پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همچنان که حمایت مردمی برای ساخت مسجد و مدرسه مشمول کار ثواب و خیر است، مشارکت خیران برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی نیز موجب بهره‌مندی جامعه روستایی از راه مناسب شده و سبب ایجاد حیات دوباره، توسعه و خودکفایی روستاها خواهد شد.
شعارسال: حامد مانی فر اظهارکرد: مشارکت عامه مردم در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت ویژه بوده و همین تلاش و تعاون است که باعث می‌شود توسعه و پیشرفت پایدار و ماندگار در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نحوه مشارکت در ساخت و نگهداری راه‌های روستایی افزود: با توجه به میزان درآمد و هزینه‌هایی که برعهده دولت است، این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌های عمرانی نیازمند مشارکت جدی خیرین است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان اضافه کرد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور راه‌سازی با مشارکت جدی خیران انجام می‌شود که متأسفانه این امر در استان قزوین بسیار کمرنگ است.

مانی فر با بیان اینکه استان قزوین همواره در امور خیر مشارکتی و مردمی جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده است، تأکید کرد: امید داریم با مشارکت مردم محلی و خیران بتوانیم سطح خدمات ارائه‌شده در امر ساخت، تعریض، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌ها، به‌ویژه راه روستایی را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده و موجبات رشد و توسعه مناطق محروم را فراهم نماییم.

این مقام مسئول ضمن استقبال از مشارکت‌های بومی جهت بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های روستایی تصریح کرد: راه و شهرسازی استان آمادگی کامل دارد تا با خودیاری ساکنان مناطق روستایی استان که نیازمند بهسازی راه دسترسی روستای خود هستند، اقدام و حمایت لازم جهت انجام پروژه موردنظر را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن خیران راه‌سازی افزود: مردم به‌راحتی می‌توانند عضوی از این انجمن باشند، در حوزه راه‌سازی هیچ‌گونه ابهامی بابت هزینه‌ها وجود ندارد و یک خیر می‌تواند پیمانکار موردنظر خود را انتخاب و منصوب نماید، ادارات راه و شهرسازی هم بر روال فنی واداری موضوع نظارت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با ارائه توضیحاتی در خصوص بسترهای مشارکت مردمی در حوزه راه و شهرسازی تشریح کرد: مشارکت در ساخت راه‌ها، توسعه حمل‌ونقل زمینی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ازجمله محورهای زمینه‌ساز توسعه در بخش راه و شهرسازی است. دولت نیز موظف است با فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، بستر مشارکت عامه مردم در انجام پروژه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی را فراهم نماید.

مانی فر یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در اجرای وظایف قانون برنامه پنجم و بر اساس قوانین بودجه سنواتی، به‌منظور گسترش مشارکت‌های مردمی در احداث و نگهداری راه‌های روستایی دارای مجوز، بررسی و کنترل مطالعات و نقشه‌های اجرایی، همکاری در تأمین زمین محل اجرای پروژه، تأمین مصالح و کنترل و نظارت فنی در حین عملیات اجرایی را برای اجرای طرح‌های موردنظر به عهده می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، کدخبر: 95080402531، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین