پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
رییس جمهوری، روحیه خانواده شهدا و تلاش آنها در تربیت فرزندانی که شهادت را انتخاب کردند ستود و گفت: همه مردم ایران وامدار خانواده معظم شهدا هستند.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین روحانی شنبه در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید در سالن ششصد نفری وزارت کشور خود افزود: « شهیدان ما راه دین، ایثار و فداکاری را به ما آموختند. به ما یاد دادند از کشور، اخلاق و دین مان حفاظت کنیم. در کنار رهبری و مسئولان باشیم، وحدت و یگانگی داشته باشیم و ایران ما در منطقه و جهان پرافتخار باشد. پیام و وصیت نامه شهدا این است.»

وی از آنچه که آن را رواج «تهمت و توهین» و ناشی از «تنگ نظری» در فضای سیاسی کنونی کشور خواند، به شدت انتقاد کرد و با یادآوری این نکته که هدف انقلاب اسلامی، «ترویج اخلاق، وحدت ملی، برادری و اخلاق نیکو» بود، از همگان خواست «به فکر کشور و عظمت ملت باشند» و خدمات دولت را هم در این زمینه ببینند.

دکتر روحانی گفت: «چرا این همه تهمت و توهین می کنیم و دروغ می گوییم؟!، تا چه حد تنگ نظری؟!، گویی، برخی نمی توانند عظمت و رفاه ملت را ببینند!»

وی افزود: ببینید درجامعه چه خبر است، چرا فضای برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی آوریم و به فکر خود و حزب و جناحمان هستیم.

روحانی اظهار داشت: چرا به فکر کشور و عظمت این ملت نیستم و برای راحتی این مردم تلاش نمی کنیم، دلیل این است که این دولت در این دوره توانسته کاری بزرگ را نه خودش بلکه توسط ملت انجام دهد و کنار مردم باشد.

وی ادامه داد: این حزب و آن حزب، این جناح و آن جناح پیروز شود همه برادرهای ما هستند، هیچ تفاوتی ندارد، همه ما عضو یک ملت هستیم، باید درس ایثار و فداکاری برای ملت را از خانواده های شهدا بیاموزیم.

رییس جمهوری گفت: برای اخلاق، وحدت ملی، برادری و خلق نکو انقلاب شد وگرنه بنده بگویم انقلابی ام چه فایده ای دارد. انقلاب به معنای مطیع خداوند است. این که مردم از دست و زبان ما در امان باشند.

رییس دولت یازدهم اظهار داشت: برخی می خواهند لب باز کنند، عده ای می ترسند که چه می خواهد بگوید، نکند به من، طایفه یا خانواده ام و یا دیگران توهین کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از روزنامه ها، فحش نامه است. از همان ابتدا آدم با ترس و لرز روزنامه را باز می کند که ببینیم کجاها به ما فحش داده و تهمت زده اند. آیا این اسلام و جامعه اسلامی است؟

رییس جمهوری گفت: اسلام یعنی قلب، تسلیم خدا باشد و مردم از دست و زبان ما راحت در امنیت و سلامت باشند.

وی تصریح کرد: شهیدان ما راه دین، ایثار و فداکاری را به ما آموختند، به ما یاد دادند از کشور، اخلاق و دین مان حفاظت کنیم،در کنار رهبری و مسئولان باشیم، وحدت و یگانگی داشته باشیم و ایران ما در منطقه و جهان پرافتخار باشد. پیام و وصیت نامه شهدا این است.

وی اضافه کرد: ما همه یک هدف واحد را دنبال می کنیم و باید به دنبال یک هدف واحد باشیم.

رییس قوه مجریه یادآور شد: شهدا به ما گفتند اگر در کنار شما مسلمان دیگری در خطر نابودی بود و حرم اهل بیت(ع) در خطر بود از آنها و حرم ائمه(ع) محفاظت کنید. من بارها گفته ام حرم اهل بیت(ع) خط قرمز ما است. بحث عراق، سوریه و کشورهای دیگر نیست. اگر تروریست ها بخواهند به حرم اهل بیت(ع) تجاوز کنند، ما تحمل نمی کنیم و می ایستیم.

رییس جمهوری خطاب به خانواده شهدا افزود: جوانان شما نشان دادند از ایران، سرزمین اسلام و حرم اهل بیت(ع) هرکجا که باشد، دفاع می کنند.

خانواده های شهدا در این بخش از سخنان رییس جمهوری با صدای بلند تکبیر گفتند که رییس جمهوری ادامه داد: ما به جوانان و ملت عزیزمان که هر کجا و در هر مقطعی برای دفاع از اسلام پا به رکاب هستند، افتخار می کنیم. ما شوخی نمی کنیم، تعارف نداریم، تابع دین هستیم، از رهبری حمایت و از خاندان رسالت دفاع می کنیم.

روحانی گفت: ما به دنبال وحدت و ساخت ایرانی اسلامی هستیم. در برابر هر کسی که به این مملکت و قدرت ملی ما خدمت کند سر فرود می آوریم چه در سیاست های خارجی باشند و چه در سیاست اجتماعی.

روحانی گفت: همچنین در برابر کسانی هم که در انتخابات آن صف های طولانی را برای عظمت این ملت ایجاد کردند، سر فرود می آوریم.

رییس جمهوری گفت: همه تلاش ما در این دولت این بود که در حد توان در برابر خانواده های عزیز ایثارگر شرمنده نباشیم. شرایط ما هم در سال نخست و هم در سال جاری سخت بود اما تاکیدمان این بود که قانون مربوط به خانواده ایثارگران را که سال ها خاک می خورد و بدون اجرا مانده بود، عملیاتی کنیم که 80 درصد این قانون اکنون اجرا شده و بقیه آن نیز عملیاتی خواهد شد.

روحانی در ادامه افزود: هرچند که بدهی ما هیچ گاه به شما خانواده های ایثارگر تمام نمی شود و تا آخر عمر وام دار شما هستیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: ما در برابر شما وظیفه داریم و هرچه در توان داشته باشیم، نسبت به آن وظیفه کوتاهی نمی کنیم. همه باید راه شهیدان را ادامه دهیم.

رییس جمهوری دربخش دیگر از سخنان خود بیان کردکه امروز روز بسیار بزرگ و عزیزی به نام 'روز شهید ' است، شهیدی که درس ایثار و شهادت را از قرآن، اهل بیت و فرهنگ ایستادگی و مقاومت را از سرزمین خود آموخته است.

وی با بیان اینکه خانواده های ایثارگران کار بسیار عظیمی انجام داده اند اظهار داشت: هنگامی که به خانه ایثارگران می روم بالاترین روحیه را می گیرم چرا که آنها دنیایی از معنویت هستند، خم به ابرو نمی آورند، با افتخار سخن می گویند و می دانند چه راهی را انتخاب کرده اند، فرزندشان بهترین راه را برگزیده و جاودانه شده است.

روحانی با تاکید بر این نکته که جز ایثار راهی برای جاودانگی وجود ندارد، گفت: خداوند بالاترین جایگاه را به شهدا داده است، مقام شهید و شهدا لحظه به لحظه تا قیامت ارتقا می یابد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هیچ کاری را با ایثار، فداکاری و ایمان و جهاد در راه خدا نمی توان مقایسه کرد. شهیدان قدرت بزرگ کشور ما و سرمایه اجتماعی هستند.

روحانی با اشاره به تابلو فرش وصیت نامه شهید عزت الله کرمعلی که توسط مادر شهید به وی اهدا شد، گفت: بهترین هدیه دوران ریاست جمهوری را از دست این مادر گرانقدر شهید گرفته ام و آن را تقدیم موزه شهدا می کنم که به یادگار بماند و بازدید کنندگان از این موزه بدانند که خانواده شهدای ما چه کسانی هستند و چه روح بلندی دارند.

رییس جمهوری همچنین به دیدار از خانه جانبازی که دو دست، دو پا و یک چشم خود را از دست داده است اشاره کرد و گفت: این جانباز عزیز به من گفت می خواهم قول به من دهید که به معلولین عادی کشور بیشتر کمک کنید و سربزنید چون بسیاری، به دیدن ما می آیند اما کودکی که دست و پای معلول دارد زندگی سختی دارد، درخواست من این است به آن ها رسیدگی کنید.

رییس جمهور تاکید کرد: پیام این جانباز این بود که من برای کشور، وطن، ملت و دین به جبهه رفته ام، ما باید از آن ها درس زندگی بیاموزیم.

در این مراسم علاوه بر اهدا تابلو فرش وصیت نامه شهید عزت الله کرمعلی توسط گل بانو سوری مادر شصت ساله این شهید به رییس جمهوری، از پنج اثر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز رونمایی شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999589 (5226502):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین