پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۳۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
روستای علی آباد از توابع شهرستان میناب از راه ارتباطی و آب شرب مناسب برخوردار نیست.

شعار سال: به نقل از میناب جنوب،راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریات است که وجود یک راه ارتباطی مناسب و استاندارد می تواند زمینه توسعه گردشگری در مناطق مستعد و همچنین حضور سرمایه گذاران را در نقاط مختلف کشور فراهم می کند، که اگر در این زمینه کاستی وجود داشته باشد، توسعه شهر و روستا را با خطر جدی روبرو می کند.

بیشتر مردم و کارشناسان اجتماعی علت مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر ها را کمبود آب شرب بهداشتی و نبود راه ارتباطی مناسب عنوان کرده و می گویند اگر این مشکلات رفع شود می توان با برنامه ریزی صحیح، زمینه افزایش جمعیت روستائی را ایجاد کرد که به موجب آن افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی را شاهد خواهیم بود که این خود باعث بارور شدن اقتصاد مقاومتی و ملی نیز می شود.

اگر از مرکز شهرستان میناب به سمت بخش سندرک حرکت کنیم در هفت کیلیومتر بعد از سندرک به روستایی خواهیم رسید که به علی آباد شهرت دارد، روستایی که قریب به 14 سال از عمر آن می گذرد و اغلب جمعیت آن را بشاگردی ها تشکیل می دهند.


روستایی که نه تنها از یک راه ارتباطی مناسبی برخوردار نبوده بلکه مردمانش از شبکه اینترنتی، آب آشامیدنی محروم می باشند، روستای علی آباد در عین محرومیت از سایر خدمات دولتی یک شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منطقه ای که در طی این سال ها هیچ گزارشاتی از سوی رسانه های ملی و محلی به سراسر کشور مخابره نشده و همچنان نگاه مسئولان متولی به این روستای محروم؛ متمرکز نشده است.

بزرگترین مشکل روستای علی آباد بخش سندرک، عدم برخورداری از مسیر ارتباطی مناسب است که مردم این منطقه همچنان از این مسئله، رنج های فراوان می برند.


مردم روستای علی آباد با یک شهید به نام شهید زارعی همچنان از مشکلاتی از جمله نبود راه ارتباطی مناسب رنج برده و به با وجود یک رودخانه این مسیر در فصل زمستان مسدود می باشد.

حسین بهادری دهیار روستای علی آباد بخش سندرک در گفتگویی اظهار کرد:با توجه به خشک شدن چشمه های منطقه، اهالی این روستا در طول سال به ویژه تابستان و پاییز با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.


وی بیان کرد: چنانچه جاده های ارتباطی و زیرساخت های گردشگری در این منطقه فراهم شود علاوه بر رفع مشکل تردد مردم به شهر، طبیعت بکر و دیدنی و کوهستانی هم می تواند به یکی از قطب های گردشگری در هرمزگان تبدیل شود.

بهادری افزود: نبود امکانات در مناطق روستایی باعث مهاجرت آن ها به سمت شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه شدن از یک طرف و بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از مهاجرت آنان می شود.

این در حالی است که به سبب خشکسالی و خشک شدن منابع تامین آب و چشمه ، تعدادی از روستاهای مناطق محروم در شهرستان میناب مشکل آب شرب دارند که آب آشامیدنی مورد نیاز آنان از طریق تانکرهای آبرسان تامین می شود.

حسین بهادری دهیار روستای علی آباد سندرک گفت: روستای 90 خانواری علی آباد در67 کیلومتری میناب از وضعیت نامناسب راه ارتباطی رنج می برند.

وی بیان کرد: تنها آب شرب مورد نیاز مردم این روستا از طریق آب چشمه در 17 کیلومتری روستا تامین می شود.

وی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی در عقب ماندگی روستاها دارد، اظهارداشت: توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد.
دهیار روستای علی آباد بیان کرد: ما از نظر خط تلفن همراه اول هیچگونه مشکلی نداریم اما آنتن دهی خط ایرانسلبسیار ضعیف است که خواستار حل این مشکل هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبربان، تاریخ -، کد مطلب: 18258813: www.khabarban.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین