پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
فرماندار شاهرود بابیان اینکه معدن بوکسیت شاهوار به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل‌شده است، گفت: برداشت معدن باید بر اساس اولویت‌های زیست‌محیطی انجام شود.

شعار سال: سید محمدرضا هاشمی عصر چهارشنبه در نشست خبری پیرامون معدن بوکسیت بابیان اینکه قله شاهوار سند افتخار شاهرود محسوب شده و در تأمینآب شهرستان اثرگذار است، ابراز داشت: دستگاه‌های متولی بهره برداری معادن باید ناظر بر مجوزهای صادره باشند.

وی بابیان اینکه در بهره‌برداری معادناولویت حفظ محیط‌زیست با رعایت قانون است، افزود: در حوزه شهرستان نظارت در چهارچوب قانون صورت می‌گیرد اما انتظار داریم پیمانکار اصول برداشت را با استانداردهای زیست‌محیطی رعایت کند.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه معدن بوکسیت امروز ازجمله دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، ابراز داشت: محیط‌زیست مکلف به آماده‌سازی طرح زیست‌محیطی و منابع طبیعی موظف به نظارت مستمر در محیط هستند که این بهره‌برداریبا رعایت اصول زیست‌محیطی باشد.

نباید بیش از مقدار مجوز بهره‌برداری از معدن صورت گیرد

هاشمی بابیان اینکه نباید بیش از مقدار مجوز، بهره‌برداری از معدن صورت گیرد، تصریح کرد: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود و ما نیز در برابر معدن بوکسیت از حق‌وحقوق مردمدفاع می‌کنیم.

وی افزود: در برداشت معدن باید بر اساس مجوزها، اصول برداشت وزیست‌محیطی رعایت شود اما دراین‌بین حق‌وحقوق مردم کجاست؟ و این موضوع را به‌جایی خواهیم رساند که بیش از این مقدار برداشت نشود علیرغم دفاع از حق‌وحقوق مردماز سوی دیگر قانون نیز باید رعایت شود.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه در ورودی سه‌راهی مجن به سمت تاشهفت میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، ابراز داشت: تنها در خصوص بحث فیبر نوری و انتقال گاز مسیر باید مدیریت شود و از سوی دیگر بر درخواست احداث جاده از محل دپو به نگارمنمخالفت کردیم و اجازه ندادیم درآن قسمت جاده‌ای احداث شود.

هاشمی اضافه کرد: چندین بار با ارسال نامه منابع طبیعی را موظف به نظارت کردیم که بیش از مقدار مجوز،برداشت نشود و بهره برداریباید در راستای حفظ محیط‌زیست باشد و همچنین نظارت بر عدم آلودگی آب انجام و مسائل زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 5 اردیبهشت 97، کد مطلب: 4281337: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
سازمان حفاظت از محیط زیست باید اولا بودجه اش بیشتر شود و دوما نظارت خود را بر این پروژه ها بیشتر از گذشته کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
محیط زیست اولویته ولی باید به فکر کارگرای اون معادن و اشتغالشون هم باشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین