پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
مالک زمین بیمارستان در حال احداث پیرانشهر گفت: سخنان مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجانغربی در خصوص مقصر دانستن وراث «عبدالله پاک نیت» کذب محض بوده و اعلام میداریم که مقصر اصلی توقیف این پروژه تنها دانشگاه علوم پزشکی استان است.

شعار سال: بخشی از سخنان«جواد آقازاده» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان در یک نشست خبری در خصوص وضعیت پروژه در حالاحداث بیمارستان پیرانشهر ر واکنش شدید «رسول خضری» نماینده مردم سردشت و پیرانشهر را در قالب نامه ای به وزیر بهداشت و درمان را به دنبال داشت.

خضری در این نامه خود نوشت:که رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این نشست خبری ازاحتمال تبدیل پروژه ملی بیمارستان جدید پیرانشهر به مجتمع تجاری خبر داده است.

ویاین بخش از سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی را جهت دار، تبعیض آمیز، غیر کارشاسانه و غیر مسئولانه دانست وخواستار عذرخواهی رسمی وی از مردم پیرانشهر وسردشت و عزل این مقام استانی شد.

در همین ارتباط «محمد علی پور علی» مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استاندرجلسه بررسی مشکلات زمین بیمارستان در حال احداث پیرانشهرگفت : قسمتی از محل احداث ساختمان بیمارستان در زمین وراث می باشد و البته قبلاً خود وراث بصورت کتبی با اهداء زمین جهت بیمارستان موافقت کرده اند و اخیراً به دادگاه مراجعه و دستور توقف عملیات در محل زمین متعلق به آنها را اخذ نموده اند.

این سخنان واکش رسول پاک نیت، یکی از فرزندان " عبدالله پاک نیت" به همراه داشت و ابعاد دیگر این ماجرا روشن شد.

رسول پاک نیت در واکنش به سخنان اخیر مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در شهرستان پیرانشهر گفت: سخنان اخیر «محمدعلی پورعلی» مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص اخذ دستور توقف عملیات احداث بیمارستان جدید پیرانشهر در زمین شخصی ما کاملاً بی اساس و کذب بوده و خانواده ما هرگز به دنبال دستور توقف بیمارستان جدید پیرانشهر نبوده و نیست.

وی ادامه داد: تمامی اسناد و مکاتبات صورت گرفته از ابتدای بحث ساخت بیمارستان جدید در پیرانشهر تا کنون موجود بوده و ما از اول انجام کار حسن نیت خود را در خصوص واگذاری زمین به اثبات رسانده ایم.

"رسول پاک نیت" ادامه داد: دلیل ادعای سخنان ما اهداء 2000 متر مربع زمین بصورت رایگان به بیمارستان بوده است که صورتجلسه آن نیز در اختیار خبرگزاری کردپرس قرار گرفته است و در این خصوص قضاوت را به شهروندان پیرانشهر واگذار می کنیم.

وی ضمن اشاره به طرح شکایت خود در دادگستری اعلام کرد: موضوع شکایت ما بعنوان وارث زمین بیمارستان پیرانشهر بر خلاف اظهارات اخیر « محمدعلی پورعلی» مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجانغربی بحث توقف احداث بیمارستان نبوده بلکه این شکایت به علت عدم تحقق وعده های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی پیرو صورتجلسه فروردین ماه سال گذشته مطرح شده است.

وی افزود: در این جلسه توافق شد 8 هزار متر مربع زمین باقیمانده از ملک مالک «عبدالله پاک نیت»در جوار زمین بیمارستان که دارای کاربری بهداشتی است، تغییر کاربری پیدا کند اما این امر تحقق پیدا نکرد و ما بر اساس توافقات انجام شده پیگیر موضوع تغییر کاربری زمین از طریق مراجع قانونی هستیم.

یکی دیگر از فرزندان مالک زمین در ادامه این گفتگو یادآور شد: تمامی مشکلات بوجود آمده مربوط به دوران دکتر «جواد آقازاده»، ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی بوده است.

وی افزود:بر اساس مکاتبات انجام شده توسط مسئولان شهرستان و نماینده فعلی شهرستان در مجلس شورای اسلامی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت «مهندس ساکی»سرپرست دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان کشور طی نامه شماره 2021718/د مورخ 25/8/93 با اعمال تغییر کاربری فضای باقی مانده از بهداشتی به مسکونی صورت گرفته است ولی متأسفانه انجام این امر بصورت عملی در استان با مخالفتهای جدی «جواد آقاز زاده» ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی و همچنین مسئولان راه و شهرسازی استان مواجه شده که تا کنون به بهانه های مختلفی از انجام این اقدام خودداری کرده است و همین امر باعث شده است تا با طرح شکایت از راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجانغربی، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.

"رسول پاک نیت" در ادامه این مصاحبه خاطر نشان شد: چندین بار با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار پیگری موضوع شده ایم و حتی پیشنهاد فروش 8 هزار متر زمین باقیمانده را به دانشگاه داده ایم و در این مورد پیشنهاد نیز علی رغم وعده های زیاد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر خرید زمین، متأسفانه تا کنون در عمل از انجام این اقدام نیز خودداری کرده اند.

وی در خاتمه خواستار تعامل بیشتر مسئولان با مالک زمین (فرزندان عبدالله پاک نیت) در خصوص تعیین تکلیف زمین باقی مانده در جوار زمین تخصیصی بیمارستان جدید و در حال احداث پیرانشهر شدند و عنوان کرد که برای خدمت به همشهریان پیرانشهری بویژه در راستای توسعه و اتمام ساخت بیمارستان جدید پیرانشهر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

شایان ذکر است که خبرنگار کردپرس برای تشریح موضوع وضعیت بیمارستان جدید پیرانشهر و پاسخ به افکار عمومی شهرستان چندین بار خواستار انجام مصاحبه با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر شدند که متأسفانه وی عملاً اظهار داشتند که در این مورد هیچ گونه توضیحی ارائه نخواهند داد و تأکید کردند که وی هیچ گونه ارتباطی با خبرنگاران نخواهند داشت.

بیمارستان جدید 64 تختخوابی شهرستان پیرانشهر که از سالها قبل بعنوان یکی از خواسته بحق های مردم پیرانشهر و منطقه از مسئولان استانی و کشوری مطرح بوده است هنوز با مشکلات جدی در تأمین و توسعه زمین دست به گریبان مشکلاتی می باشد که این موضوع با رسانه ای شدن اظهارات اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی مبنی بر توقف روند احداث بیمارستان پیرانشهر و تبدیل آن به یک مرکز تجاری در این شهرستان بعلت کمبود فضای لازم جهت توسعه آن، وارد مرحله ای جدیدی شد که باعث واکنش شدید مسئولان شهرستان و بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مالک زمین و حتی شهروندان پیرانشهری در فضای مجازی شد که این موضوع پس از چند روز با تکذیب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مواجه شد.

کلنگ تأسیس بیمارستان جدید پیرانشهر که در اسفندماه سال 91 توسط «مهندس نیکزاد » وزیر مسکن، راه و شهرسازی دولت دهم در پیرانشهر بر زمین زده و اعلام شد که در عرض کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید ولی در عمل پس از گذشت حدود 3 سال و بر اساس آخرین جلسه برگزار شده با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و راه و شهرسازی استان با فرماندار و مسئولان شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اعلام شد که این بیمارستان تا کنون تنها از پیشرفت فیزیکی 27 درصدی برخوردار می باشد و پیشی بینی می شود با رفع مشکلات موجود در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرد پرس، تاریخ انتشار 1 بهمن 1394، کد مطلب: 99369 : www. kurdpress.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
الان که پروزه تموم نشد مقصر معلوم کنید عین همیشه چه فایده داره اینکارا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین