پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
یک چهره شاخص اصلاح طلب گفت: اگر بخواهیم سنجش حزبی و سیاسی هم داشته باشیم، کارگزاران و اعضای آن حداقل تعداد را نسبت به سایر جریانات در شورای شهر دارند.
شعارسال: عبدالله ناصری  درباره شاخص‌های انتخاب شهردار برای مدیریت کلان‌شهر تهران اظهارداشت: رئیس جبهه اصلاحات درباره ویژگی‌های مدیر شهرداری تهران تعابیری داشت مبنی بر اینکه «شهردار تهران باید یک شخصیت ملی» باشد که البته صحبت‌های ایشان در گمان دوستان اینگونه تعبیر شد که شهردار تهران باید در حد وزیر یا رئیس جمهور و ... باشد. به زعم من برداشت درستی از صحبت‌های ایشان نشد. منظور رهبری جبهه اصلاحات این بود که شهردار تهران باید شخصیتی باشد که ارکان حکومت او را بپذیرند و با او همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید کسی باشد که تمام تشکیلات نظام و کشور با او هماهنگی داشته باشند، تصریح کرد: مطمئنم اگر چنین برداشتی از شخصیت ملی وجود داشت؛ در انتخاب آقای نجفی هم یک تأملاتی می‌شد. به هر حال انتخاب آقای نجفی تجربه‌ شد که حتما با این تعریف باید دوستان در شورای شهر دنبال گزینه شهرداری باشند.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره اینکه حضور کوتاه مدت نجفی در شهرداری به مدیریت شهری صدمه وارد کرد، بیان داشت: معتقدم نیستم که حضور کوتاه مدت نجفی ضربه بود؛ بلکه آن را سرآغازی برای پرتو افکنی در عملکرد دوازده ساله و قانون گریزانه شهردار سابق تهران بود و همین موضوع هم نجفی را در ارتباط با برخی نهادهای حاکمیتی دچار چالش کرد.

ناصری با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های قالیباف در دوران کوتاه مدت مدیریت نجفی به دستگاه قضایی کشور منتقل و گزارش شد، تأکید کرد: اینجا یک بزنگاه تاریخی برای تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی کشور است که مردم باور کنند قوه قضاییه بدون هیچ گذشت سیاسی، پرونده‌ها را باز کرده و پیگیری می‌کند.

معتقدم دوره کوتاه مدیریت نجفی اگر نمی‌بود، بهتر بود و بهتر می‌شد که شهرداری قالیباف ادامه پیدا می‌کرد.

وی اضافه کرد: البته سخنان من به معنای حکم صادر کردن نیست؛ اما اکنون افکار عمومی جامعه مدنی در حوزه این گزارش‌های آقای نجفی درباره شهردار سابق تهران غیرمتقاعد و غیرقانع است و قوه قضاییه هیچ گزارشی در این باره به مردم نداده است. بنابراین معتقدم دوره کوتاه مدیریت نجفی اگر چه نمی‌بود، بهتر بود و بهتر می‌شد که شهرداری قالیباف ادامه پیدا می‌کرد و یا از اول یک تصمیم دیگری گرفته می‌شد، ولی در مجموع با اینکه هزینه‌هایی را برای مدیریت شهری داشت؛ سرآغاز دوران خوبی بود و حتما شهردار بعدی اگر درست انتخاب شود، مجبور است روند پایه گذاری شده آقای نجفی را به عنوان یک مدیر استراتژیک و راهبردی دنبال کند.

این چهره شاخص اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در کشور ما جایگاه سیاسی آدم‌ها در تعامل با آنان در بسیاری از نهادهای حاکمیتی موثر است، گفت: این را انکار نمی‌کنم که مدیریت نجفی دچار سیاسی کاری شد. و معتقدم اگر توصیف «شخصیت ملی» مد نظر رئیس دولت اصلاحات از همان ابتدا مد نظر شورای شهر تهران بود، حتما جای نجفی کس دیگری را انتخاب می‌کردند و او می‌توانست چهارسال مدیریت شهری خود را ادامه دهد.

ناصری با بیان اینکه الان چندوقتی است که شهرداری تهران بلاتکلیف است، تأکید کرد: شهردار تهران باید زودتر انتخاب شود و حتما هم شورای 21 نفره آن را انتخاب کنند؛ نه نهادهای خارج از شورا و حتما هم باید در راستای توصیف رهبری اصلاحات انتخاب شود و چقدر خوب است دوستان در شورای شهر به هر جمع بندی و اجماعی که رسیدند مانند انتخاب نجفی با اتفاق آرا باشد.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: خوشبختانه نظر اکثریت اعضای شورای شهر این است که آن میثاق‌نامه در شورای شهر بهم نخورد و کسی از اعضای شورا، شهردار نشود؛ اما این را هم نمی‌شود نادیده گرفت که برخی جریانات سیاسی اصلاح طلب دنبال این هستند که رئیش شورای شهر، شهردار شود که اگر چه مهندس هاشمی توانایی قابل توجه و تجربه گذشته را دارد، اما معتقدم او جایگاه خوب و پرثمری را در کسوت ریاست شورای شهر کسب کرده و این چیزی است که همه اعضا به آن اذعان دارند و بهتر است او هم میثاق‌نامه را رعایت کند تا هم شورای شهر به هم نخورد و تجربه شورای شهر اول تکرار نشود.

وی تاکید کرد: حتما کسانی هستند که می‌توانند مسئولیت شهرداری تهران را بپذیرند؛ ولی مهم این است که اجماع صورت بگیرد و اینکه بیرون از شورای 21 نفره شهردار انتخاب شود.

این چهره شاخص اصلاح طلب درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه گزینه شهرداری تهران از کارگزاران است، گفت: نه؛ اگر بخواهیم سنجش حزبی و سیاسی هم داشته باشیم، کارگزاران و اعضای آن حداقل تعداد را نسبت به سایر جریانات در شورای شهر دارند.

  

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 97، کدخبر: 383032 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
ای کاش این دید حزبی که صرفا اسم حزبی دارد از سیاست ایران دور گردد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این چه منطقیه؟حالا که تشت رسوایی مدیریت غلط بر زمین افتاده میگتن کی بود کی بود من نبودم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین