پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
عدم دسترسی کاربران ایرانی به اپل استور خبرساز شد. اپ استور از سوی اپل به روی ایران بسته شد و کاربران در صورت استفاده با خطا روبه رو خواهند شد.

شعار سال: اپل طی دو روز گذشته پیغامی را روی گوشی‌های آی‌فون فعال در ایران منتشر کرده مبنی بر اینکه « اپ‌استور در کشور یا منطقه شما در دسترس نیست» هرچند بسیاری از کاربران اپل طی ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر بدون استفاده از فیلترشکن قادر به استفاده از اپ‌استور نبوده‌اند، اما این نخستین بار است که اپل به‌طور واضح به کاربران داخل ایران پیغام فعال نبودن آن را می‌دهد. به بیان دیگر این نخستین بار است که به‌صورت واضح پیغامی را در سطح عمومی برای کاربران ارسال می‌کند که قادر به سرویس دهی در این کشور نیست. ایران تنها کشوری است که اپل چنین پیغامی را برای کاربران آن ارسال کرده است.

مشخص نیست آیا این یک محدودیت قدیمی با پیغام جدید است یا احتمالا آغازی بر یک محدودیت استثنایی و گسترده هرچند برخی کاربران روز گذشته اطلاع دادند که این محدودیت‌ها برطرف شده اما در مقابل همچنان برخی معتقدند که قادر به استفاده از اپ‌استور بدون فیلتر‌شکن نیستند. سایت مشهور The Verge در مطلبی نوشت به نظر می‌رسد اپل درحال مسدود کردن ترافیک از داخل ایران است. سایت‌های گیزمودو و ونچربیت هم در مطالبی به نقل از Bleeping Computer مسدود شدن اپ استور در ایران را گزارش داده‌اند. برخی معتقدند احتمالا این اقدام اپل به دنبال تشدید تحریم‌ها در دوره ریاست جمهوری ترامپ علیه ایران است و مشخصا مردم ایران را هدف قرار داده است. اپل در شهریور ماه امسال نیز شروع به حذف اپلیکیشن‌های کسب وکارهای ایرانی از اپ استور کرده بود هم اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله برخی از اپلیکیشن‌های بانکی و خدماتی به دلیل تحریم‌های اپل توسط فروشگاه‌های متفرقه به کاربران ارائه می‌شوند. هرچند به نظر می‌رسد تحریم‌ها دلیل اصلی این اقدام اپل باشد، اما اپل همواره نشان داده در دنبال کردن تحریم‌ها چند قدم از دیگر شرکت‌ها جلوتر حرکت می‌کند. آذری جهرمی وزیر ارتباطات شهریور ماه گفته بودکه ۱۱درصد از بازار گوشی همراه ایران در اختیار اپل قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 26 اسفند 96، شماره: 3367265


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
این کار به ضرر خود شرکت اپل خواهد شد چون بسیاری از مشتریان خود را در کشور از دست خواهد داد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین