پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با کمبود بیش از چهار هزار کلاس درس مواجه است.

شعار سال: ‌علیرضا راشکی در شورای آموزش و پرورش بیان کرد: 800 مدرسه قدیمی و غیر استاندار نیز در استان وجود دارد که قرار است برای نوسازی آنها طی امسال و سال آینده، تامین اعتبار شود.

راشکی افزود: کلاس‌های کپری شناسایی شده در استان 150 باب است که به همت خیران، همه آنها در تابستان امسال حذف و تبدیل به کلاس‌های درس استاندار خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه اظهار کرد: شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان پایین ترین است که فقط 32 درصد مدارس خاش تخریبی و 25 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی اند و 43 درصد شرایط بهتری دارند.

راشکی ادامه داد: توجه به کمیت و کیفیت فضاهای آموزشی مدنظر ماست و در مبحث خیرین هم به کیفیت کار نگاه داریم‌.

وی تاکید کرد: اگر در جایی مشکلی در کار پیمانکاران وجود دارد، موارد تخلف به ما گزارش شود، قطعا با تخلفات برخورد می‌کنیم‌.

راشکی پوشش تحصیلی دانش آموزان استان را در مقطع ابتدایی 91 و هشت دهم درصد عنوان کرد که در خاش بالای 93 درصد است و در متوسطه اول بالای 85 درصد و در خاش بالای 75 درصد و در متوسطه دوم شاخص‌های پوشش تحصیلی 61.27 درصد و در خاش بالای 52 درصد است‌.

این مسئول ادامه داد: عدالت آموزشی مدنظر دولت است و تا افق 1404 به مناطق محروم به نیازها و کمبودها و شاخص‌های تخریبی و ورزش و آزمایشگاه و غیره‌توجه خواهد شد.

وی همچنین گفت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی با هدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش ساخته در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مدارس پیش ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای‌مدارس کپری که‌با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح در استان اجرا شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان پهناور سیستان و بلوچستان، بیش از 10 هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 تیر 97، کد مطلب: 97040502328: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
سال ها پیش قول حذف را داده بودند؟ چه شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
4000کلاس درس خییه...واقعا چرا رسیدگی ها با وجود سفارش های رهبری مبنی بر محرومیت زدایی به این استان محروم اینقدر کم است
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین