پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مردم می پرسندچرا شهرداری ساری از مواجه وپاسخگویی به سوالات خبرنگاران طفره می روند.
شعار سال : چه کسی می داند که در شهرداری ساری چه اتفاقاتی می افتد. اصحاب رسانه که از این موضوعات بی خبرند. غالب اصحاب رسانه در دوران طولانی صدارت مهدی عبوری بر صندلی شهرداری امکان اینکه پرسش های بی شمار خود را از او بپرسند را ندارند. شهردار جوان و البته پر حاشیه مرکز استان مازندران تاکنون غیر از یک بار نشستی با اصحاب رسانه نداشته است. او حتی تا چند وقت قبل حضور در جلسات شورای شهر ساری را نیز در شان خود نمی دید و در بالاترین امکان موجود با منت یکی از معاونان خود را برای این جلسات می فرستاد.

*طولانی شدن غیبت مواجهه حضوری شهردار با خبرنگاران این شائبه را میان اصحاب رسانه بوجود آورده است که مگر در امپراطوری عبوری چه خبر است که او حاضر نیست تا درباره مجهولات موجود پاسخگو باشد.

*این نوع نگاه از سوی جناب شهردار فرضیه هایی را در میان افکار عمومی و خبرنگاران واقعی بوجود آورده و ذهن آنان را بخود مشغول کرده است.

*اول اینکه این فرضیه مطرح می شود که مهدی عبوری از بس کار دارد و سرش شلوغ است نمی تواند فرصتی را برای حضور در جمع اصحاب رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی در نظر بگیرد و ترجیح می دهد در میدان عمل از دایره اقدامات خود و دستگاه تحت مجموعه اش دفاع کند. این دفاعیه به نظر منطقی می رسد البته به شرط اینکه واقعا جناب شهردار فرصتی نداشته باشد. اما قرائن و شواهد حکایت از آن دارد که او فرصت های بسیاری برای پرداختن به اموراتی غیر از کار در شهرداری دارد و می تواند از این گروه فعالیت ها یک هزارمش را به حضور در جمع خبرنگاران اختصاص دهد تا عطش کویر تشنه بی پاسخی ها و بی اعتنایی ها کمی فروکش کرده و قطره های آبی بر مزرعه لم یزرع کج خلقی ها جاری شود.

*فرضیه دوم اینکه شهردار اصلا اعتقادی به اصحاب رسانه ندارد و اعتقاد دارد کارهای رسانه ای خود را از طریق سایت و پورتابل شهرداری به اطلاع عموم مرد برساند. اگر جناب شهردار بر این قصه تاکید دارد، حضور چند رسانه چی خاص که چون علاقمندان به شیرینی بر گرد سفره شهرداری می چرخند نمی تواند توجیهی داشته باشد. مگر این تعداد خبرنگاران یقه سفید چه گلی به سر شهرداری زده اند که حسابشان از بقیه اعضای رکن چهارم دموکراسی جدا شده است؟ چرا مدیر روابط عمومی شهرداری تنها دریچه محبت خود را به روی این تعداد انگشت شمار گشوده است؟

*فرضیه دیگر اما این است که مهدی عبوری ترجیح می دهد شهرداری را درون گروهی و به سبک پدر خوانده اداره کند. یعنی او اصلا دوست ندارد فرد یا افرادی از خارج ورود کرده و از اسرار کاری اش سر در بیاوند. او اصلا خود را نیازمند به پاسخگویی به خبرنگاران نمی داند و اگر قرار بر پاسخگویی باشد، این کار را در جایی که خودش دوست دارد انجام خواهد داد. البته لازم به توضیح است که بعد از حدود 6سال و اندی هنوز این جای بخصوص مورد مکاشفه خبرنگاران قرار نگرفته است.

*اما فرضیه قوی تر می تواند این باشد که عبوری که شنیده ها از آغاز تلاش هایش برای حرکتی نو در عرصه سیاسی آغاز شده است.او قصد دارد بعد از شکست سنگین اش در تصاحب کرسی استانداری این بار در میدانی دیگر پای به عرصه کار و زار سیاسی بگذارد. او کرسی خانه ملت را نشانه رفته و اطرافیانش نیز به او وعده پیروزی بدون ریسک را داده اند. در همین راستا او به تصویه برخی از نزدیکانش پرداخته و حالا که حامی بزرگی چون نام پدر مرحومش را نمی بیند تلاش دارد تا برای خود نامی بزرگ بسازدو نامی که به این سادگی ها عبور از آن ممکن نباشد.

*به هر صورت تمام این ابهامات با برگزاری یک نشست رسانه ای قابل رفع خواهند بود. جلسه ای که در آن مدت زمان محدود نباشد چرا که سوالات تلنبار شده زیادی در ذهن خبرنگاران وجود دارد که در این سال های طولانی پاسخی برای آنها نیافته اند. سوالاتی از قبیل اینکه چطور شد معاون فرهنگی شهرداری یکشبه برکنار و معاونت دیگری را تحویل گرفت. هر چند که به دلیل اهمیت این معاونت جدید از او نیز انتظار برگزاری نشستی با اصحاب رسانه می رفت و گویا او هم از دید راس خبرنگاران فراری است.چرا که در حوزه کاری او این روزها آنقدر اتفاقات ریز و درشت بسیاری رخ داده که دامنه ابهامات موجود را به بالاترین حد خود رسانده است .حوادثی چون ناکارآمدی در مهار آب های سطحی به وجود آمده از بارش های سیل آسا گرفته تا جریان تأسف بار سقوط و مرگ یکی از کارگران هنگام کار در منزل شخصی یکی از مسئولان شهرداری در ساعت اداری از آن جمله اند.

*هارش خبر این آمادگی را دارد تا برای این مهم پیش قدم شده و حاضر است تا مقدمات این نشست را فرام سازد. البته اگر جناب شهردار و معاونان وی نیز قصد پاسخگویی داشته باشند، منتظر نوشته های آنان خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از کانال هارش خبر ، تاریخ انتشار: 31 تیر 1397 ، کدخبر: - ، haaresh@

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین