پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
روستای مرگ در قزوین یکی از زیباترین روستاهای الموت است که از جاذبه های معروف و دیدنی گردشگری در این استان است.
شعار سال: روستای مرگ در قزوین یکی از زیباترین روستاهای الموت است که از جاذبه های معروف و دیدنی گردشگری در این استان است.
 
 نام این روستا "مَرگ" نیست. بلکه این روستا "مِرگ" نام دارد؛ که به اشتباه مَرگ نیز تلفظ می‌شود، از جمله اولین روستا‌های بخش الموت قزوین است و در مسیر قزوین - معلم کلایه قرار دارد.
 
این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار که در اکثر ایام سال پوشیده از گیاهان و مه سنگین است، واقع شده است. ارتفاعات این روستا به دره الموت و رودخانه زیباى شاهرود مشرف است و با رفتن به بالاترین نقطه روستا تمام دره الموت در یک چشم انداز زیبا نمایان می‌شود. قلعه‌هاى باستانى متعدد در این منطقه از جمله جاذبه‌هاى گردشگرى روستای مرگ به شمار می‌آیند.


جاذبه‌های گردشگری روستای مرگ قزوین
 
قله‌های باستانی
 
این روستا در نزدیکی، گردنه قسطین لار بیشتر روز‌های سال پوشیده از مه و گیاهان است. ارتفاعات این روستا به رودخانه شگفت انگیز شاهرود و دره الموت مشرف است و شما با رسیدن به بالاترین نقطه از این روستا می‌توانید چشم‌اندازی رویایی از تمام الموت را نظاره گر باشید.
 
قله‌های باستانی مختلفی که در این منطقه وجود دارد از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا هستند که گردشگران به خاطر آن‌ها به آنجا سفر می‌کنند.
 
بید‌های بلند و باغ‌های میوه
 
این روستای دیدنی پر از بید‌های بلند و باغ‌های میوه است که با وزش نسیم دائمی در میان ابر‌ها و مه تصویری رویایی از روستا بر بوم نقاشان برجسته تداعی می‌شود.
 
حیوانات وحشی
 
سیاهگوش، عقاب، خرس، کرکس، انواع شاهین و انواع دیگر حیوانات وحشی که زیستگاه اصلی آن‌ها در بخش‌های غربی البرز است در اطراف روستای مرگ دیده می‌شوند.
 

چشمه پر آب و زلال
 
در فاصله ۵ کیلومتری روستا چشمه زلال و پر آبی به سمت دره الموت وجود دارد که حوالی آن همه ساله پر است از گردشگرانی که از تمام نقاط کشور به منطقه سفر کرده‌اند.
 
خانه‌های روی هم چیده شده
 
شیب این روستا به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد خانه‌ها بر روی هم چیده شده و هر لحظه امکان سقوط آن‌ها وجود دارد. هرگاه از شیب تند روستای مرگ بالا بروید و به بالاترین نقطه آن برسید تمام دره الموت در یک چشم انداز زیبا نمایان می‌شود.
 
شب که چراغ خانه‌ها یکی یکی روشن می‌شود و دریاچه‌ای از نور زیر پای شما تشکیل می‌شود. از بلندای روستای مرگ روستا‌های دیگر منطقه همچون جزیره‌های تابان می‌درخشد و یک شب خاطره انگیز در روستای مرگ را به نمایش می‌گذارد.
 
بهترین زمان برای بازدید از روستای مرگ قزوین
 
روستای مرگ از اواخر فروردین تا اوایل آبان یکی از زیباترین چشم انداز‌های ایران را در برابر شما ترسیم خواهد کرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری جماران  ،تاریخ انتشار:  21 مرداد 1399،کدخبر:  1462722،www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین