پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۱۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
شهردار منطقه دو شهرداری کرج، گفت : در این سال های اخیر آنچه که گریبان کلانشهرها را گرفته و ریه های تنفس شهری را در غباری از دود فروبرده ،آلاینده ها و آلودگی های ناشی از انتشار گاز دی اکسید کربن حاصل از وسایل نقلیه موتوری است که قارچ گونه در تردد شهری هستند. این موضوع ملموس ترین معضلی است که می تواند محیط زیست را به نابودی بکشاند

شعار سال: طرح سه شنبه های بدون خودرو، با حضورشهردار منطقه دو، نائب رئیس شورای شهر کرج ومدیرکل ورزش وجوانان ومدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز ، معاون اجتماعی شهرداری کرج وجمعی از شهروندان و پرسنل منطقه به اجرا درآمد.

مهندس فیض شهردار منطقه دو شهرداری کرج، یکی از معضلات زیست محیطی کلانشهرها را آلودگی هوا یرشمرد و اظهار کرد: در این سال های اخیر آنچه که گریبان کلانشهرها را گرفته و ریه های تنفس شهری را در غباری از دود فروبرده ،آلاینده ها و آلودگی های ناشی از انتشار گاز دی اکسید کربن حاصل از وسایل نقلیه موتوری است که قارچ گونه در تردد شهری هستند. این موضوع ملموس ترین معضلی است که می تواند محیط زیست را به نابودی بکشاند.

وی در ادامه افزود: همین امر موجب شده تا یکی از تشدید کننده ترین عواملی باشد که، بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی را در شهرهای صنعتی دچار نماید.

فیض عدم نشاط و سلامت شهروندان کلانشهرها را حاصل تکنولوژی و پیشرفت ماشین آلات دانست و تصریح کرد: متاسفانه این روزها نشاط و روحیه سرزندگی مولفه های مفقوده ای در زندگی شهری امروزی است که با توسعه تكنولوژی و پیشرفت ماشین آلات، از روح مردم گرفته شده است.

عالی ترین مقام مسوول در شهرداری منطقه دو لزوم تغییر نوع نگرش نسبت به زندگی ماشینی امروز را یادآور شد و اذعان داشت: کسب شادی برای سلامتی جسم و روان برای ادامه زندگی لازم و ضروری است و تغییر نگرش ایجاد شده و احساس نیاز به داشتن زندگی سالم تر و شاداب تر روح تندرستی است.

لذا ورزش باید در سبد سلامتی مردم گنجانده شود.

دوچرخه نه تنها کم هزینه ترین وسیله نقلیه سلامتی جامعه و محیط زیست است بلکه ورزشی مناسب و در خور کلانشهرها ست که باید به آن نپرداخته شود گفت: تنها وسیله نقلیه‌ای که بدون داشتن آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌تواند ورزش مناسب ، سالم و کم هزینه ای به شمار آید دوچرخه می باشد که در راستای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو، به همت حوزه روابط عمومی ومشارکت اداره کل ورزش وجوانان وهئت دوچرخه سواری و همراهی هیت کوهنوردی وهمراهی مدیرکل سازمان انتقال خون اقدام به اجرای این طرح در منطقه نموده که با استقبال شهروندان کرجی نیز روبه روگردید.

فیض دوچرخه بجای خودرو را یادآور شد و تاکید کرد: هدف از طرح سه شنبه های بدون خودرو ، گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و جایگزین كردن دوچرخه به جای خودرو می باشد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیتی آنلاین، تاریخ انتشار 30 خرداد 97، کد مطلب: 14813، www.gitionline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
ایشان برای خودش طرح داده و فک و فامیلش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
واقعا موندم این چه تظراتیه که شعار سال تاییدشون میکنه...این خودش یه توع توهین به حساب میاد به کسی که سال هاست داره بدون ریا کار میکنه تو این موقعیت شغلیش! بعد میاین به راحتی هرچه تمام تر توهین میکنید؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این طرح های ابتکاری بسیار خوبه ولی چه کاری کردیم که فقط به صورت فرمالیته و اون هم در اداره ها اجرایی نشه و به میان مردم کشیده بشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین