پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
تکمیل استخر شنای شهیدیه میبد به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم که قرار بود تیرماه سال جاری به بهره برداری برسد به مهرماه 97 موکول شد.

شعار سال: پروژه استخر شهیدیه میبد از مصوبات دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری دولت دهم بوده و کلنگ اجرای این پروژه از اواخر سال 1389 در قسمت شمالی شهیدیه میبد و با اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی به زمین خورد، با وجود سرعت خوب پیمانکار در ساخت این استخر به یکباره شاهد توقف این پروژه و نیمه تمام ماندن آن تا به امروز بودیم.

از آنجایی که ضرورت وجود استخری مجهز در شهری با بیش از 100 هزار جمعیت به شدت احساس می شود و وجود تنها یک استخر خصوصی با مشکلاتی که تقریبا تمام مردم میبد از آن اطلاع دارند اصلا جوابگوی نیاز مردم نیست.

پس از شروع بکار پیمانکار در پیشبرد ساخت این مجموعه، در سال 90 با توجه کمبود اعتبارات دولت در آن زمان و چند برابر شدن هزینه های ساخت و خرید تجهیزات، هزینه تخصیصی به این پروژه تامین نشد و پروژه بصورت نیمه تمام رها ماند.

در سال 93 حدود 163 میلیون اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که از این اعتبار چیزی در حدود یکصد میلیون آن تامین شد و آن هم صرف مطالبات پیمانکار شد، در سال 94 نیز با رایزنی های فرماندار محترم، اعتبار 200 میلیونی برای پیشبرد این پروژه از طرف اعتبارات ملی در نظر گرفته شد ولی تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

حسین فلاح فرماندار میبد در بازدیدی که خانم ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارشزت ورزش و جوانان در ابتدای بهمن ماه سال گذشته از پروژه عمرانی استخر میبد داشت خبر از آغاز مجدد عملیات ساخت و ساز و تکمیل این پروژه با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه در تیرماه سال جاری به بهره برداری برسد. ولی خبرها حاکی از آن است که این پروژه زودتر از مهر ماه سال جاری به بهره برداری نخواهد رسید.

نکته تلخ ماجرا اینجاست که اعتبارات زیادی تاکنون برای استخر شهیدیه هزینه شده اما این پروژه مدت ها نیمه‌ کاره رها شده و این اقدام باعث شده تا وسایل و امکانات آنجا به مرور زمان با خطر استهلاک مواجه باشد و از طرفی بسیاری از تجهیزات و امکانات بسیار با ارزش در این مکان بدون قفل و بست رها شده بود.

در این رابطه علت ناتمام بودن و عدم تکمیل این پروژه را در دراز مدت از علی محمد شیخی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان و فرماندار میبد جویا شدیم.

شیخی در مورد این پروژه بیان داشت: برای ساخت و بهره برداری از استخر شهیدیه یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برآورد شد و پس برگزاری مناقصه شرکت خشت اول با یک میلیارد و 550 میلیون تومان برنده شد که استخر را تمام کند این پروژه یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار ملی و 600 میلیون تومان اعتبار استانی داشت که در ایان راستا اعتبار استانی به طور کامل به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: از اعتبار ملی 50 درصد آن به پروژه تخصیص یافت که با آن 600 میلیون تومان مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان شد از این پول یکصد میلیون تومان آن مطالبات پیمانکار قبلی پرداخت شد و مابقی به پیمانکار تعلق گرفت. کارهای عمرانی پروژه تقریبا تکمیل است فقط در زمینه تاسیات چند دستگاه پیشرفته نیاز است که باید خریداری شود که متاسفانه با نوسانات بازار و ارز قیمت این دستگاهها افزایش چشمگیری یافت و پیمانکار برای خرید به مشکل بر خورد و در این نوسانات بازار نیز 170 میلیون تومان متضرر شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری های این اداره، فرماندار، نماینده میبد و آیت الله اعرافی مبلغ 500 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته تا این پروژه تا تیرماه 97 تکمیل شود که در این زمینه در نشستی که با پیمانکار داشتیم برنامه زمانبندی تکمیل پروژه هم طراحی شد ولی با توجه به مشکلات اقتصادی موجود فقط 50 درصد اعتبار مصوب به پروژه تخصیص یافت و پیمانکار نیز به گرانی ها خورد و نتوانست کار را پیش ببرد.

وی اذعان داشت: بر اساس پیش بینی ما اگر 200 میلیون تومان تامین شود تا پیمانکار بتواند دستگاه را خریداری کند ظرف 40 روز آینده می توان این پروژه را تکمیل و افتتاح کرد. در این رابطه برای تامین این پول با فرماندار میبد نیز نشستی داشتیم که قرار شد وی پیگیر آن باشد.

شیخی در رابطه با قدامات شهرداری و شورای شهر گفت: شورای شهر و شهرداری فقط وعده بهسازی و تکمیل خیابن 30 متری را داده و چون این پروژه قرار است توسط وزیر افتتاح شود از انها درخواست شد تا کار جدول گذاری و آسفالت را تا خیابان کنار استخر انجام دهند و شهرداری هم قول مساعد تا خیابان منتهی به استخر را هم بهسازی کند.

وی در پایان در مورد سالن تنیس روی میز شهیدیه نیز عنوان داشت: مبلغ 10 میلیون تومان پول خیری توسط اداره پرداخت شد و قرار بود مبلغی نیز توسط هیئت تنیس روی میز میبد تامین شود که این هیئت فنداسیون سالن را ریخته و مابقی پروژه را ما تکمیل کنیم. تکمیل این پروژه نیز مستلزم پیگیری دوستان هیئت تنیس روی میز میبد است.

حسین فلاح فرماندار میبد نیز در رابطه با تکمیل استخر شهیدیه بیان داشت: در حال حاضر پیمانکار در حال فعالیت می باشد و امیدوارم با تامین 200 ملیون تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه شاهد افتتاح و بهره برداری از آن در ابتدای مهرماه سال جاری باشیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری یزد فردا، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کد مطلب: -، www.yazdrasa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین