پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
قطعا مسئولان بیشتر از مردم از موانع اداری و مالی در مسیر پروژه‌ها اطلاع دارند لذا باید در اعلام زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشند تا با دادن وعده‌های بی‌سرانجام، انتظارات مردم را افزایش نداده و کار را برای خود هم سخت نکنند.

شعار سال: قطعا مسئولان بیشتر از مردم از موانع اداری و مالی در مسیر پروژه‌ها اطلاع دارند لذا باید در اعلام زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشند تا با دادن وعده‌های بی‌سرانجام، انتظارات مردم را افزایش نداده و کار را برای خود هم سخت نکنند.

موانع مالی و اداری مختلفی همیشه در مسیر اجرایی شدن و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌هاقرار دارد که عملا کار را برای مدیران اجرایی سخت می‌کند. این مسئله برای مردم قابلدرک است اما آن‌چه باعث آزار مردم می‌شود، وعده‌های مسئولان است که عملی نمی‌شود.قطعا مسئولان بیشتر از مردم از موانع اداری و مالی در مسیر پروژه‌ها اطلاع دارندلذا باید در اعلام زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشندتا با دادن وعده‌های بی‌سرانجام،انتظارات مردم را افزایش نداده و کار را برای خودهم سخت نکنند. این مسئله البته چندان از سوی مدیران رعایت نمی‌شود به گونه‌ای کهآن‌ها با وعده‌های مختلف، هم کار را برای خود و هم برای مدیر پس از خود، سخت می‌نمایند.در ادامه برخی از وعده‌های مسئولین در رده‌های مختلف در استان که بنا بود در سال92 عملی شود اما نشد، می‌آید.

*نصب دستگاهاتوماسیون تاکسی در شیراز

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شیراز در اوایل خرداد 92 گفت کهدستگاه اتوماسیون تاکسی به منظورکنترل پول‌خرد،کنترل تخلفات تاکسی‌رانی و امکان پیگیری تاکسی‌های سرقتی تاسه ماهآینده در تاکسی های شیراز نصب می‌شود.

*احداث مسیر دوچرخه‌سواری در رودخانه خشک شیراز

شهردار شیراز در 23 خرداد 92 گفت:سعیداریم که از ظرفیت بالقوه‌ و مساحت رودخانه خشک، بهترین استفاده را برده و در مسیررودخانه که طول قابل توجهی دارد مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با ایمنی بالاایجاد کنیم.رودخانه خشک توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از محل سد در منطقه شش تا شرقی‌ترین نقطه آن در شرق شیراز در حال طراحی است.مسیرهای سواره موجود یعنی کنارگذرها نیز قابلیتاین را دارد که استفاده بهتری داشته باشد و همچنین می‌توان پارکینگ‌هایی برای کمکبه مرکز شهر نیز در این طرح تعبیه کرد.

*شهرسلامت؛ وعده چهار ساله‌ای که پیشرفتی نداشته

قراربود شهر سلامت شيراز در 992 هكتار زمين در 21 كيلومتري اراضي شمال‌ غرب شيرازاحداث شود. تا اينكه در مهرماه 90 استاندار وقت فارس از آغاز عمليات پروژهشهرسلامت شيراز خبر داد.حال آنكه فراخوان سرمايه‌گذاري در شهرسلامت شيراز چنديپيش از اعلام استاندار انجام گرفته بود. با اجراي اين پروژه قرار بود شيراز به قطبتوريسم درماني كشور تبديل شود.این پروژه کلان هم‌چنان عملیاتی نشده است.

*قطارشیراز به بندرعباس و اهواز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه‌آهن فارس در 9 مهر 92 گفت:احداث مسیر ریلی شیراز به بندرعباس و شیراز به اهواز در دستور کار قرار دارد.مهردادانصاریاظهار داشت: در آینده همچنین مسیر ریلی اقلید به یزد،شیراز به سیرجان(گل کهر) و شیراز به بوشهر راه‌اندازی می‌شود.اگرچه این مقام مسئول زمان دقیقی برای وعده خود بیان نکرده اما مردم باید از پیشرفتپروژه‌ای که در دستور کار قرار دارد، مطلع باشند.


*مترو و وعده‌هایچند ساله‌ای که عملی نشد

افتتاح پروژهکلان متروی شیراز قطعا در سال 92 یکی از مصادیق بارز وعده‌‌های مسئولین بود کهعملی نشد. شیرازه درگزارشی در این خصوص نوشته بود: «اگرچهبنا بود فاز یک مترو در بهمن 91 افتتاح شود اما وقتی حاجی زمانی سر کار آمد گفت کهنه می‌شود این تاریخ را رد کرد و نه می‌شود آن را تائید کرد! او به خبرنگاران گفتکه تمام تلاشش را خواهد کرد تا زودتر از تیرماه 92 این پروژه افتتاح شود. تیر گذشتو خبری نشد. استاندار اما گفته بود که شهریور ماه 92 فاز یک مترو به بهره‌برداریمی‌رسد. شهریور هم تمام شد و حالا گفته شده است که «امیدواریم» در دهه فجر یعنیبهمن 92 مترو افتتاح شود!» اما این تاریخ هم دوباره به پایانسال جاری تبدیل شد. جالب این‌کهاستاندارجدید فارسنیز به این حوزه ورود کرده و او هم از زمان افتتاح فاز یک مترو سخنگفته بود.


*ساخت ورزشگاه میانرود 17 ساله شد!

طی این سال‌ها ساخت ورزشگاه می‌انرود آنچنان به درازا کشید که برخی‌ها از سازه‌های آن به عنوان آثار باستانی یاد می‌کنند! در این خصوص ورزشگاه می‌انرود در لیست پروژه‌های مهر ماندگار دولت دهم نیز قرار گرفت تا شاید گره از کار پروژه باز شود اما همچنان مشکل ورزشگاه ادامه دارد، مشکلی که متولی ورزش استان فارس آن را ناشی از کمبود اعتبارات می‌داند. آیا سال 93 سال بهره‌برداری از این پروژه مهم ورزشی استان فارس خواهد بود؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری نوا جنوب، تاریخ انتشار 1 دی 1394، کد مطلب:625450: www. navajonob.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین