پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
معاون بنیاد مسکن لرستان گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ واحد مسکونی روستایی در لرستان مقاوم‌سازی شد و ۶۸ هزار و ۷۱۵ واحد مسکونی دیگر نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

شعارسال: معاون بنیاد مسکن لرستان گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ واحد مسکونی روستایی در لرستان مقاوم‌سازی شد و ۶۸ هزار و ۷۱۵ واحد مسکونی دیگر نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

کامران امیری در راستای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان اظهار داشت: اعتبار این طرح در سال 95 ابلاغ شد که سهمیه استان لرستان شش هزار و 800 واحد مسکونی بود که تاکنون پنج هزار و 386 واحد معادل 80 درصد ابلاغ‌شده که در حال حاضر دو هزار و 510 واحد انعقاد قرارداد با بانک شده است و مابقی واحدها در سال 97 معرفی به بانک، پذیرش و انعقاد قرارداد می‌شود.

وی افزود: کل واحدهای مسکن روستایی استان 170 هزار و 689 واحد است که از این تعداد تاکنون 101 هزار و 974 واحد معادل 60 درصد مقاوم‌سازی شده و 68 هزار و 715 واحد معادل 40 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد که با تخصیص اعتبارات سال جاری و سال‌های آینده این واحدها مقاوم‌سازی می‌شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن لرستان در راستای اعتبارات سیلاب سال 95 عنوان کرد: 68 میلیارد تومان اعتبار در چهار سرفصل اختصاص یافت که در بخش واحدهای احداثی شهری به هر واحد مبلغ 30 میلیون تومان، در بخش احداثی روستایی به هر واحدی 20 میلیون تومان، در بخش تعمیری شهری و روستایی به هر واحدی تا سقف 12 میلیون تومان پرداخت شد و در بخش لوازم‌خانگی و معیشتی نیز به هر واحدی سه میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی بیان کرد: از 68 میلیارد تومان اعتبار تاکنون حدود 40 درصد جذب و پرداخت‌شده است و مابقی در حال معرفی، پذیرش و انعقاد قرارداد با سیستم بانکی است.

امیری در راستای کمک به تکمیل واحدهایی که جز اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند تصریح کرد: این واحدها تسهیلات گرفته‌اند ولی نتوانسته‌اند با دریافت این تسهیلات واحدها را به بهره‌برداری برسانند بنابراین علاوه بر تسهیلاتی که پرداخت شده، به هر واحد چهار میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 407 واحد از کمک بلاعوض چهار میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند و توانسته‌اند واحد مسکونی را به بهره‌برداری برسانند و مستقر شوند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: بنیاد مسکن به هر واحدی که تحت پوشش کمیته امداد است علاوه بر تسهیلاتی که در سنوات مختلف پرداخت‌شده، مبلغ 2 میلیون تومان از محل حساب 100 امام(ره) که وابسته به بنیاد مسکن است کمک بلاعوض پرداخت‌شده است.

وی اظهار داشت: در بخش خانوارهای دارای دو معلول بهزیستی نیز علاوه بر تسهیلاتی که برای ساخت مسکن پرداخت‌شده است به هر واحدی 18 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت‌شده که 10 میلیون تومان سهم بنیاد مستضعفان و جانبازان، شش میلیون تومان سهم سازمان بهزیستی و دو میلیون تومان سهم حساب 100حضرت امام(ره) بوده که تاکنون 123 نفر از این خانوارها از کمک‌های بلاعوض بهره‌مند شده‌اند.

امیری افزود: به روحانیون و طلاب نیز در بخش مسکن روستایی تسهیلاتی پرداخت‌شده است به‌طوری‌که تاکنون به 9 نفر تسهیلات پرداخت‌شده است که به شش نفر از این افراد تسهیلات 11 میلیون تومانی پرداخت‌شده که پنج میلیون تومان آن سهم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سه میلیون تومان سهم بنیاد مستضعفان و جانبازان و سه میلیون تومان حساب 100حضرت امام خمینی(ره)بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 1696142، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
خدا رو شکر قبل بحران ر فع ضعف های ساختمانی انجام شد تا شاهد تلفات جانی نباشیم انشاالله
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین