد

به گفته وی در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به ارومیه موضوع کمبود منابع مالی این پروژه مطرح شده و طبق قولی که وی داده است امسال اعتبار این پروژه تا نقده تامین می‌شود و به بهره‌برداری نیز می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در عین حال به مانند مسئولان قبلی و براساس وعده‌های تکراری می‌گوید: خط راه‌آهن نقده به ارومیه سال آینده به اتمام می‌رسد و این موضوع مستقیما مربوط به شرکت صفا توسعه آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌آهن کشور مربوط است.

براساس اعلام وی تا به حال اعتباری که در پروژه راه آهن مراغه به ارومیه هزینه شده است ۲۴۵ میلیارد تومان است و طبق برآورد سال قبل ۳۴۵ میلیارد تومان هم برای افتتاح همه پروژه لازم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی دورناپس، تاریخ انتشار: 24آذر1393، کدخبر: 1185: www.durnapress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
بعد14 سال هنوز نتونستن گکاری بکنن مردم باید بدونن بعد این هم کسی نمیتونه کاری انجام یده و فقط حرفشو میزنه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین