پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
آیت الله العظمي سبحانی با اشاره به اینکه مسائل مورد نیاز روز را باید پژوهش کرد، گفت: محققان حوزه باید خلا های فکری و فرهنگی را در نظر بگیرند و از عجله در تحقیقات پرهیز کنند.

شعارسال: آیت الله العظمي سبحانی در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با قدردانی از برگزاری این همایش، گفت: 57 قسم در قرآن وجود دارد، که یکی از سوگندها بر قلم است، و حاکی از آن است که خداوند جهان بشریت را به نوشتن دعوت می‌کند

وي با بیان اینکه قسم خوردن دارای دو انگیزه است گفت: انگیزه یا خیلی مقدس است، یا دارای اسرار و رموزی است و به طور مسلم قلم در قسم دوم جای می‌گیرد، به این معنا که حاوی اسرار، رموز و تمدن بشر است.

اين مرجع تقليد با اشاره به اینکه قلم ممکن است دارای قداست باشد، گفت: قلم اگر سعادت بشر را تضمین کند، مقدس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین دانش و تمدن است، جای تاسف است که احادیث رسول اکرم(ص) تا سال 143 هجری قمری به طور دقیق و کامل نوشته نشد، به طوری که این امر سبب شد که روایات دچار انحراف شود.

آیت الله العظمي سبحانی با اشاره به اینکه مسائل مورد نیاز روز را باید پژوهش کرد، گفت: محققان حوزه باید خلا های فکری و فرهنگی را در نظر بگیرند و از عجله در تحقیقات پرهیز کنند.

وي افزود: به بسیاری از کتب کتابخانه ها توجهی نمی شود؛ اما برخی کتب همواره نزد ما بوده و ویژگی های خاصی دارند.

اين مرجع تقليد نحوه تالیف کتاب‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر بخواهیم کتاب مدت‌ها در جامعه باشد، باید خلأها را در نظر گرفته و آن را پر کنیم تا آن اثر یک قرن بلکه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وي با بیان اینکه مسوولان پژوهش حوزه باید نیازهای جامعه و حوزه ها را از طریق رسانه ها در اختیار محققان بگذارند، ابراز داشت: این مسئله موجب می شود تا پژوهشگران نسبت به موضوعاتی که مورد توجه قرار نگرفته اند، به تحقیق بپردازند.

آیت الله العظمي سبحانی افزود: همچنین باید امکاناتی نظیر کتابخانه های تخصصی را در اختیار پژوهشگران قرار داد تا محصولات خوبی را در اختیار جامعه قرار دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 29بهمن1394، کدخبر: 233337: www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین