پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
در حال حاضر مردم در بعضی از شهرهای این استان در هر 48 ساعت فقط بین پنج تا شش ساعت آب دارند که آن‌هم کیفیت مناسبی ندارد. از طرفی، هم‌اکنون در بیشتر مناطق دشتستان شب‌ها تا صبح آب قطع است و در شهر برازجان نیز یک روز در میان آب وصل می‌شود.

شعار سال: به‌دنبال چاپ مطلبی با عنوان «کمبود آب دشتستان ظرف چند روز آینده برطرف می‌شود» در بیست وسوم خرداد ماه امسال در صفحه «ایران زمین» از قول مسئولان استان بوشهر، به‌منظور پیگیری این موضوع خبرنگار ما به سراغ «کیقباد یاکیده» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان رفت، تا کارهای انجام شده از یک هفته پیش تاکنون در این مورد را جویا شود.

در حال حاضر مردم در بعضی از شهرهای این استان در هر 48 ساعت فقط بین پنج تا شش ساعت آب دارند که آن‌هم کیفیت مناسبی ندارد. از طرفی، هم‌اکنون در بیشتر مناطق دشتستان شب‌ها تا صبح آب قطع است و در شهر برازجان نیز یک روز در میان آب وصل می‌شود.

مشکل آب

یاکیده در آن زمان (بیست وسوم خرداد ماه امسال) با اشاره به اینکه آب آشامیدنی دشتستان از رودخانه «شاپور» و چاه‌های «کازرون» و چشمه «ساسان» در فارس تأمین می‌شود که به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و کمی بارش در این استان، آب این چاه‌ها کم و بعضاً خشک شده و تأثیرات منفی آن به این شهرستان هم رسیده، افزوده بود که با مجوزهای استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه، حفر 11 حلقه چاه با تأمین بودجه و بدون تشریفات مناقصه‌ای در دشتستان شروع شده است.

وی تصریح کرده بود که بر این اساس نه حلقه چاه در برازجان، یک حلقه چاه در شبانکاره و یک حلقه چاه هم در آبپخش حفر می‌شود و تا چند روز آینده تقریباً 50 درصد از کمبود آب این شهرها رفع خواهد شد. همچنین برای تأمین کسری 50 درصد دیگر آب این منطقه نیز با مسئولان استان فارس درحال رایزنی هستیم که امیدواریم بزودی با توافق‌های به عمل آمده این مشکل نیز تا حدود زیادی رفع شود.

وضعیت تغییری نکرده است

با این تفاصیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌و‌گوی تلفنی روز یکشنبه (سوم تیرماه) با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت آب منطقه دشتستان، اعلام کرد که در حال حاضر وضعیت آب این منطقه نسبت به یک هفته گذشته تغییر خاصی نکرده و تقریباً همان طور است.

حفاری چاه‌های آب

یاکیده درعین حال به‌کارهای صورت گرفته در طول این مدت اشاره کرد و افزود: از 11 حلقه چاه که قرار است در منطقه دشتستان حفر شود، در حال حاضر یک حلقه چاه با 40 درصد پیشرفت در جنوب برازجان در حال حفر است و دو حلقه چاه دیگر هم با نصب دستگاه‌های حفاری در این منطقه، حفاری آن ها بزودی شروع می‌شود. همچنین یک حلقه چاه هم با 65 درصد پیشرفت درحال حفر در منطقه آبپخش است.

وی با تأکید بر اینکه به‌دلیل کمبود دستگاه حفاری در منطقه در حال وارد کردن این دستگاه‌ها از دیگر نقاط کشور چون یزد هستیم، گفت: تلاش ما این است، تا هرچه زودتر مشکل کمبود آب منطقه را به حداقل برسانیم، اما در این خصوص نیاز به همکاری و مساعدت مردم داریم.

ضرورت همکاری مردم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه خشکسالی چند سالی است که کشورمان را احاطه کرده و کمبود ذخایر آبی نمایان شده و مردم باید مصرف کمتر از حد استاندارد آب را جدی بگیرند تا همگان بتوانند از این مایع حیاتی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته صرفه‌جویی آب هستیم، باید مردم در مصرف آب نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: اگر مردم تنها 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند، می‌توانیم در تابستان گرم منطقه، از بحران کمبود آب گذر کنیم.

نیم نگاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر: اگر مردم تنها 10 تا 15درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند، می‌توانیم در تابستان گرم منطقه، از بحران کمبود آب گذر کنیم.

یاکیده با تأکید بر اینکه به‌دلیل کمبود دستگاه حفاری در منطقه در حال وارد کردن این دستگاه‌ها از دیگر نقاط کشور چون یزد هستیم، گفت: تلاش ما این است، تا هرچه زودتر مشکل کمبود آب منطقه را به حداقل برسانیم، اما در این خصوص نیاز به همکاری و مساعدت مردم داریم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 4 تیر 97، کد مطلب: 471601، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین