پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
گفتنی است فرماندار ویژه مرند روز چهارشنبه 26 فروردین ۱۳۹۴ نوید اتمام مسکن مهر شهرستان مرند را تا پایان سال جاری داد و ابراز داشت به غیر از شبکه فاضلاب شهری مشکل دیگری در آن شهرک وجود ندارد !!! آیا واقعا تنها مشکل باقی مانده این شهرک فاضلاب شهری است !؟

شعا سال: گفتنی است فرماندار ویژه مرند روز چهارشنبه 26 فروردین ۱۳۹۴ نوید اتمام مسکن مهر شهرستان مرند را تا پایان سال جاری داد و ابراز داشت به غیر از شبکه فاضلاب شهری مشکل دیگری در آن شهرک وجود ندارد !!! آیا واقعا تنها مشکل باقی مانده این شهرک فاضلاب شهری است !؟

درست ۱۵ سال پیش گفته شد شهر تاریخی مرند با توجه به موقعیت فعلی که یکی از مشکلات عدم توسعه آن خط راه‌آهن می‌باشد که همچون کمربندی از سه جهت مانع توسعه شهر مرند شده و با مشکلات عمده‌ای از جمله سرریز جمعیت و ترافیک و روبرو هست و باید در این خصوص چاره ای اندیشید خبر ها حاکی از آغاز طرح احداث شهرک میلاد مرند در منطقه خوش آب و هوا بود ! و از همین رو باتوجه به مشکلات شهری ،شهرک میلاد در خارج از شهر مرند طراحی گردید تا بتواند مشکلات شهرنشینی در داخل شهر مرند را بهبود بخشد.

اما غافل از اینکه مشکلات بسیار زیادی در کمین خریداران قطعات مسکونی شهرک میلاد بود که در گذشته به علت وجود عدم برنامه‌ریزی صحیح و معارض و با مشکلات زیادی روبرو شد و باعث گردیده تا حدودی بهره‌برداری و سکونت در آن نزدیک به ۱۵ سال به تعویق افتد.

قریب به یک دهه از آغاز طرح آماده سازی شهرک میلاد می گذرد ولی متاسفانه پیشرفت آن چنانی از این پروژه دیده نمیشد ، جالب است که در هنگام شروع این شهرک هنوز در مریخ و سایر کرات اثری از حیات نبود، ولی در زمان دولت های نهم و دهم معادله دقیقا بر عکس شده و میرفت تا امید زندگی در این شهرک مرندی علی رغم تبلیغات های میلیون در تلویزیون به یاس تبدیل گردد تا اینکه مسئولین وقت بار سنگینی را با اینکه بر مشکلات این شهرک واقف بودند افزودند .

*این بار سنگینی که بر شهرک میلاد مرند تحمیل شد پروژه های مسکن مهر بود !

پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور در مناطقی بنا شد که از کوچکترین امکانات رفاهی محروم بود تا جایی که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور در ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در نشست خبری خود با اشاره به مسکن مهر گفت : تعهدات زیادی از دولت گذشته به دولت یازدهم تحمیل شده است و مسکن مهر به عنوان یک متغیر مداخله گر بخش زیادی از تصمیمات دولت در حوزه مسکن را تحت تأثیر قرار داده است .

گفتنی است معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند نیز در نشست اعضای کار گروه مسکن مهر این شهرستان با بیان اینکه ۱۹ تعاونی مسکن مهر در شهرک میلاد مرند استقرار یافته و ۵۳۰ واحد نیز واگذار شده افزود : هم اکنون جاده دسترسی شهرک میلاد و تقاطع غیر همسطح با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط اداره راه و شهرسازی و مجری شهرک میلاد آماده شده است و به غیر از شبکه فاضلاب شهری مشکل دیگری در آن شهرک وجود ندارد از مسئولین آب و فاضلاب و راه و شهرسازی خواست تا در اجرایی شدن این طرح بیشتر تلاش کنند .

لازم به توضیح است مساکن های مهری که در محل شهرک میلاد احداث شده ارتباطی به فعالیت های اصلی شهرک ندارد ، مگر انسان ها چقدر عمر دارند که اکنون ۱۵ سال است که مالکین قطعات مسکونی این شهرک بلاتکلیف هستند !؟ چرا تاکنون مسئولین و بخصوص متولیان شهرک میلاد به تکلیف و تعهدات قانونی خود عمل نکرده اند

ناگفته نماند موانع قانونی که ۱۵ سال است پیش آمده به دلیل سوءمدیریت ها بوده و خود سرانه کارهایی را انجام داده اند که موجب مشکلات عدیده و تعارضات گردیده است.

فرمانداران سابق و اسبق مرند هرساله به رسم خالی از عریضه نبودن و رفع تکلیف و در این اواخر در سالهای ۸۹، ۹۰ و ۹۱ در مصاحبه های خود اعلام نموده بودند که موانع قانونی و مشکلات اسناد مالکیت مرتفع خواهد شد همیشه گفته های مسئولین شهرک میلاد با اداره ثبت اسناد و املاک مرند و سایر مسئولین با هم تناقض دارد و اگر می گویند کار های مثبت انجام شده پس نتیجه اش کو و کجاست ؟ و چند سال باید منتظر ماند تا این اسناد برای فاز ها صادر شوند !؟

مهر آمیز مدیر عامل شرکت کوثر آذربایجان نیز در آخرین مصاحبه خود در سال ۱۳۹۲ در خصوص شهرک میلاد مرند اظهار داشته بود : لازمه صدور اسناد مالكيت قطعات ، تصويب طرح تفصيلي بوده كه خوشبختانه با طي مراحل قانوني مصوب گرديده و مي بايست تعداد ۳ قطعه ملي و ۸ قطعه غير ملي جمعاً ۱۱ قطعه در هم تجميع و سپس با انجام عمليات ثبتي طبق طرح تفصيلي ،‌تفكيك صورت گرفته و صورت مجلس تفكيكي توسط اداره محترم ثبت اسناد تهيه گردد ، كه در حال انجام است !

گفتنی است در تازه ترین خبرها در خصوص شهرک میلاد مرند فرماندار ویژه مرند روز چهارشنبه ۲۶فروردین ۱۳۹۴ نوید اتمام مسکن مهر شهرستان مرند را تا پایان سال جاری داد و ابراز داشت به غیر از شبکه فاضلاب شهری مشکل دیگری در آن شهرک وجود ندارد !!! آیا واقعا تنها مشکل باقی مانده این شهرک فاضلاب شهری است !؟

باز هم مسئولین بی توجه به اینکه شهرک میلاد مرند هم دارای مالکین قطعات مسکونی است که ۱۵ سال برای صاحب خانه شدن انتظار کشیده اند و چشم انتظار دولت برای تحویل اسناد مالکیت برای صاحب خانه شدن هستند .

در اینکه دولت تدبیر و امید عزم ویژه برای حل مشکلات مردم در تمامی زمینه های دارد و مسکن مهر نیز بر شهرک میلاد تحمیل شده است شکی نیست و جلسات متعدد فرماندار شهرستان مرند در خصوص رفع مشکلات شهرستان گویای تلاش ها برای رفع مشکلات و این مسائل است اما منتظر پاسخ معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند هستیم که آقای فرماندار آیا تنها مشکل باقی مانده شهرک میلاد مرند فاضلاب شهری است !؟ ، جناب آقای فرماندار به عنوان رئیس کارگروه مسکن شهرستان سئوال ما این است که تاکنون چه اقداماتی در جهت صدور اسناد مالكيت قطعات این شهرک انجام شده است !؟ ، آیا مسکن مهر تحمیل شده بر شهرک میلاد مرند واجب تر از کسانی که از ۱۵ سال در انتظار خانه دار شدن هستند !؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیار آذربایجان ، تاریخ انتشار جمعه 29 فروردین 1394، کد مطلب: 7330: www. diyareazarbaijan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
از بس که به مشکلات رسیدگی نکردین الان دیگه مشکاتن یکی دوتا نیس ماشالا همش هم در حد وعده میمونه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین